Musk předpovídá pád amerických automobilek jako je Ford či GM. Co jej způsobí?

  • Stávky automobilových odborů trvají již druhým týdnem
  • Významné americké automobilky jsou v ohrožení
  • Elon Musk vyjádřil oprávněné obavy
Tyto informace o Elonu Muskovi rozhodně nevíte

Tyto informace o Elonu Muskovi rozhodně nevíte

Ve Spojených státech již druhým týdnem pokračují vyjednávání mezi předními automobilkami a Odbory automobilového průmyslu. Pro Ford, General Motors i Stellantis se navíc debaty nevyvíjí příliš pozitivně. K tématu se vyjádřil i Elon Musk, který nevidí pro velké tradiční automobilky i skupiny zářnou budoucnost. Potíže s odbory a stávkujícími pro ně mohou mít nedozírné následky.

Odbory požadují výrazné navýšení platů

Velkou ránou pro automobilky je i podpora odborům vyjádřená prezidentem Joe Bidenem. Ten souhlasí, že by pracovníci měli dostat až 40% navýšení platů. Dle Muskova názoru jde o cestu, jak mohou výrobci přijít o celé jmění a skončit bankrotem. Odbory požadují zachování pracovních pozic i v nových automatizovaných provozech a se stejnou mírou mzdy jako v běžné manuální montovně. To ovšem odporuje rozvoji společností a vytvoření marže i na nových elektrických vozidlech. Ty jsou v současné době neexistující.

Cílem je vytvořit jednotné prostředí pro všechny pracovníky v automotive bez rozdílu zařazení nebo specializace. Jako třešničku pak požadují zkrácení běžného pracovního týdne na 32 hodin. Stávka započala 15. září ve třech závodech. Mezi ovlivněné provozy patří továrny Fordu, GM a Chrysleru. Stávkujícím se navíc podařilo dosáhnout zajímavého prvenství. K jejich případu se vyjádřil pozitivně i úřadující prezident Joe Biden.

V USA stávkuje více než 13 tisíc dělníků

V USA stávkuje více než 13 tisíc dělníků


Čtěte také: Stávka, která nemá v automobilovém světě obdoby. Co se děje v Americe?


Nové společnosti se odborům zatím úspěšně vyhýbají

Při jeho návštěvě výroby v továrně General Motors v Detroitu se Biden zmínil, že odbory a její pracovníci zachránili v roce 2008 automobilový průmysl. Zmínil i několik případů z dřívějších let. Právě proto si pracovníci zaslouží lepší jednání i podmínky. Ford, GM i Chrysler patří mezi ústřední americké automobilové výrobce po dlouhá desetiletí. Prezident Biden je tedy toho názoru, že když se daří výrobcům, mělo by se to odrazit i na mzdách jejich zaměstnanců.

Nové automobilky, jakými jsou Tesla, Rivian nebo Lucid, existují zatím bez odborů. V případě Tesly se zaměstnanci v roce 2017 pokusili odbory vytvořit ve Fremontské továrně. Nezískala ale nakonec dostatečnou podporu a jednání byla ukončena. Elon Musk rozhodně mezi příznivce odborů nepatří. K současné stávce se vyjádřil ve smyslu, že pokud budou muset automobilky na podmínky přistoupit, mohou se jejich zaměstnanci postarat o velmi rychlé ukončení působení na trhu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Musk předpovídá pád amerických automobilek jako je Ford či GM. Co jej způsobí?

  • Stávky automobilových odborů trvají již druhým týdnem
  • Významné americké automobilky jsou v ohrožení
  • Elon Musk vyjádřil oprávněné obavy
Tyto informace o Elonu Muskovi rozhodně nevíte

Tyto informace o Elonu Muskovi rozhodně nevíte

Ve Spojených státech již druhým týdnem pokračují vyjednávání mezi předními automobilkami a Odbory automobilového průmyslu. Pro Ford, General Motors i Stellantis se navíc debaty nevyvíjí příliš pozitivně. K tématu se vyjádřil i Elon Musk, který nevidí pro velké tradiční automobilky i skupiny zářnou budoucnost. Potíže s odbory a stávkujícími pro ně mohou mít nedozírné následky.

Odbory požadují výrazné navýšení platů

Velkou ránou pro automobilky je i podpora odborům vyjádřená prezidentem Joe Bidenem. Ten souhlasí, že by pracovníci měli dostat až 40% navýšení platů. Dle Muskova názoru jde o cestu, jak mohou výrobci přijít o celé jmění a skončit bankrotem. Odbory požadují zachování pracovních pozic i v nových automatizovaných provozech a se stejnou mírou mzdy jako v běžné manuální montovně. To ovšem odporuje rozvoji společností a vytvoření marže i na nových elektrických vozidlech. Ty jsou v současné době neexistující.

Cílem je vytvořit jednotné prostředí pro všechny pracovníky v automotive bez rozdílu zařazení nebo specializace. Jako třešničku pak požadují zkrácení běžného pracovního týdne na 32 hodin. Stávka započala 15. září ve třech závodech. Mezi ovlivněné provozy patří továrny Fordu, GM a Chrysleru. Stávkujícím se navíc podařilo dosáhnout zajímavého prvenství. K jejich případu se vyjádřil pozitivně i úřadující prezident Joe Biden.

V USA stávkuje více než 13 tisíc dělníků

V USA stávkuje více než 13 tisíc dělníků


Čtěte také: Stávka, která nemá v automobilovém světě obdoby. Co se děje v Americe?


Nové společnosti se odborům zatím úspěšně vyhýbají

Při jeho návštěvě výroby v továrně General Motors v Detroitu se Biden zmínil, že odbory a její pracovníci zachránili v roce 2008 automobilový průmysl. Zmínil i několik případů z dřívějších let. Právě proto si pracovníci zaslouží lepší jednání i podmínky. Ford, GM i Chrysler patří mezi ústřední americké automobilové výrobce po dlouhá desetiletí. Prezident Biden je tedy toho názoru, že když se daří výrobcům, mělo by se to odrazit i na mzdách jejich zaměstnanců.

Nové automobilky, jakými jsou Tesla, Rivian nebo Lucid, existují zatím bez odborů. V případě Tesly se zaměstnanci v roce 2017 pokusili odbory vytvořit ve Fremontské továrně. Nezískala ale nakonec dostatečnou podporu a jednání byla ukončena. Elon Musk rozhodně mezi příznivce odborů nepatří. K současné stávce se vyjádřil ve smyslu, že pokud budou muset automobilky na podmínky přistoupit, mohou se jejich zaměstnanci postarat o velmi rychlé ukončení působení na trhu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."