Čínské MG se nezdá! Na souboj vyzývá i chorvatský hypercar Rimac Nevera
- MG za pár dní představí konkurenta hyper výkonného Rimacu Nevera
- Inspiruje se legendárním vozem z padesátých let
- Jak hypercar EXE181 zapadne do modelové nabídky?

Super sportovní elektromobily dnes již nejsou na trhu výjimkou. Pokud nebudeme počítat unikátní modely, které v mnoha případech nesmí ani na silnici, dá se říci, že tuto kategorii odstartovala Tesla s verzí Plaid a Porsche s modelem Taycan. Čím dál více se ale i exkluzivní výrobci derou na scénu ještě výkonnějších vozů. Zde nelze opomenout ikonu Rimac Nevera. Zdá se, že se mu totiž z čínských luhů začíná rýsovat možný konkurent.
MG chce obsadit oba konce cenové nabídky
Od značky, která se na trhu po své reinkarnaci profiluje jako dostupná značka, byste takový počin nejspíše nečekali. Řeč je o původně britské automobilce MG, kterou před několika lety zachránil před zánikem čínský SAIC. Vedle dostupného a zajímavého hatchbacku MG4 XPower se totiž plánuje unikátní elektrický hypercar s neskutečným koeficientem odporu vzduchu 0,181. Tyto hodnoty se například pomáhají zasloužit na neuvěřitelném zrychlení 1,9 sekundy z nuly na sto.
Koncept se inspiruje historickým unikátem EX181, ve kterém se na solným pláních proháněli i legendární piloti Stirling Moss a Phil Hill v závěru padesátých let minulého století. I proto MG nazvalo koncept EXE181. Model působí stejně futuristicky jako tehdy. Charakterizuje jej velmi útlé tělo ve tvaru kapky s kokpitem uprostřed. V zadní části je vůz ukončen aktivní „ploutví“, která je připravena vůz brzdit z vysokých rychlostí v podobě odporové brzdy.
Čtěte také: Rychlejší elektromobil na této planetě není. Rimac Nevera stanovil nový rekord
Premiant ve své kategorii?
Koeficient odporu vzduchu je dokonce nižší než podobné konkurenční koncepty typu Volkswagen XL1 (0,199) nebo McLaren Speedtail (0,278). To by z vozu mělo udělat ještě větší pouštní bestii. Podle dostupných snímků má vůz disponovat čtveřicí motorů. Detaily o jejich schopnostech ale zatím dále zůstávají utajeny. Více bychom se měli dozvědět na blížící se Pekingské Motor Show. Objevit by se měl i na letošním ročníku britského svátku sportovních vozidel Goodwill Festival of Speed.
MG tvrdí, že půjde o nejrychlejší hypercar tohoto typu. Jestliže Rimac Nevera, který nemá rozhodně takto útlé tvary, potřebuje ke zdolání sprintu z nuly na sto za stejný čas 1 887 koní, je jisté, že lehké MG bude určitě disponovat výkonem přesahujícím tisíc koní. Je toho skutečně hodně zahaleno v tajnosti, na více informací si musíme chvíli počkat. Jak dlouho? Nemějte obavy, Pekingská Motor Show startuje již 25. dubna.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.