Mitsubishi naložilo plug-in hybridnímu Outlanderu funkce, které ocení snad každý

Petr Bergmann
  • Mitsubishi přichází s inovovaným plug-in hybridem Outlander
  • Novinka dostala do vínku zajímavý systém S-AWC
  • Interiér nově nabízí až sedm míst pro posádku
Mitsubishi Outlander PHEV dostává řadu vylepšení
Mitsubishi Outlander PHEV dostává řadu vylepšení

Společnost Mitsubishi oznámila, že zcela nový model Mitsubishi Outlander PHEV bude využívat vylepšenou verzi systému Super-All Wheel Control. S-AWC je technologie řízení všech kol, která nabízí integrované ovládání Active Stability Control (ASC), Anti-lock Braking System (ABS) a Active Yaw Control (AYC), který prostřednictvím brzd ovládá levá a pravá kola vozidla.

Mitsubishi Outlander dostává řadu vylepšení

První verze S-AWC používala systém ovládání levého a pravého kola pouze na přední ose, zatímco nový systém bude schopen ovládat brzdné síly i na zadní nápravě. Je těžké od stolu posoudit, jak zásadně se zlepší jízdní schopnosti vozidla, ale předpokládáme, že se výsledek dostaví především v náročnějších podmínkách.

„Zcela nový Outlander PHEV využívá dvoumotorový pohon 4WD, který se skládá z jednoho motoru vpředu a druhého vzadu. Díky využití příznivě vysoké odezvy elektromotorů, vysoké přesnosti a nezávislé ovladatelnosti obou motorů, dokáže systém optimálně rozdělovat hnací sílu mezi přední a zadní kola na základě aktuálních jízdních podmínek.“

Mitsubishi Outlander PHEV se systémem S-AWC
Mitsubishi Outlander PHEV se systémem S-AWC

Čtěte také: Mitsubishi Eclipse Cross přichází v roce 2021 s plug-in hybridní technologií


Systém je naladěn pro různé styly použití

Kombinace se systémem S-AWC zvyšuje ovladatelnost vozidla jak při jízdě, tak při zatáčení a brzdění. Současné modely využívají systém ovládání levé a pravé strany pouze na předních kolech, zatímco nový systém S-AWC přidává stejné funkce také pro zadní kola. Snižuje se tím zatížení předních kol a je možné vyváženějším způsobem získat maximální výkon ze všech čtyř kol a zajistit dokonalou ovladatelnost pro bezpečnou a pohodlnou jízdu v různých podmínkách.

Mitsubishi také říká, že nový Outlander PHEV bude mít několik jízdních režimů pro různé podmínky a styl jízdy. Jaké to jsou konkrétně?


  • Normální – základní režim, je optimalizován pro běžnou jízdu po zpevněných cestách
  • Gravel – poskytuje vyváženou ovladatelnost a ovladatelnost na nezpevněných nebo mokrých cestách
  • Sníh – zajišťuje stabilní chování vozidla na zasněžených a kluzkých vozovkách
  • Výkon – nabízí silné zrychlení
  • Eco – upřednostňuje ekonomickou a ekologickou jízdu

Vylepšením prošla i baterie

Vylepšení nové verze se týká také nové baterie s vyšší kapacitou, zvýšeného dojezdu na čistě elektrický pohon, vyššího výkonu a také 7místného interiéru (v současnosti je PHEV pouze 5místný). Mitsubishi nyní začíná nový Outlander PHEV dodávat na domácí japonský trh. Prodeje se budou následně rozšiřovat i do dalších zemí.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články