Ani automobilka Mercedes-Benz si nemohla nechat ujít elektromobilovou revoluci a přichází se svým prvním čistě elektrickým vozem.
A jedním dechem nutno dodat, že je to rovnou vstup do těžké váhy, kde se pohybuje hlavně Tesla. Nový elektromobil Mercedes-Benz EQC působí maximálně luxusně, bezpečně, výkonně, ale také se může pochlubit celkem slušným dojezdem či rychlonabíjením. Ve všech těchto ohledech zdá se drží krok.
Stejně jako u jiných elektrických vozů, i zde najdeme baterii schovanou v podvozku. A elektromotor, zde rovnou dva elektromotory s pohonem přední i zadní nápravy, tedy pohonem všech kol, pak zabírající méně místa přímo na nápravách. V kufru nového SUV od Mercedesu tak zbylo místo pro zhruba 500 litrů.
Celkový výkon elektromotorů dosahuje 300 kW a točivý moment, který je okamžitý, dosáhne až na 765 Nm. Díky tomu dokáže EQC od Mercedesu zrychlit z 0 na 100 km/hod za 5,1 vteřin a maximální rychlost činí 180 km/hod. O dojezd se postará 80kWh baterie, dle měření NEDC je to až 450 km na jedno nabití. Nicméně zde automobilka počítá se spotřebou 22,2 kWh na 100 km, reálně se bude dojezd blížit v závislosti na mnoha okolnostech spíše k 350 km. Následné rychlonabíjení s výkonem až 110 kW znamená, že auto nabijete z 10 na 80 % za zhruba 40 minut.
https://www.youtube.com/watch?v=1iT3TKHLq90&feature=youtu.be
První zájemci obdrží nový Mercedes EQC v polovině příštího roku, ovšem za dosud neznámou cenu. A společnost zatím také tají, kolik kusů vlastně bude chtít vyrábět.
Ani automobilka Mercedes-Benz si nemohla nechat ujít elektromobilovou revoluci a přichází se svým prvním čistě elektrickým vozem.
A jedním dechem nutno dodat, že je to rovnou vstup do těžké váhy, kde se pohybuje hlavně Tesla. Nový elektromobil Mercedes-Benz EQC působí maximálně luxusně, bezpečně, výkonně, ale také se může pochlubit celkem slušným dojezdem či rychlonabíjením. Ve všech těchto ohledech zdá se drží krok.
Stejně jako u jiných elektrických vozů, i zde najdeme baterii schovanou v podvozku. A elektromotor, zde rovnou dva elektromotory s pohonem přední i zadní nápravy, tedy pohonem všech kol, pak zabírající méně místa přímo na nápravách. V kufru nového SUV od Mercedesu tak zbylo místo pro zhruba 500 litrů.
Celkový výkon elektromotorů dosahuje 300 kW a točivý moment, který je okamžitý, dosáhne až na 765 Nm. Díky tomu dokáže EQC od Mercedesu zrychlit z 0 na 100 km/hod za 5,1 vteřin a maximální rychlost činí 180 km/hod. O dojezd se postará 80kWh baterie, dle měření NEDC je to až 450 km na jedno nabití. Nicméně zde automobilka počítá se spotřebou 22,2 kWh na 100 km, reálně se bude dojezd blížit v závislosti na mnoha okolnostech spíše k 350 km. Následné rychlonabíjení s výkonem až 110 kW znamená, že auto nabijete z 10 na 80 % za zhruba 40 minut.
https://www.youtube.com/watch?v=1iT3TKHLq90&feature=youtu.be
První zájemci obdrží nový Mercedes EQC v polovině příštího roku, ovšem za dosud neznámou cenu. A společnost zatím také tají, kolik kusů vlastně bude chtít vyrábět.