Lightyear je značka s kořeny v Nizozemsku. Relativně mladý startup se specializuje na elektromobily poháněné solární energií. Od svých počátků společnost slibovala vůz, který se budu pyšnit pořádným dojezdem.
Už první nástřely Lightyear One dávaly tušit, že nejde jen o pomyslné mlácení prázdné slámy. To ostatně potvrdily i testovací jízdy prvního prototypu, během nichž se podařilo dosáhnout hodnoty 709 kilometrů na jedno nabití.
Možná nejde o cifru, ze které si jeden sedne na zadek, ale to nejlepší teprve přijde. Když pomineme fakt, že Lightyear 0 právě vstoupil do sériové výroby ve finském Valmet Automotive Oyj (zatím se počítá s produkcí 1 vozu týdně – pozn. redakce), jedna důležitá informace stojí minimálně za pozornost.
Čtěte také: Tak konečně! Lightyear 0 je produkční verze elektromobilu, který pohání slunce
Elektromobil, jenž má jak kapotu, tak střechu posetou solárními panely, by měl podle vyjádření generálního ředitele a spoluzakladatele Lexe Hoefsloota být schopen v létě v Nizozemsku jezdit až dva, resp. v Portugalsku dokonce sedm měsíců bez dobíjení.
Fotovoltaika by měla být schopna každý den obstarat energii až na 70 kilometrů dojezdu, potvrdil Hofsloot ekxluzivně pro server Bloomberg. Sebevědomé? Možná, ale v určitém slova smyslu je to v oblasti elektromobility poměrně zásadní gamechanger.
Jen připomínáme, že Lightyear 0 si výrobce cení na 250 tisíc eur (přibližně 6, 1 milionů Kč) a automobilka nadšeně hlásí, že už teď registruje objednávky na 150 kusů.
Lightyear je značka s kořeny v Nizozemsku. Relativně mladý startup se specializuje na elektromobily poháněné solární energií. Od svých počátků společnost slibovala vůz, který se budu pyšnit pořádným dojezdem.
Už první nástřely Lightyear One dávaly tušit, že nejde jen o pomyslné mlácení prázdné slámy. To ostatně potvrdily i testovací jízdy prvního prototypu, během nichž se podařilo dosáhnout hodnoty 709 kilometrů na jedno nabití.
Možná nejde o cifru, ze které si jeden sedne na zadek, ale to nejlepší teprve přijde. Když pomineme fakt, že Lightyear 0 právě vstoupil do sériové výroby ve finském Valmet Automotive Oyj (zatím se počítá s produkcí 1 vozu týdně – pozn. redakce), jedna důležitá informace stojí minimálně za pozornost.
Čtěte také: Tak konečně! Lightyear 0 je produkční verze elektromobilu, který pohání slunce
Elektromobil, jenž má jak kapotu, tak střechu posetou solárními panely, by měl podle vyjádření generálního ředitele a spoluzakladatele Lexe Hoefsloota být schopen v létě v Nizozemsku jezdit až dva, resp. v Portugalsku dokonce sedm měsíců bez dobíjení.
Fotovoltaika by měla být schopna každý den obstarat energii až na 70 kilometrů dojezdu, potvrdil Hofsloot ekxluzivně pro server Bloomberg. Sebevědomé? Možná, ale v určitém slova smyslu je to v oblasti elektromobility poměrně zásadní gamechanger.
Jen připomínáme, že Lightyear 0 si výrobce cení na 250 tisíc eur (přibližně 6, 1 milionů Kč) a automobilka nadšeně hlásí, že už teď registruje objednávky na 150 kusů.