Že degradace baterie není zase tak horké téma, jak se může zdát, dokazuje americký nadšenec do elektromobility, a především fanoušek společnosti Tesla. Ve svém posledním youtubovém videu sdílí své dojmy po čtyřech letech aktivního ježdění s Modelem 3, během kterého najezdil přesně 100 tisíc mil (zhruba 161 tisíc kilometrů). Mimo jiné se rozpovídal i o baterii, která dle údajů z aplikace ztratila pouze 2,2 % z původní kapacity.
Životnost baterií elektromobilů je další z řady argumentů k zavrhování této technologie. Společnosti jako Tesla na druhou stranu tvrdí, že jejich baterie jsou navrženy tak, aby vydržely dlouhé roky, ne všem odpůrcům to však dokážou. Jedinou zaručenou odpovědí tak bývá prověření časem. Vzhledem k tomu, že elektromobily od americké společnosti jsou na trhu již nějakou chvíli, můžeme si sami otestovat, jak to doopravdy je.
Třeba Američan Andy Slye, který vlastní Teslu Model 3 Long Range, se s námi podělil o své zkušenosti z požitku z jízdy, spolehlivosti, nákladů na provoz ale také nezapomněl na baterii a vše okolo dojezdu.
Čtěte také: Proč je v zimě lepší spalovák než elektromobil? Nechcete přece umrznout
On sám byl dle jeho slov velmi šokovaný, když zjistil, že za čtyři roky provozu a přes 100 tisíc ujetých mil, ubylo z jeho dojezdu při plně nabitém akumulátoru pouze 7 mil (11,2 km). To znamená pokles o pouhá 2,2 % z 310 mil na 303 mil!
Američan si lámal hlavu nad tím, zda je za kvalitou jeho baterie pouhé štěstí na „dobrý kus“, nebo jsou všechny akumulátory vyrobené Teslou takto kvalitní. Hned v zápětí zmínil i jedno negativum a to, že reálný dojezd je opravdu znatelně odlišný, obzvlášť v zimních měsících, ale to není žádná novinka.
Obecně však mluvil o jeho Tesle velice hezky, uvedl, že ze všech aut, které kdy řídil, je Model 3 na denní ježdění to nejlepší.
Že degradace baterie není zase tak horké téma, jak se může zdát, dokazuje americký nadšenec do elektromobility, a především fanoušek společnosti Tesla. Ve svém posledním youtubovém videu sdílí své dojmy po čtyřech letech aktivního ježdění s Modelem 3, během kterého najezdil přesně 100 tisíc mil (zhruba 161 tisíc kilometrů). Mimo jiné se rozpovídal i o baterii, která dle údajů z aplikace ztratila pouze 2,2 % z původní kapacity.
Životnost baterií elektromobilů je další z řady argumentů k zavrhování této technologie. Společnosti jako Tesla na druhou stranu tvrdí, že jejich baterie jsou navrženy tak, aby vydržely dlouhé roky, ne všem odpůrcům to však dokážou. Jedinou zaručenou odpovědí tak bývá prověření časem. Vzhledem k tomu, že elektromobily od americké společnosti jsou na trhu již nějakou chvíli, můžeme si sami otestovat, jak to doopravdy je.
Třeba Američan Andy Slye, který vlastní Teslu Model 3 Long Range, se s námi podělil o své zkušenosti z požitku z jízdy, spolehlivosti, nákladů na provoz ale také nezapomněl na baterii a vše okolo dojezdu.
Čtěte také: Proč je v zimě lepší spalovák než elektromobil? Nechcete přece umrznout
On sám byl dle jeho slov velmi šokovaný, když zjistil, že za čtyři roky provozu a přes 100 tisíc ujetých mil, ubylo z jeho dojezdu při plně nabitém akumulátoru pouze 7 mil (11,2 km). To znamená pokles o pouhá 2,2 % z 310 mil na 303 mil!
Američan si lámal hlavu nad tím, zda je za kvalitou jeho baterie pouhé štěstí na „dobrý kus“, nebo jsou všechny akumulátory vyrobené Teslou takto kvalitní. Hned v zápětí zmínil i jedno negativum a to, že reálný dojezd je opravdu znatelně odlišný, obzvlášť v zimních měsících, ale to není žádná novinka.
Obecně však mluvil o jeho Tesle velice hezky, uvedl, že ze všech aut, které kdy řídil, je Model 3 na denní ježdění to nejlepší.