Mamutí Kia EV9 dorazí do Evropy už příští rok, konkurovat chce luxusním značkám

Matouš Vrchota
  • Jihokorejská automobilka plánuje vstup na trh s novým elektromobilem
  • Do Evropy se mamutí Kia EV9 dostane už v příštím roce
  • Nad specifikacemi stále visí řada otazníků
Kia Concept EV9
Kia Concept EV9

Kia pracuje na svém konceptu nového modelu velkého elektrického SUV s označením EV9. Produkční verze se dočkáme příští rok, kdy se má model dostat na evropský a britský trh. Koncept automobilka světu představila v listopadu minulého roku. Velikostí bude mířit k modelům Sorento a Telluride.

Kia EV9 se dostane na trh už příští rok!

Kia dříve v tomto měsíci potvrdila svůj záměr, že z konceptu skutečně vzejde produkční model. Stane se tak v souladu s dlouhodobějšími plány automobilky v posílení elektrického portfolia. Velikostí modelu ale výrobce rovnou přiznává, že primárním trhem by se pro velké SUV EV9 měl stát americký trh.

I přes toto tvrzení se model začne nejdříve prodávat v Evropě a Velké Británii. Zde by měl konkurovat především velkým SUV prémiových značek jako je třeba Range Rover. To jsou vysoko mířené cíle. Zdá se být nepravděpodobné, že by klienti Range Roveru chtěli přesedlat do Kii, ale opačný krok v přiblížení se takové klientele může být pro mnoho zájemců lákavý.

Interiér konceptu vozu Kia EV9
Interiér konceptu vozu Kia EV9

Čtěte také: Elektrická Kia EV6 získala prestižní ocenění, je oficiálně nejlepší z nejlepších


Je libo prémiové elektrické SUV?

Velikostí se bude nejvíce podobat současnému modelu Telluride. Tento model se v Evropě oficiálně neprodává. EV9 si ale bezpochyby některé součásti vypůjčí. Celkové pojetí interiéru má být velmi vzdušné a prostorné. Navíc by se mělo jednat o nový vlajkový model a první vůz této značky schopný plně autonomní jízdy. Uživatelé budou moci využívat platformy pro dokupování služeb přímo z vozidla podle své potřeby.

Zatím nebylo ani naznačeno, jaký motor a baterie budou vůz pohánět. Jednou z možných variant ale může být pohonné ústrojí z modelu EV6 GT, které poskytuje 577 koňských sil. Naprostou samozřejmostí by mělo být duální uspořádání motorů s pohonem všech kol a stavba na elektrické platformě E-GMP. Baterie by tedy měla mít schopnost rychlého nabíjení až 350 kW a nabídnout dojezd až 480 kilometrů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články