McLaren vyvíjí elektromobil, který zadupe do země všechny spalovací hypersporty

AKTUÁLNĚ
Luboš Srb
McLaren P1

McLaren P1, ilustrační

Když se dnes řekne elektrický hypersport, vybavit by se vám měl především Rimac Nevera. Ale v budoucnu by se to mohlo změnit. Britský McLaren totiž chystá elektromobil, který má přepsat pravidla hry. Jak prozradil ředitel automobilky v rozhovoru pro Autocar, půjde na to zkrátka jinak, než dnešní firmy.

McLaren chystá nástupce pro model P1, dorazit by mohl někdy před rokem 2030. To je tedy ještě spousta času, který zatím legendární britská stáj potřebuje jako sůl. V přechod na elektromobily (zatím) tak úplně nevěří, ale nechce si nechat ujet vlak a především „jinak smýšlející“ zákazníky.

„Hlavním důvodem je hmotnost. Nechceme udělat auto, které váží dvě tuny a má dva tisíce koní – to dokáže každý. To není DNA McLarenu,“ říká Michael Leiters, šéf Mclarenu. „Chceme udělat auto, které je po stránce hmotnosti srovnatelné se 750; nepotřebujeme 2 000 koní. Pracujeme na nějakých konceptech, zkoumáme to a máme vážně vzrušující nápady. Ale musí to být lepší, než co děláme se spalovacími motory.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

McLaren vyvíjí elektromobil, který zadupe do země všechny spalovací hypersporty

AKTUÁLNĚ
Luboš Srb
McLaren P1

McLaren P1, ilustrační

Když se dnes řekne elektrický hypersport, vybavit by se vám měl především Rimac Nevera. Ale v budoucnu by se to mohlo změnit. Britský McLaren totiž chystá elektromobil, který má přepsat pravidla hry. Jak prozradil ředitel automobilky v rozhovoru pro Autocar, půjde na to zkrátka jinak, než dnešní firmy.

McLaren chystá nástupce pro model P1, dorazit by mohl někdy před rokem 2030. To je tedy ještě spousta času, který zatím legendární britská stáj potřebuje jako sůl. V přechod na elektromobily (zatím) tak úplně nevěří, ale nechce si nechat ujet vlak a především „jinak smýšlející“ zákazníky.

„Hlavním důvodem je hmotnost. Nechceme udělat auto, které váží dvě tuny a má dva tisíce koní – to dokáže každý. To není DNA McLarenu,“ říká Michael Leiters, šéf Mclarenu. „Chceme udělat auto, které je po stránce hmotnosti srovnatelné se 750; nepotřebujeme 2 000 koní. Pracujeme na nějakých konceptech, zkoumáme to a máme vážně vzrušující nápady. Ale musí to být lepší, než co děláme se spalovacími motory.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."