Mitsubishi naložilo plug-in hybridnímu Outlanderu funkce, které ocení snad každý
- Mitsubishi přichází s inovovaným plug-in hybridem Outlander
- Novinka dostala do vínku zajímavý systém S-AWC
- Interiér nově nabízí až sedm míst pro posádku

Společnost Mitsubishi oznámila, že zcela nový model Mitsubishi Outlander PHEV bude využívat vylepšenou verzi systému Super-All Wheel Control. S-AWC je technologie řízení všech kol, která nabízí integrované ovládání Active Stability Control (ASC), Anti-lock Braking System (ABS) a Active Yaw Control (AYC), který prostřednictvím brzd ovládá levá a pravá kola vozidla.
Mitsubishi Outlander dostává řadu vylepšení
První verze S-AWC používala systém ovládání levého a pravého kola pouze na přední ose, zatímco nový systém bude schopen ovládat brzdné síly i na zadní nápravě. Je těžké od stolu posoudit, jak zásadně se zlepší jízdní schopnosti vozidla, ale předpokládáme, že se výsledek dostaví především v náročnějších podmínkách.
„Zcela nový Outlander PHEV využívá dvoumotorový pohon 4WD, který se skládá z jednoho motoru vpředu a druhého vzadu. Díky využití příznivě vysoké odezvy elektromotorů, vysoké přesnosti a nezávislé ovladatelnosti obou motorů, dokáže systém optimálně rozdělovat hnací sílu mezi přední a zadní kola na základě aktuálních jízdních podmínek.“

Čtěte také: Mitsubishi Eclipse Cross přichází v roce 2021 s plug-in hybridní technologií
Systém je naladěn pro různé styly použití
Kombinace se systémem S-AWC zvyšuje ovladatelnost vozidla jak při jízdě, tak při zatáčení a brzdění. Současné modely využívají systém ovládání levé a pravé strany pouze na předních kolech, zatímco nový systém S-AWC přidává stejné funkce také pro zadní kola. Snižuje se tím zatížení předních kol a je možné vyváženějším způsobem získat maximální výkon ze všech čtyř kol a zajistit dokonalou ovladatelnost pro bezpečnou a pohodlnou jízdu v různých podmínkách.
Mitsubishi také říká, že nový Outlander PHEV bude mít několik jízdních režimů pro různé podmínky a styl jízdy. Jaké to jsou konkrétně?
- Normální – základní režim, je optimalizován pro běžnou jízdu po zpevněných cestách
- Gravel – poskytuje vyváženou ovladatelnost a ovladatelnost na nezpevněných nebo mokrých cestách
- Sníh – zajišťuje stabilní chování vozidla na zasněžených a kluzkých vozovkách
- Výkon – nabízí silné zrychlení
- Eco – upřednostňuje ekonomickou a ekologickou jízdu
Vylepšením prošla i baterie
Vylepšení nové verze se týká také nové baterie s vyšší kapacitou, zvýšeného dojezdu na čistě elektrický pohon, vyššího výkonu a také 7místného interiéru (v současnosti je PHEV pouze 5místný). Mitsubishi nyní začíná nový Outlander PHEV dodávat na domácí japonský trh. Prodeje se budou následně rozšiřovat i do dalších zemí.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.









