McLareny musí na opravu. Při rychlé jízdě jim mohou odlétnout okénka

Matouš Vrchota
McLaren 765LT Coupe | foto: McLaren
McLaren 765LT Coupe | foto: McLaren

Automobilka McLaren se dostala do prekérní situace. Její formulová divize může tento víkend přijít o titul mezi konstruktéry, pokud neubrání svůj náskok nad Ferrari. Aby nebylo špatných zpráv málo, musí se nyní hlavní fanoušci značky, její zákazníci, omezit v radostech, které vozy McLaren přináší. Konkrétně model 765LT Coupé byl zařazen do svolávací akce. Pohonné ústrojí s výkonným osmiválcem naštěstí není předmětem poruchy.

Rychle ano, ale jen se zavřenými okny!

Majitelé by se měli nyní úplně vyvarovat jízdě na závodních okruzích a při jízdě nad 150 km/h mít zavřená okna. U toho zadního totiž hrozí jeho vypadnutí. Obávat se nemusí majitelé verze Spider a Coupé s instalovaným střešním sáním čerstvého vzduchu. Standardní 765LT Coupé je v počtu 163 kusů nyní v ohrožení. Žádná asociace pro bezpečnost zatím neeviduje zranění či nehody způsobené tímto problémem.

Polykarbonátový panel, který tvoří zadní okno vozu se totiž v případě velkého tlaku vzduchu může z vozu odlepit a v horším případě způsobit nehodu. Použité lepidlo nevykazuje potřebné známky pevnosti. Při běžné silniční jízdě by se nic stát nemělo. Jelikož je ale vůz stavěný i pro ostrou závodní jízdu na uzavřených okruzích, riziko selhání se zde násobně zvyšuje.

McLaren 765LT Coupe | foto: McLaren
McLaren 765LT Coupe | foto: McLaren

Dočasně pomůže lepidlo. V servisu ale okno pojistí šrouby

McLaren se začal chybou zabývat po počtu hlášených závad svými klienty. Ti si stěžovali na rachot vycházející právě od zadního okna. Chybu se nedařilo v servisních podmínkách nasimulovat až do té doby, než vyšlo najevo, že na určitých závodních tratích musí závodníci jezdit s otevřenými bočními okny. Ty mají zajistit snadnější přístup do kokpitu v případě nehody vozu.

Počínaje dnešním dnem budou majitelé dotčených vozidel vyrozuměni o svolávací akci. Automobilka pojistí okno spojovacím materiálem v každém z rohů. Hlavním zádržným prvkem tedy bude mechanické spojení šroubem. Pokud někteří majitelé budou permanentní opravu odkládat, nanese servisní technik dočasně na okno dodatečnou vrstvu lepidla.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články