Většina světových výrobců elektromobilů se dohodla na změně amerického nabíjecího konektoru. NACS, jak se tomuto připojení říká, má původ u Tesly, které se podařilo americký trh sjednotit. Zatímco naprostá většina výrobců u vozů pro americký trh nabídne výhradně jeden konektor, Mercedes na to jde od lesa. U připravovaného elektrického modelu CLA EV totiž nabídne řidičům i dosud velmi rozšířený konektor CCS.
Možnost využít velmi rozsáhlou a spolehlivou nabíjecí síť Tesly je pro majitele velkým usnadněním v denním používání elektromobilů. Dosud musí používat redukce a adaptéry. Některé nové vozy nabídnou původní konektor Tesly již od příštího roku, jiní si budou muset počkat o rok déle. Mercedes se připravuje na spuštění svého elektromobilu nové generace stojícího mimo původní řadu EQ a chce pro své americké zákazníky připravit něco unikátního.
Neochudí je o rozšířený typ konektoru. Jejich nabíjecí nezávislost bude ještě lepší než u konkurence. Američané mají v sítích nabíjecích stanic velmi rozšířený konektor typu CCS1, který je o něco menší než jeho evropský kolega s Typem CCS2. Mercedes oba konektory poskládal těsně nad sebe a schová je pod jednu krytku umístěnou nad podběh pravého zadního kola.
Mercedes navíc nedávno zmátl fanoušky, když na velmi lehce kamuflovaném voze umístil dvojici nabíjecích dvířek symetricky na obě strany. Hlavní domněnka tedy byla taková, že vůz přijede i jako plug-in hybrid. Nejnovější snímky, taktéž v kamufláži, ovšem již naznačují nabíjecí port pouze na zmíněné pravé straně. Mercedes tak za své klienty vyřešil problém s neustálým připojováním adaptérů, které se navíc často ukazují jako méně spolehlivé.
Nový model CLA EV bude postavený na zcela nové modulární platformě MMA se schopností navýšení palubní architektury až na 800 V. Po tomto prvním modelu se očekává příchod i kombi verze CLA Shooting Brake i většího rodinného SUV GLB, pravděpodobně i ve verzi se sedmi sedadly. Nejvyšší nabíjecí výkon má dosahovat 320 kW se schopností doplnit 300 km dojezdu během deseti minut. Vzhledem k aktuálnímu limitu Superchargerů na 250 kW je tedy pravděpodobné, že zákazníci budou pro rychlé doplnění elektřiny navštěvovat stanice s vyšším výkonem. Tesla plánuje výkon nejnovějších stanic Supercharger V4 postupně navýšit přes 300 kW.
Většina světových výrobců elektromobilů se dohodla na změně amerického nabíjecího konektoru. NACS, jak se tomuto připojení říká, má původ u Tesly, které se podařilo americký trh sjednotit. Zatímco naprostá většina výrobců u vozů pro americký trh nabídne výhradně jeden konektor, Mercedes na to jde od lesa. U připravovaného elektrického modelu CLA EV totiž nabídne řidičům i dosud velmi rozšířený konektor CCS.
Možnost využít velmi rozsáhlou a spolehlivou nabíjecí síť Tesly je pro majitele velkým usnadněním v denním používání elektromobilů. Dosud musí používat redukce a adaptéry. Některé nové vozy nabídnou původní konektor Tesly již od příštího roku, jiní si budou muset počkat o rok déle. Mercedes se připravuje na spuštění svého elektromobilu nové generace stojícího mimo původní řadu EQ a chce pro své americké zákazníky připravit něco unikátního.
Neochudí je o rozšířený typ konektoru. Jejich nabíjecí nezávislost bude ještě lepší než u konkurence. Američané mají v sítích nabíjecích stanic velmi rozšířený konektor typu CCS1, který je o něco menší než jeho evropský kolega s Typem CCS2. Mercedes oba konektory poskládal těsně nad sebe a schová je pod jednu krytku umístěnou nad podběh pravého zadního kola.
Mercedes navíc nedávno zmátl fanoušky, když na velmi lehce kamuflovaném voze umístil dvojici nabíjecích dvířek symetricky na obě strany. Hlavní domněnka tedy byla taková, že vůz přijede i jako plug-in hybrid. Nejnovější snímky, taktéž v kamufláži, ovšem již naznačují nabíjecí port pouze na zmíněné pravé straně. Mercedes tak za své klienty vyřešil problém s neustálým připojováním adaptérů, které se navíc často ukazují jako méně spolehlivé.
Nový model CLA EV bude postavený na zcela nové modulární platformě MMA se schopností navýšení palubní architektury až na 800 V. Po tomto prvním modelu se očekává příchod i kombi verze CLA Shooting Brake i většího rodinného SUV GLB, pravděpodobně i ve verzi se sedmi sedadly. Nejvyšší nabíjecí výkon má dosahovat 320 kW se schopností doplnit 300 km dojezdu během deseti minut. Vzhledem k aktuálnímu limitu Superchargerů na 250 kW je tedy pravděpodobné, že zákazníci budou pro rychlé doplnění elektřiny navštěvovat stanice s vyšším výkonem. Tesla plánuje výkon nejnovějších stanic Supercharger V4 postupně navýšit přes 300 kW.