Necháváte elektromobil dlouho připojený k nabíječce? Pozor, možná se nedoplatíte

  • Je krásná myšlenka, že si necháte nabít elektromobil přes noc
  • Ale to je dnes reálně možné pouze u domácího nabíjení
  • U veřejné nabíječky by se vám to opravdu finančně nevyplatilo
Nové nabíjecí stanice společnosti ČEZ u Benziny

Nové nabíjecí stanice společnosti ČEZ u Benziny

Blokování veřejných nabíječek byl problém, i když po českých silnicích jezdilo ještě méně elektromobilů než dnes. A to nemluvíme o blokování spalovacími auty. Časy, kdy jste si mohli vašeho elektrického miláčka nechat nabít na veřejné nabíječce přes noc, jsou dávno pryč. Dnes by vás to přišlo opravdu draho.

Zaplatíte 2 koruny za minutu na nabíječce

Už zhruba před rokem a půl začal ČEZ uplatňovat sankce za dlouho obsazenou nabíječku. Nutno říct, že tato myšlenka se zdá na první pohled přitažená za vlasy, ale ona opravdu smysl má. Veřejná dobíjecí stanice má sloužit všem, co ji potřebují. Nechat připojený vůz další 2 hodiny, i když už je plně nabitý, je nevýhodné jak pro energetickou společnost, tak pro další majitele, kteří potřebují dobít.

U HPC (nad 99 kW výkonu) můžete strávit pouze 45 minut. Za každou další minutu navíc vám bude účtován poplatek 2 koruny. Na klasické DC rychlonabíječce s výkonem do 99 kW, vám bude společnost tento poplatek účtovat po 90 minutách. U AC konektoru máte volných 8 hodin. To vás má přinutit strávit na nabíječce jen nejnutnější čas pro dobití a poté stanici opustit.

Ceník dalších úkonů ČEZ

Ceník dalších úkonů ČEZ

„Námi určené bezplatné doby nabíjení by měly být vyhovující většině elektromobilům, budeme-li tedy počítat, že většina uživatelů dobíjí svůj vůz do 80 % kapacity akumulátoru. Nabíjení do 100 % nejenže nedělá dobře samotné baterii, ale zároveň celé dobíjení zbytečně zpomaluje,” uvedl tiskový mluvčí skupiny ČEZ, Martin Schreiner.

Když se na tuto problematiku zaměříte v praxi, zjistíte, že vám ve všech případech bude volná doba nabíjení stačit. Pokud nechcete nabíjet úplně promrzlé Citigo iV na HPC nabíječce, ale to je extrémní případ.

Volné minuty nejsou jediná věc, na kterou si dávat pozor. V momentě, kdy je vaše baterie plně dobita, opět začne nabíhat poplatek 2 koruny za minutu. Bohužel platí, že u elektromobilu musíte nabíjení trochu plánovat a holt si buď připlatit, auto přeparkovat, nebo si čas spočítat tak, že po nabití rovnou odjíždíte.

U PRE je situace ještě horší

Bohužel, situace u nabíječek Pražské energetiky (PRE) je mnohem horší a tady už opravdu narazíte. Na HPC s výkonem 150 kW a více, máte pouze 30 minut. Na DC nabíječce do 75 kW výkonu můžete využít 60 volných minut. V obou případech zaplatíte 2 koruny za minutu navíc. To je ještě použitelné, ale situace začne být velmi špatná při použití AC konektoru.

Ceník nabíjení PRE

Ceník nabíjení PRE


Nepřehlédněte: ČEZ rapidně zrychluje nabíjení elektromobilů u D1, další stanice budou následovat


Drtivá většina dnešních elektromobilů má palubní nabíječku o výkonu 11 kW. Pokud tedy máte k dispozici jen 120 minut, nabijete maximálně 22 kW! To v městském provozu stačí na zhruba 140–180 km dojezdu. Poté váš každá další minuta stojí jednu korunu.

Jak se to projeví v praxi? Pokud budeme chtít nabít například městský elektromobil Peugeot e-208 s využitelnou kapacitou baterie 45 kWh a předpokládáme, že budeme nabíjet na AC z 10 do 90 %, nabíjení bude trvat zhruba 3 a půl hodiny. Za tu dobu doplníme 36 kWh za 180 korun, ale za čas navíc zaplatíme dalších 90 korun! Najednou vás kilometr jízdy nestojí 90 haléřů, ale 1,35 koruny.

Typické „čecháčkovské“ řešení je ukončit po 2 hodinách nabíjení a začít novou relaci, ale to je opravdu otravné a k rozšíření elektromobility to opravdu nepřispěje. Když nemáte k dispozici domácí nabíjení a jste odkázáni pouze na veřejné nabíječky, je to věc, která váš začne po krátké době štvát.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Necháváte elektromobil dlouho připojený k nabíječce? Pozor, možná se nedoplatíte

  • Je krásná myšlenka, že si necháte nabít elektromobil přes noc
  • Ale to je dnes reálně možné pouze u domácího nabíjení
  • U veřejné nabíječky by se vám to opravdu finančně nevyplatilo
Nové nabíjecí stanice společnosti ČEZ u Benziny

Nové nabíjecí stanice společnosti ČEZ u Benziny

Blokování veřejných nabíječek byl problém, i když po českých silnicích jezdilo ještě méně elektromobilů než dnes. A to nemluvíme o blokování spalovacími auty. Časy, kdy jste si mohli vašeho elektrického miláčka nechat nabít na veřejné nabíječce přes noc, jsou dávno pryč. Dnes by vás to přišlo opravdu draho.

Zaplatíte 2 koruny za minutu na nabíječce

Už zhruba před rokem a půl začal ČEZ uplatňovat sankce za dlouho obsazenou nabíječku. Nutno říct, že tato myšlenka se zdá na první pohled přitažená za vlasy, ale ona opravdu smysl má. Veřejná dobíjecí stanice má sloužit všem, co ji potřebují. Nechat připojený vůz další 2 hodiny, i když už je plně nabitý, je nevýhodné jak pro energetickou společnost, tak pro další majitele, kteří potřebují dobít.

U HPC (nad 99 kW výkonu) můžete strávit pouze 45 minut. Za každou další minutu navíc vám bude účtován poplatek 2 koruny. Na klasické DC rychlonabíječce s výkonem do 99 kW, vám bude společnost tento poplatek účtovat po 90 minutách. U AC konektoru máte volných 8 hodin. To vás má přinutit strávit na nabíječce jen nejnutnější čas pro dobití a poté stanici opustit.

Ceník dalších úkonů ČEZ

Ceník dalších úkonů ČEZ

„Námi určené bezplatné doby nabíjení by měly být vyhovující většině elektromobilům, budeme-li tedy počítat, že většina uživatelů dobíjí svůj vůz do 80 % kapacity akumulátoru. Nabíjení do 100 % nejenže nedělá dobře samotné baterii, ale zároveň celé dobíjení zbytečně zpomaluje,” uvedl tiskový mluvčí skupiny ČEZ, Martin Schreiner.

Když se na tuto problematiku zaměříte v praxi, zjistíte, že vám ve všech případech bude volná doba nabíjení stačit. Pokud nechcete nabíjet úplně promrzlé Citigo iV na HPC nabíječce, ale to je extrémní případ.

Volné minuty nejsou jediná věc, na kterou si dávat pozor. V momentě, kdy je vaše baterie plně dobita, opět začne nabíhat poplatek 2 koruny za minutu. Bohužel platí, že u elektromobilu musíte nabíjení trochu plánovat a holt si buď připlatit, auto přeparkovat, nebo si čas spočítat tak, že po nabití rovnou odjíždíte.

U PRE je situace ještě horší

Bohužel, situace u nabíječek Pražské energetiky (PRE) je mnohem horší a tady už opravdu narazíte. Na HPC s výkonem 150 kW a více, máte pouze 30 minut. Na DC nabíječce do 75 kW výkonu můžete využít 60 volných minut. V obou případech zaplatíte 2 koruny za minutu navíc. To je ještě použitelné, ale situace začne být velmi špatná při použití AC konektoru.

Ceník nabíjení PRE

Ceník nabíjení PRE


Nepřehlédněte: ČEZ rapidně zrychluje nabíjení elektromobilů u D1, další stanice budou následovat


Drtivá většina dnešních elektromobilů má palubní nabíječku o výkonu 11 kW. Pokud tedy máte k dispozici jen 120 minut, nabijete maximálně 22 kW! To v městském provozu stačí na zhruba 140–180 km dojezdu. Poté váš každá další minuta stojí jednu korunu.

Jak se to projeví v praxi? Pokud budeme chtít nabít například městský elektromobil Peugeot e-208 s využitelnou kapacitou baterie 45 kWh a předpokládáme, že budeme nabíjet na AC z 10 do 90 %, nabíjení bude trvat zhruba 3 a půl hodiny. Za tu dobu doplníme 36 kWh za 180 korun, ale za čas navíc zaplatíme dalších 90 korun! Najednou vás kilometr jízdy nestojí 90 haléřů, ale 1,35 koruny.

Typické „čecháčkovské“ řešení je ukončit po 2 hodinách nabíjení a začít novou relaci, ale to je opravdu otravné a k rozšíření elektromobility to opravdu nepřispěje. Když nemáte k dispozici domácí nabíjení a jste odkázáni pouze na veřejné nabíječky, je to věc, která váš začne po krátké době štvát.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."