Automobilové veletrhy představují pro výrobce ideální místo pro prezentaci svých nejšílenějších představ a konceptů. Některé by mohly téměř ihned vyjet na silnici, jiné ve své podobě spíše zůstanou pouze v představách svých designerů a vývojářů. Japonský Lexus si na letošní Japan Mobility Show vyzkoušel tak trochu obě strany. Zatímco model LF-ZC je téměř hotový model, LF-ZL je oproti tomu stále v rané fázi vývoje. Některé dílčí systémy a vychytávky ale dokáží zaujmout.
Součástí nového operačního systému AreneOS má být i nová forma rozšířené reality Interactive Reality in Motion. Zjednodušeně řečeno vám tento systém poskytne informace o tom, na co ukážete prstem. Když budete například projíždět kolem restaurace a budou vás o ní zajímat informace, jednoduše na ní namíříte prstem a vůz vám na displej naservíruje výsledky.
Zatím hypotetickou částí zůstává i pomoc s vyřízením rezervace stolu nebo shrnutí hodnocení daného místa. Dokonce v současné rané fázi byla funkce ve voze na testovacím okruhu v blízkosti konání veletrhu překvapivě přesvědčivá. Funkce reaguje na pohyb rukou řidiče i spolujezdce. Aby nedocházelo k nechtěným identifikacím, je pohyb třeba doplnit o spouštěcí frázi.
Čtěte také: Lexus LF-ZC je elektrický koncept blízké budoucnosti. Inspiraci Priusem nezapře
Ani při testovacích jízdách se nedalo vyhnout určitým zmatkům, vzhledem k fázi projektu jde ale o pochopitelný průběh. Vozy dnes umí sledovat pohyby hlavy nebo očí, pro takovou funkci jde ale o velmi nepřesné pohyby. Oproti tomu lze směr prstů identifikovat mnohem přesněji. Lexus navíc nechce, aby řidiči museli snižovat míru pozornosti od provozu před vozidlem.
Funkce je zajisté zajímavá pro řidiče, kteří často vozem jezdí sami a nemají vedle sebe nikoho, kdo by mu potřebné informace vyhledal. Jde o zajímavé doplnění čím dál častějšího hlasového vyhledávání. Ani to ve svých produkčních verzích není neomylné a často je třeba s vozem komunikovat více jednoduše.
Těžko se tak dá odhadovat, kdy by se tato forma rozšíření interaktivní reality mohla dostat do produkčních vozidel a zda bude omezena pouze na vozy značky Lexus či by se mohla dostat i do mateřské Toyoty.
Automobilové veletrhy představují pro výrobce ideální místo pro prezentaci svých nejšílenějších představ a konceptů. Některé by mohly téměř ihned vyjet na silnici, jiné ve své podobě spíše zůstanou pouze v představách svých designerů a vývojářů. Japonský Lexus si na letošní Japan Mobility Show vyzkoušel tak trochu obě strany. Zatímco model LF-ZC je téměř hotový model, LF-ZL je oproti tomu stále v rané fázi vývoje. Některé dílčí systémy a vychytávky ale dokáží zaujmout.
Součástí nového operačního systému AreneOS má být i nová forma rozšířené reality Interactive Reality in Motion. Zjednodušeně řečeno vám tento systém poskytne informace o tom, na co ukážete prstem. Když budete například projíždět kolem restaurace a budou vás o ní zajímat informace, jednoduše na ní namíříte prstem a vůz vám na displej naservíruje výsledky.
Zatím hypotetickou částí zůstává i pomoc s vyřízením rezervace stolu nebo shrnutí hodnocení daného místa. Dokonce v současné rané fázi byla funkce ve voze na testovacím okruhu v blízkosti konání veletrhu překvapivě přesvědčivá. Funkce reaguje na pohyb rukou řidiče i spolujezdce. Aby nedocházelo k nechtěným identifikacím, je pohyb třeba doplnit o spouštěcí frázi.
Čtěte také: Lexus LF-ZC je elektrický koncept blízké budoucnosti. Inspiraci Priusem nezapře
Ani při testovacích jízdách se nedalo vyhnout určitým zmatkům, vzhledem k fázi projektu jde ale o pochopitelný průběh. Vozy dnes umí sledovat pohyby hlavy nebo očí, pro takovou funkci jde ale o velmi nepřesné pohyby. Oproti tomu lze směr prstů identifikovat mnohem přesněji. Lexus navíc nechce, aby řidiči museli snižovat míru pozornosti od provozu před vozidlem.
Funkce je zajisté zajímavá pro řidiče, kteří často vozem jezdí sami a nemají vedle sebe nikoho, kdo by mu potřebné informace vyhledal. Jde o zajímavé doplnění čím dál častějšího hlasového vyhledávání. Ani to ve svých produkčních verzích není neomylné a často je třeba s vozem komunikovat více jednoduše.
Těžko se tak dá odhadovat, kdy by se tato forma rozšíření interaktivní reality mohla dostat do produkčních vozidel a zda bude omezena pouze na vozy značky Lexus či by se mohla dostat i do mateřské Toyoty.