V Lotusu se elektrické budoucnosti vůbec neobávají. Nový koncept unikátního supersportu s třemi sedadly a téměř tisícovkou koní je toho důkazem. Vychází z designu modelu Esprit a má se stát podkladem pro vývoj všech budoucích vozidel této značky.
Hned na úvod automobilka Lotus udává nejdůležitější data. Z baterie o kapacitě 70 kWh budou napájené dva elektromotory. Vůz tedy bude logicky pohánět všechna kola. Baterie dostane speciální karbonovou vanu v zadní části vozu v blízkosti elektromotoru pro dosažení lepšího těžiště. Díky tomu bude Theory 1 schopné zrychlit na stovku pod 2,5 sekundy a akcelerace se zastaví až s hodnotou 320 km/h.
Model Lotus Esprit, ze kterého současný koncept vychází, je dnes již dávno uznávaným veteránem. Ve své době ale představoval vůz s futuristickou výbavou. Theory 1 má tehdejší myšlenku přenést do současnosti a posunout ji opět o něco dále. Stále jde pouze o koncept.
To dokládá i fakt, že vůz nenese typické číselné označení, jako jiné typy, které se chystají do výroby. Vedení značky ale druhým dechem dodává, že ač jde o koncept, již nyní se skládá z více než tří čtvrtin z produkčních součástek. Jestliže se tedy dostane na silničně legální kousek, mohl by design zůstat velmi podobný současné představě.
Čtěte také: Čínské MG se nezdá! Na souboj vyzývá i chorvatský hypercar Rimac Nevera
I když by se výkonem mohl model řadit do kategorie hypersportovních modelů, profiluje se více do nižší třídy supersportů. Výkon totiž nemá hrát hlavní úlohu. Jde více o rovnováhu mezi výkonem a příjemnými jízdními vlastnostmi. Vůz bude také našlapaný moderní a inteligentní technikou. Značka nazývá svůj směr DNA, ovšem v tomto případě se zkratka překládá jako Digitální, Přirozená (Natural) a Analogová. Ač je podovzek vyrobený z lehké karbonové slitiny hodné neskutečného závodního výkonu, je doplněn o decentní a komfortní kokpit, který pojme s řidičem další dva cestující.
Standardem jsou prvky zlepšující aerodynamiku. Přední křídlo žene vzduch k zadnímu difuzoru a zlepšuje přítlak a chování vozu ve vyšších rychlostech. Na rozdíl od formulí, kde jde především o funkci, se Lotus zaměřil i na vzhled jednotlivých částí. Proto jsou i aerodynamické prvky elegantně schované. Rozložení elektromotorů na nápravy samo o sobě pomáhá lepšímu těžišti. S lepší trakcí pomáhá i speciální karbonová vana určená baterii. Vůz se díky tomu řídí jako tradiční sportovní vozy s motorem umístěným vzadu.
Hlavním pohonným agregátem je motor na zadní nápravě o výkonu 690 koní. Sekunduje mu doplňkový přední motor o necelých 300 koních. Celý vůz váží necelých 1 600 kilogramů. Určité informace napovídají, že by se alespoň částečně mohla dostat technika z konceptu do modelu formálně označovaného jako Type 135. Ten by měl v roce 2026 nahradit dosluhující model Elise. Ještě předtím se ale má na trh dostat SUV Type 134. Mohl by i ten nést alespoň designové prvky nejnovějšího konceptu?
V Lotusu se elektrické budoucnosti vůbec neobávají. Nový koncept unikátního supersportu s třemi sedadly a téměř tisícovkou koní je toho důkazem. Vychází z designu modelu Esprit a má se stát podkladem pro vývoj všech budoucích vozidel této značky.
Hned na úvod automobilka Lotus udává nejdůležitější data. Z baterie o kapacitě 70 kWh budou napájené dva elektromotory. Vůz tedy bude logicky pohánět všechna kola. Baterie dostane speciální karbonovou vanu v zadní části vozu v blízkosti elektromotoru pro dosažení lepšího těžiště. Díky tomu bude Theory 1 schopné zrychlit na stovku pod 2,5 sekundy a akcelerace se zastaví až s hodnotou 320 km/h.
Model Lotus Esprit, ze kterého současný koncept vychází, je dnes již dávno uznávaným veteránem. Ve své době ale představoval vůz s futuristickou výbavou. Theory 1 má tehdejší myšlenku přenést do současnosti a posunout ji opět o něco dále. Stále jde pouze o koncept.
To dokládá i fakt, že vůz nenese typické číselné označení, jako jiné typy, které se chystají do výroby. Vedení značky ale druhým dechem dodává, že ač jde o koncept, již nyní se skládá z více než tří čtvrtin z produkčních součástek. Jestliže se tedy dostane na silničně legální kousek, mohl by design zůstat velmi podobný současné představě.
Čtěte také: Čínské MG se nezdá! Na souboj vyzývá i chorvatský hypercar Rimac Nevera
I když by se výkonem mohl model řadit do kategorie hypersportovních modelů, profiluje se více do nižší třídy supersportů. Výkon totiž nemá hrát hlavní úlohu. Jde více o rovnováhu mezi výkonem a příjemnými jízdními vlastnostmi. Vůz bude také našlapaný moderní a inteligentní technikou. Značka nazývá svůj směr DNA, ovšem v tomto případě se zkratka překládá jako Digitální, Přirozená (Natural) a Analogová. Ač je podovzek vyrobený z lehké karbonové slitiny hodné neskutečného závodního výkonu, je doplněn o decentní a komfortní kokpit, který pojme s řidičem další dva cestující.
Standardem jsou prvky zlepšující aerodynamiku. Přední křídlo žene vzduch k zadnímu difuzoru a zlepšuje přítlak a chování vozu ve vyšších rychlostech. Na rozdíl od formulí, kde jde především o funkci, se Lotus zaměřil i na vzhled jednotlivých částí. Proto jsou i aerodynamické prvky elegantně schované. Rozložení elektromotorů na nápravy samo o sobě pomáhá lepšímu těžišti. S lepší trakcí pomáhá i speciální karbonová vana určená baterii. Vůz se díky tomu řídí jako tradiční sportovní vozy s motorem umístěným vzadu.
Hlavním pohonným agregátem je motor na zadní nápravě o výkonu 690 koní. Sekunduje mu doplňkový přední motor o necelých 300 koních. Celý vůz váží necelých 1 600 kilogramů. Určité informace napovídají, že by se alespoň částečně mohla dostat technika z konceptu do modelu formálně označovaného jako Type 135. Ten by měl v roce 2026 nahradit dosluhující model Elise. Ještě předtím se ale má na trh dostat SUV Type 134. Mohl by i ten nést alespoň designové prvky nejnovějšího konceptu?