Značka Mercedes se profiluje jako jedna z nejluxusnějších a nejžádanějších na automobilovém trhu. Tohle platí již dlouhá léta a málokdo by chtěl takové tvrzení zpochybňovat. Elektrická řada Mercedes EQ v tomto směru pokračuje a daří se jí velmi obstojně. Značka ale prosperuje i ve sportovní divizi, především v seriálech Formule 1 a dokonce i ve Formuli E. Možná to byl první podnět k tomu, aby značka začala vyrábět i elektrická kola.
Značka Mercedes tak na trh uvádí své první elektrické kolo. Jak jinak, bude spadat pod označení EQ a model dostane označení CE neboli Championship Edition. Název nebyl zvolen náhodně, ale má navazovat právě na velké úspěchy v elektrickém seriálu Formule E. Aby mohlo kolo správně reprezentovat takový sport, dostalo do výbavy rovnou dva výkonné elektromotory. Počet motorů má navíc i další symboliku. Značka aktuálně slaví druhý titul v řadě v tomto šampionátu.
Na vývoji a výrobě se s Mercedesem podílí společnost n+ Bikes. Partneři spolu již dříve pracovali na předešlých elektrokolech. Oba motory mají výkon 750 W a obrovským točivým momentem 130 Nm. Aby ovšem i takováhle bestie mohla legálně na silnice, musí být její maximální rychlost omezena na 45 kilometrů v hodině.
Čtěte také: Mercedes-Benz EQS SUV má pěkně tučnou cenovku. Raději se bezpečně usaďte!
Motory ale nejsou jediný párový “orgán” na kole. Stejně tak baterie je rozdělena na dvě části. Každá z nich uchová 10 Ah kapacity. Při běžné jízdě byste měli na kole ujet 120 kilometrů. Kolo je zaměřené především na silniční jízdu, to je koneckonců patrné už z jeho stavby. Pro správný valivý odpor a hladkou jízdu zvolil výrobce pneumatiky Maxxis Hookworm. Pro jezdce, kteří by se ale nechtěli omezovat jen na asfalt, přidal Mercedes do výbavy i přední odpruženou vidlici.
Kolo nepoužívá klasickou kazetu s pastorky, spoléhá se pouze na pevný převod s přenosem síly řemenem. Díky tomu se elektrokolo stává velmi nenáročné pro servisní úkony. Skoro byste očekávali, že takové kolo nebude mít ani standardní brzdové kotouče. Až do takového extrému ale Mercedes nešel. Hydraulické brzdy tak na kole samozřejmě najdete. Pokud jste příznivcem značky a chtěli byste svoji sbírku Mercedesu v garáži zvětšit, připravte si 5 800 dolarů. Za necelých 150 tisíc korun může být kolo vaše.
Značka Mercedes se profiluje jako jedna z nejluxusnějších a nejžádanějších na automobilovém trhu. Tohle platí již dlouhá léta a málokdo by chtěl takové tvrzení zpochybňovat. Elektrická řada Mercedes EQ v tomto směru pokračuje a daří se jí velmi obstojně. Značka ale prosperuje i ve sportovní divizi, především v seriálech Formule 1 a dokonce i ve Formuli E. Možná to byl první podnět k tomu, aby značka začala vyrábět i elektrická kola.
Značka Mercedes tak na trh uvádí své první elektrické kolo. Jak jinak, bude spadat pod označení EQ a model dostane označení CE neboli Championship Edition. Název nebyl zvolen náhodně, ale má navazovat právě na velké úspěchy v elektrickém seriálu Formule E. Aby mohlo kolo správně reprezentovat takový sport, dostalo do výbavy rovnou dva výkonné elektromotory. Počet motorů má navíc i další symboliku. Značka aktuálně slaví druhý titul v řadě v tomto šampionátu.
Na vývoji a výrobě se s Mercedesem podílí společnost n+ Bikes. Partneři spolu již dříve pracovali na předešlých elektrokolech. Oba motory mají výkon 750 W a obrovským točivým momentem 130 Nm. Aby ovšem i takováhle bestie mohla legálně na silnice, musí být její maximální rychlost omezena na 45 kilometrů v hodině.
Čtěte také: Mercedes-Benz EQS SUV má pěkně tučnou cenovku. Raději se bezpečně usaďte!
Motory ale nejsou jediný párový “orgán” na kole. Stejně tak baterie je rozdělena na dvě části. Každá z nich uchová 10 Ah kapacity. Při běžné jízdě byste měli na kole ujet 120 kilometrů. Kolo je zaměřené především na silniční jízdu, to je koneckonců patrné už z jeho stavby. Pro správný valivý odpor a hladkou jízdu zvolil výrobce pneumatiky Maxxis Hookworm. Pro jezdce, kteří by se ale nechtěli omezovat jen na asfalt, přidal Mercedes do výbavy i přední odpruženou vidlici.
Kolo nepoužívá klasickou kazetu s pastorky, spoléhá se pouze na pevný převod s přenosem síly řemenem. Díky tomu se elektrokolo stává velmi nenáročné pro servisní úkony. Skoro byste očekávali, že takové kolo nebude mít ani standardní brzdové kotouče. Až do takového extrému ale Mercedes nešel. Hydraulické brzdy tak na kole samozřejmě najdete. Pokud jste příznivcem značky a chtěli byste svoji sbírku Mercedesu v garáži zvětšit, připravte si 5 800 dolarů. Za necelých 150 tisíc korun může být kolo vaše.