Kalifornská automobilka v rámci roku 2020 udělala hned několik věcí, za které si zaslouží rozhodně náš obdiv. Od brutálního růstu akcií, počtu vyrobených vozů až po pokrok při stavbě továren či nové technologii. Nicméně rok plný změn po celé zeměkouli je za námi a my musíme začít hledět vpřed. Nastává tedy zcela logická otázka, co můžeme čekat od Tesly dále? Já bych třeba rád věděl, zda může vyrobit více než 1 milion elektromobilů v roce 2021. Nebo ne?
Celá pohádka o Elonu Muskovi a jeho vysněné elektrické automobilce je teprve na začátku, ale i tak už dokáže udělat díru do světa. Nedávno jsme informovali o zprávě, kdy Tesla dokázala vyrobit 500 000 vozů v rámci roku 2020. Obrovský milník, který asi nejvíce znamenal pro akcionáře. Ti zbohatli ještě více na stále rostoucích akciích, Musk se stal nejbohatším mužem světa a takhle můžeme pokračovat.
Jaké jsou ovšem další milníky, které může Tesla překonat? Zcela logicky mi vyplývá, co se čísel týče, že musí překonat rok 2020. A co bych to byl za snílka, kdybych si nepředstavil rovnou dvojnásobné číslo – třeba 1 milion aut? Otázka však nezní, jestli ten milion vozů vyrobí, ale zda by se o to měli vlastně pokoušet. Proč? To hned rád vysvětlím.
Jako první bod bych rád uvedl, že kalifornská automobilka dost možná nebude mít kapacitu hned tolik aut vyrobit. Tesla v současnosti expanduje svou výrobu v rámci různých továren Gigafactory, ale to asi nebude tak úplně stačit. Pořád platí, že hlavní výrobny jsou pouze dvě a další třeba v Berlíně má dlouhou cestu k tomu, aby začala chrlit nové vozy ve velkém. Pokud si tedy porovnám čísla z roku 2020 s touto úvahou, milion aut se mi zdá jako meta, o kterou by se neměli pokoušet.
Věřím tomu, že jakmile dokončí veškeré své přípravy, započne další masivní růst elektrické automobilky. Do té doby bych však byl dost opatrný a řídil se heslem „mnoho zajíců, myslivcova smrt“. Upřímně bych raději viděl zvýšení snahy o zlepšení výstupní kvality kontroly a dílenského zpracování, což je něco, co Teslu trápí od samého začátku.
Trpělivost zákazníků také není nekonečná a je to důležitější teď než kdy jindy, když je kalifornský gigant hodnotnější než šest automobilek dohromady. Běžné výmluvy už zkrátka nebudou neustále fungovat.
Kalifornská automobilka v rámci roku 2020 udělala hned několik věcí, za které si zaslouží rozhodně náš obdiv. Od brutálního růstu akcií, počtu vyrobených vozů až po pokrok při stavbě továren či nové technologii. Nicméně rok plný změn po celé zeměkouli je za námi a my musíme začít hledět vpřed. Nastává tedy zcela logická otázka, co můžeme čekat od Tesly dále? Já bych třeba rád věděl, zda může vyrobit více než 1 milion elektromobilů v roce 2021. Nebo ne?
Celá pohádka o Elonu Muskovi a jeho vysněné elektrické automobilce je teprve na začátku, ale i tak už dokáže udělat díru do světa. Nedávno jsme informovali o zprávě, kdy Tesla dokázala vyrobit 500 000 vozů v rámci roku 2020. Obrovský milník, který asi nejvíce znamenal pro akcionáře. Ti zbohatli ještě více na stále rostoucích akciích, Musk se stal nejbohatším mužem světa a takhle můžeme pokračovat.
Jaké jsou ovšem další milníky, které může Tesla překonat? Zcela logicky mi vyplývá, co se čísel týče, že musí překonat rok 2020. A co bych to byl za snílka, kdybych si nepředstavil rovnou dvojnásobné číslo – třeba 1 milion aut? Otázka však nezní, jestli ten milion vozů vyrobí, ale zda by se o to měli vlastně pokoušet. Proč? To hned rád vysvětlím.
Jako první bod bych rád uvedl, že kalifornská automobilka dost možná nebude mít kapacitu hned tolik aut vyrobit. Tesla v současnosti expanduje svou výrobu v rámci různých továren Gigafactory, ale to asi nebude tak úplně stačit. Pořád platí, že hlavní výrobny jsou pouze dvě a další třeba v Berlíně má dlouhou cestu k tomu, aby začala chrlit nové vozy ve velkém. Pokud si tedy porovnám čísla z roku 2020 s touto úvahou, milion aut se mi zdá jako meta, o kterou by se neměli pokoušet.
Věřím tomu, že jakmile dokončí veškeré své přípravy, započne další masivní růst elektrické automobilky. Do té doby bych však byl dost opatrný a řídil se heslem „mnoho zajíců, myslivcova smrt“. Upřímně bych raději viděl zvýšení snahy o zlepšení výstupní kvality kontroly a dílenského zpracování, což je něco, co Teslu trápí od samého začátku.
Trpělivost zákazníků také není nekonečná a je to důležitější teď než kdy jindy, když je kalifornský gigant hodnotnější než šest automobilek dohromady. Běžné výmluvy už zkrátka nebudou neustále fungovat.