Tesla se během setkání akcionářů v Texasu blýskla upoutávkou svého připravovaného vozu, přičemž Elon Musk, generální ředitel společnosti, poté k překvapení ostatních v sále zdůraznil, že v plánu jsou celkem dva nové elektromobily.
Na dotaz z pléna, zdali by mohl být konkrétnější, odvětil následovně: „Víte, lidi vždycky zajímá, jaký bude náš příští produkt. V kontextu slova “jaký” však neuvažují v rovině jestli – zdali – vůbec, ale chtějí prostě konkrétní informace jako důkaz, že nesedíme se založenýma rukama. Můžu všechny zde ujistit, že práce na novinkách jsou v plném proudu.“
Poté byl však smířlivější a své myšlenky upřesnil. „I když to oproti původním plánům působí poněkud ambiciózně, je tomu skutečně tak. Tesla již brzy představí dvě zásadní novinky. A prosím, zkuste mě nechytat za slovo, ale myslím si, že by se jich mohlo dohromady prodávat kolem 5 milionů kusů za rok.“
A reakce? Zpráva vyvolala nejen mezi akcionáři pořádný zmatek. Otázka za milion – měl prostě Musk na mysli faceliftovanou Teslu Model 3 a plánovaný Cybertruck, nebo jde o hojně anticipovanou levnou Teslu s cenovkou pod 25 tisíc dolarů?
Čtěte také: Zemětřesení v Tesle? Musk chce osobně schválit každého nového zaměstnance
Texaská automobilka ve svých vývojových centrech pilně jako včelka dokončuje práce na novém projektu Highland. Pod tímto krycím názvem se neukrývá nic menšího než dlouho předjímaný facelift elektromobilu Tesla Model 3.
V souvislosti s tímto elektrickým vozem se dost často a plošně poukazuje na to, že za těch pět, šest let, co je na trhu, se nedočkal nějaké výraznějšího technologického posunu. Tento poměrně často skloňovaný argument však nemůže být více vzdálen pravdě.
Pokud bude inovovaná Tesla Model 3 vyrobena nejnovějším Giga Pressem (k čemuž téměř jistě dojde), je to dostatečná změna? Bude mít o 15, 20 % procent delší dojezd, jde o signifikantní rozdíl? Protože stran softwaru se pořád něco děje a americká značka stále něco vylepšuje.
Tudíž z rychlého výčtu nám vyplývá, že trnem v oku bude zjevně design. Jenže tady naráží kosa na pomyslný kámen, protože – a) bezpečnost, b) aerodynamická efektivita, což vede k tomu, že v tomto kontextu se dá mluvit pouze o nějakém dílčím zásahu; ať už jde o pozměněný tvar světlometů nebo malinko upravenou masku či nějaký drobný detail navíc.
Tesla se během setkání akcionářů v Texasu blýskla upoutávkou svého připravovaného vozu, přičemž Elon Musk, generální ředitel společnosti, poté k překvapení ostatních v sále zdůraznil, že v plánu jsou celkem dva nové elektromobily.
Na dotaz z pléna, zdali by mohl být konkrétnější, odvětil následovně: „Víte, lidi vždycky zajímá, jaký bude náš příští produkt. V kontextu slova “jaký” však neuvažují v rovině jestli – zdali – vůbec, ale chtějí prostě konkrétní informace jako důkaz, že nesedíme se založenýma rukama. Můžu všechny zde ujistit, že práce na novinkách jsou v plném proudu.“
Poté byl však smířlivější a své myšlenky upřesnil. „I když to oproti původním plánům působí poněkud ambiciózně, je tomu skutečně tak. Tesla již brzy představí dvě zásadní novinky. A prosím, zkuste mě nechytat za slovo, ale myslím si, že by se jich mohlo dohromady prodávat kolem 5 milionů kusů za rok.“
A reakce? Zpráva vyvolala nejen mezi akcionáři pořádný zmatek. Otázka za milion – měl prostě Musk na mysli faceliftovanou Teslu Model 3 a plánovaný Cybertruck, nebo jde o hojně anticipovanou levnou Teslu s cenovkou pod 25 tisíc dolarů?
Čtěte také: Zemětřesení v Tesle? Musk chce osobně schválit každého nového zaměstnance
Texaská automobilka ve svých vývojových centrech pilně jako včelka dokončuje práce na novém projektu Highland. Pod tímto krycím názvem se neukrývá nic menšího než dlouho předjímaný facelift elektromobilu Tesla Model 3.
V souvislosti s tímto elektrickým vozem se dost často a plošně poukazuje na to, že za těch pět, šest let, co je na trhu, se nedočkal nějaké výraznějšího technologického posunu. Tento poměrně často skloňovaný argument však nemůže být více vzdálen pravdě.
Pokud bude inovovaná Tesla Model 3 vyrobena nejnovějším Giga Pressem (k čemuž téměř jistě dojde), je to dostatečná změna? Bude mít o 15, 20 % procent delší dojezd, jde o signifikantní rozdíl? Protože stran softwaru se pořád něco děje a americká značka stále něco vylepšuje.
Tudíž z rychlého výčtu nám vyplývá, že trnem v oku bude zjevně design. Jenže tady naráží kosa na pomyslný kámen, protože – a) bezpečnost, b) aerodynamická efektivita, což vede k tomu, že v tomto kontextu se dá mluvit pouze o nějakém dílčím zásahu; ať už jde o pozměněný tvar světlometů nebo malinko upravenou masku či nějaký drobný detail navíc.