Česká republika tento rok spustila nový dotační program pro nákup elektrických vozidel i rozvoj nabíjecí infrastruktury. Bohužel je stále omezena na podnikající osoby a společnosti. Běžní občané na dotaci nedosáhnou. Přitom se jedná o skvělý způsob, jak si pomoci k novému nebo i ojetému elektromobilu. Díky výši 200 tisíc korun je možné cenu vozu zajímavě snížit. Například novou Teslu tak pořídíte i lehce přes 650 tisíc korun.
Dotace, kterou Česká republika aktuálně nabízí, je populární nástroj pro snížení ceny vozu. Nezíská jí ale také každý žadatel. Je potřeba splnit několik podmínek pro její udělení. Nemusí jít o nové vozidlo, můžete se tedy porozhlédnout i v bazaru. Zde ale musíte dát pozor na stáří, do programu se kvalifikují pouze vozidla do šesti měsíců stáří s nájezdem nižším 6 000 km. Cena se ale nesmí vyšplhat přes 1,5 milionu korun bez započtení DPH. Vaše podnikání nebo společnost musí mít uzavřená alespoň dvě účetní období a nesmíte se profesně věnovat hazardu nebo sazkám. Taktéž je potřeba doložit bezúhonnost a bezdlužnost.
Současná forma státního daru je ale podmíněna založením úvěru a to v nejmenší výši 300 tisíc korun až do maximální povolené ceny 1,5 milionu. Nemůžete navíc žádat u vaší oblíbené banky, pro tuto službu musíte vybrat partnerskou společnost Národní rozvojové banky (NRB). Když už se rozhodnete této možnosti využít, musíte si vůz ponechat alespoň dva roky. Při splnění všech podmínek podáte žádost k programu Záruka elektromobility. Žádosti se podávají osobně na pobočkách NRB. Celý program zaštiťuje Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Čtěte také: V Česku je nenápadná dotace na fotovoltaiky. Ti šikovnější ušetří i třetinu nákladů
Vezměme tedy v úvahu, že chceme s využitím dotace zakoupit co nejlevnější Teslu, tj. Model 3. Ta v základní konfiguraci s pohonem zadní nápravy a dojezdem přes 500 kilometrů aktuálně na webu Tesly vyjde na 1 041 990 Kč. Při odečtu daně se cena sníží na 861 149 korun. Státní dotace pokryje téměř další čtvrtinu a výsledná částka je tedy zajímavých 661 149 korun, na které vás přijde aktuálně nejlevnější Tesla. Pro srovnání, za takovou cenu pořídíte průměrně vybavený spalovací vůz stejné kategorie.
Na trhu s ojetými vozy je nyní možné najít osmiletý Model S s nájezdem přesahujícím 260 tisíc kilometrů za cenu 441 000 korun. Rozdíl je sice třetinový, sleva na nový vůz je více atraktivní. Tesla se při objednávkách vozů snaží být transparentní co se týče dodatečných poplatků. Proto počítejte s jednorázovou platbou 25 tisíc korun za doručení vozu. V momentě vytvoření objednávky musíte složit zálohu 6 tisíc korun, která se následně odečte z celkové ceny vozu. Jen v případě zrušení objednávky tato částka propadá automobilce.
S úsporami lze zajít ještě dále a zahrnout nižší servisní náklady nebo úsporu na pohonných hmotách. Tesla uvádí, že při pětiletém provozu ušetříte za palivo v průměru dalších 151 tisíc korun. Podnikatelé navíc mohou využít toho, že vozy s elektrickým pohonem jsou osvobozené od silniční daně i dálničního poplatku. Reálně vás tak čeká starost o pneumatiky, brzdový systém, případně tepelné čerpadlo a vzduchové filtry. Oproti všem mechanickým součástem spalovacích vozidel jde o drobné zanedbatelné výdaje, které se v pořizovací ceně vozu takřka ztratí.
Česká republika tento rok spustila nový dotační program pro nákup elektrických vozidel i rozvoj nabíjecí infrastruktury. Bohužel je stále omezena na podnikající osoby a společnosti. Běžní občané na dotaci nedosáhnou. Přitom se jedná o skvělý způsob, jak si pomoci k novému nebo i ojetému elektromobilu. Díky výši 200 tisíc korun je možné cenu vozu zajímavě snížit. Například novou Teslu tak pořídíte i lehce přes 650 tisíc korun.
Dotace, kterou Česká republika aktuálně nabízí, je populární nástroj pro snížení ceny vozu. Nezíská jí ale také každý žadatel. Je potřeba splnit několik podmínek pro její udělení. Nemusí jít o nové vozidlo, můžete se tedy porozhlédnout i v bazaru. Zde ale musíte dát pozor na stáří, do programu se kvalifikují pouze vozidla do šesti měsíců stáří s nájezdem nižším 6 000 km. Cena se ale nesmí vyšplhat přes 1,5 milionu korun bez započtení DPH. Vaše podnikání nebo společnost musí mít uzavřená alespoň dvě účetní období a nesmíte se profesně věnovat hazardu nebo sazkám. Taktéž je potřeba doložit bezúhonnost a bezdlužnost.
Současná forma státního daru je ale podmíněna založením úvěru a to v nejmenší výši 300 tisíc korun až do maximální povolené ceny 1,5 milionu. Nemůžete navíc žádat u vaší oblíbené banky, pro tuto službu musíte vybrat partnerskou společnost Národní rozvojové banky (NRB). Když už se rozhodnete této možnosti využít, musíte si vůz ponechat alespoň dva roky. Při splnění všech podmínek podáte žádost k programu Záruka elektromobility. Žádosti se podávají osobně na pobočkách NRB. Celý program zaštiťuje Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Čtěte také: V Česku je nenápadná dotace na fotovoltaiky. Ti šikovnější ušetří i třetinu nákladů
Vezměme tedy v úvahu, že chceme s využitím dotace zakoupit co nejlevnější Teslu, tj. Model 3. Ta v základní konfiguraci s pohonem zadní nápravy a dojezdem přes 500 kilometrů aktuálně na webu Tesly vyjde na 1 041 990 Kč. Při odečtu daně se cena sníží na 861 149 korun. Státní dotace pokryje téměř další čtvrtinu a výsledná částka je tedy zajímavých 661 149 korun, na které vás přijde aktuálně nejlevnější Tesla. Pro srovnání, za takovou cenu pořídíte průměrně vybavený spalovací vůz stejné kategorie.
Na trhu s ojetými vozy je nyní možné najít osmiletý Model S s nájezdem přesahujícím 260 tisíc kilometrů za cenu 441 000 korun. Rozdíl je sice třetinový, sleva na nový vůz je více atraktivní. Tesla se při objednávkách vozů snaží být transparentní co se týče dodatečných poplatků. Proto počítejte s jednorázovou platbou 25 tisíc korun za doručení vozu. V momentě vytvoření objednávky musíte složit zálohu 6 tisíc korun, která se následně odečte z celkové ceny vozu. Jen v případě zrušení objednávky tato částka propadá automobilce.
S úsporami lze zajít ještě dále a zahrnout nižší servisní náklady nebo úsporu na pohonných hmotách. Tesla uvádí, že při pětiletém provozu ušetříte za palivo v průměru dalších 151 tisíc korun. Podnikatelé navíc mohou využít toho, že vozy s elektrickým pohonem jsou osvobozené od silniční daně i dálničního poplatku. Reálně vás tak čeká starost o pneumatiky, brzdový systém, případně tepelné čerpadlo a vzduchové filtry. Oproti všem mechanickým součástem spalovacích vozidel jde o drobné zanedbatelné výdaje, které se v pořizovací ceně vozu takřka ztratí.