Levný elektromobil od Tesly má zaplavit celý svět. Cíle jsou opravdu ambiciózní

Matouš Vrchota
  • Malý model by měl objemem i ziskem předběhnout všechny dosavadní modely
  • Hlavním výrobním místem se má stát Mexiko
  • Prognózy Tesle zatím docela vychází, potvrdí se to i v tomto případě?
Levná Tesla na renderu
Levná Tesla na renderu

Není žádným tajemstvím, že se Tesla chystá na trh časem uvést malý, v celkovém pořadí pátý, model. V představách vedení by automobilka měla takového vozu vyrobit ročně až 4 miliony kusů, uvádí server CNEVPost. Výrobu by chtěli rozdělit na padesát procent mezi Severní Ameriku a o druhou polovinu by se rovným dílem podělila Čína a Evropa.

Bude Mexiko Mekkou malé Tesly?

Hlavním výrobním místem by se měla stát připravovaná nová továrna na území Mexika. Jelikož je ale nová továrna zatím stále vizí na papíře, i když nejspíše s potvrzeným místem, aby se společnost příliš neupínala pouze na jedno místo, plánuje výrobu rozdělit mezi více továren.

Nová Tesla by měl být malý kompaktní vůz. Velikostí by se měl zařadit pod Model Y. Vyrábět by se ale neměl začít dřív než v roce 2025. Snad jej nebudou provázet podobné přípravné bolesti jako futuristický Cybertruck.

Společnost zatím s žádnými oficiálními zprávami nepřišla. K náznaku vývoje takového modelu došlo na podzim loňského roku. Musk tehdy oznámil práce na vývoji platformy pro malá vozidla. Půjde tak již o třetí platformu, kterou automobilka bude používat.

Tesla Model 3, hatchback render
Tesla Model 3, hatchback render

Čtěte také: Tesla si podmaňuje celou Evropu. Model Y se stal nejprodávanějším autem


Dostane se malá Tesla k půl milionové cenovce?

Dlouhodobým cílem Tesly je snižovat náklady na výrobu. V případě kompaktního modelu má jít až o padesátiprocentní úspory. Vůz by měl splnit hlavní kritérium ceny pod 25 tisíc dolarů. Na nedávné konferenci Tesla Investor Day Musk poodhalil další cíle svého dlouhodobého plánu. Ke konkrétním označením ani velikostem vozů nedošlo, prezentace nicméně přiblížila možné budoucí vozy.

Menší i nižší vůz zahalený pod plátnem byl mezi nimi, takže úplně zcestné tyto domněnky nebudou. Musk navíc plánuje, že se menší modely značky postarají o hlavní zdroj zisků. Jejich prodeje mají převýšit zisk všech ostatních modelů dohromady. Že by nemusel jít o pouhý výkřik do tmy, potvrzují stále lepší produkční i dodací čísla nových vozidel. Celý proces aktuálně funguje lépe než kdykoliv doposud.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články