Nabíjení elektromobilů Tesla v síti Supercharger bude opět o něco pohodlnější a rychlejší. Automobilka aktuálně představila dlouho očekávané napájecí skříně Supercharger V4, které poprvé nabídnou nabíjecí výkon až 500 kW.
Zavádění nové generace nabíječek Tesla Supercharger V4 bylo dosud neobvyklé. Tesla už sice dva roky instaluje nové nabíjecí stojany, které označuje jako „Supercharger V4“, ale ve skutečnosti pouze mění samotné stojany. Nabíjecí stanice Tesla se skládají ze dvou hlavních částí: stojanů, kde se nachází nabíjecí kabel, a skříní, které jsou obvykle umístěné více vzadu a obsahují veškerou výkonovou elektroniku.
Až dosud Tesla u všech Superchargerů V4 ve skutečnosti používala skříně z předchozí generace V3, což omezovalo jejich maximální výkon na 250 kW. Teprve nově představené napájecí skříně pro Supercharger V4 by měly naplno využít jejich potenciál a výrazně zvýšit nabíjecí výkon. Tesla uvádí, že nové skříně dokáží dodávat až 500 kW pro osobní vozy a až 1,2 MW pro nákladní vozy Semi.
Kromě dvojnásobného nabíjecího výkonu patří mezi jejich hlavní výhody i podpora 400V–1000V architektury, což umožní Cybertrucku o 30 % rychlejší nabíjení. Jedna skříň V4 navíc dokáže napájet 8 stojanů, což znamená více nabíjecích míst při menších prostorových a infrastrukturních nárocích. Vysoká spolehlivost díky modernímu výkonovému řešení by měla přispět ke snížení nákladů. Tesla už získává povolení pro první instalace, které by se měly otevřít příští rok.
Nové napájecí skříně však nejsou jedinou zásadní novinkou kolem Superchargerů posledních týdnů. Na konci října Tesla oznámila zahájení výstavby největšího Superchargeru na světě. Stanice Oasis, která roste na ploše 30 akrů, má nabídnou celkem 168 nabíjecích stojanů. Je přitom pravděpodobné, že i zde by mohly být nasazeny nové nabíjecí skříně Supercharger V4.
Zajímavostí je, že kvůli omezení veřejné infrastruktury bude projekt Oasis, který se nachází se v kalifornském Lost Hills na dálnici Interstate 5 spojující San Francisco s Los Angeles, ve velké míře spoléhat na solární panely. Ty by měly nabídnout celkový instalovaný výkon 11 MWp.
Nabíjení elektromobilů Tesla v síti Supercharger bude opět o něco pohodlnější a rychlejší. Automobilka aktuálně představila dlouho očekávané napájecí skříně Supercharger V4, které poprvé nabídnou nabíjecí výkon až 500 kW.
Zavádění nové generace nabíječek Tesla Supercharger V4 bylo dosud neobvyklé. Tesla už sice dva roky instaluje nové nabíjecí stojany, které označuje jako „Supercharger V4“, ale ve skutečnosti pouze mění samotné stojany. Nabíjecí stanice Tesla se skládají ze dvou hlavních částí: stojanů, kde se nachází nabíjecí kabel, a skříní, které jsou obvykle umístěné více vzadu a obsahují veškerou výkonovou elektroniku.
Až dosud Tesla u všech Superchargerů V4 ve skutečnosti používala skříně z předchozí generace V3, což omezovalo jejich maximální výkon na 250 kW. Teprve nově představené napájecí skříně pro Supercharger V4 by měly naplno využít jejich potenciál a výrazně zvýšit nabíjecí výkon. Tesla uvádí, že nové skříně dokáží dodávat až 500 kW pro osobní vozy a až 1,2 MW pro nákladní vozy Semi.
Kromě dvojnásobného nabíjecího výkonu patří mezi jejich hlavní výhody i podpora 400V–1000V architektury, což umožní Cybertrucku o 30 % rychlejší nabíjení. Jedna skříň V4 navíc dokáže napájet 8 stojanů, což znamená více nabíjecích míst při menších prostorových a infrastrukturních nárocích. Vysoká spolehlivost díky modernímu výkonovému řešení by měla přispět ke snížení nákladů. Tesla už získává povolení pro první instalace, které by se měly otevřít příští rok.
Nové napájecí skříně však nejsou jedinou zásadní novinkou kolem Superchargerů posledních týdnů. Na konci října Tesla oznámila zahájení výstavby největšího Superchargeru na světě. Stanice Oasis, která roste na ploše 30 akrů, má nabídnou celkem 168 nabíjecích stojanů. Je přitom pravděpodobné, že i zde by mohly být nasazeny nové nabíjecí skříně Supercharger V4.
Zajímavostí je, že kvůli omezení veřejné infrastruktury bude projekt Oasis, který se nachází se v kalifornském Lost Hills na dálnici Interstate 5 spojující San Francisco s Los Angeles, ve velké míře spoléhat na solární panely. Ty by měly nabídnout celkový instalovaný výkon 11 MWp.