O novém levném elektromobilu z dílen americké Tesly se mluví již řadu let. Zdá se však, že se konečně blížíme přetvoření Muskovy vize do reality. Jak informuje server Autocar, tak se dozvídáme nové detaily, které se týkají jak přímo nového modelu, tak obecných plánů automobilky.
Vývoj nové nejlevnější Tesly má být v plném proudu bezmála již 4 roky, za tu dobu jsme se nedočkali žádných extra informací. To se však mění, takzvaný Project Redwood má již brzy vzít útokem celou Evropu. Tesla Model 2 (či jakkoliv jinak se bude levná Tesla jmenovat – pozn. redakce) má přijít s kompletně novým způsobem výroby zvaným Unboxed, který ušetří až 50 % nákladů na výrobu a celý proces značně urychlí.
Základním kamenem má být snížení počtu jednotlivých fází výroby. Díky tomu se sníží práce a potřeba demontáže vozidla a jeho součástek. V praxi by měla být například sedadla namontována již přímo do baterie, přičemž se celá jednotka poté usadí do karoserie. Ta bude zase nalakována po částech, aby nebylo nutné demontovat a znovu instalovat dveře.
Chystaný vůz se má dočkat pohonné jednotky a baterie nové generace. O nich toho zatím moc nevíme, ovšem dle automobilky došlo k zásadním změnám týkajících se použitých materiálů. Prý dojde až k 75% snížení karbidu křemíku v bateriích a kompletní eliminaci využívání vzácných kovů v elektromotorech. Platforma Tesly Model 2 bude oproti Tesle Model 3 jiná, ale bude také vyráběna za pomocí efektivního postupu výroby odlitků.
Čtěte také: Expert vysekl nečekanou poklonu novému Modelu 3 od Tesly. Co řekl?
Zatím neznáme přesné datum výroby chystaného revolučního elektrovozu. Optimistický Elon Musk ale tvrdí, že by mohla být zahájena ve druhé polovině příštího roku. Aktuálně probíhají diskuze s dodavateli součástek, které budou pro výrobu žhavé novinky potřeba. Výroba by měla být zahájena v německé továrně poblíž města Berlín. Z toho vyplývá, že se Tesla chystá s novým levným elektromobilem dobýt Evropu a postupně celý svět.
Za celou jeho životnost chce prodat až 700 milionů kusů. Zatímco má Tesla aktuálně rozjetý vývoj a výrobu několika různých modelů (Cybertruck či Roadster), tak je pro firmu levný elektromobil absolutní prioritou. Je pro ni totiž komerčně mnohem důležitější, protože by mohlo jít o jediný způsob, jak odolat konkurenci z Číny, jejíž elektrovozy jsou díky čínským vládním dotacím dost levné.
O novém levném elektromobilu z dílen americké Tesly se mluví již řadu let. Zdá se však, že se konečně blížíme přetvoření Muskovy vize do reality. Jak informuje server Autocar, tak se dozvídáme nové detaily, které se týkají jak přímo nového modelu, tak obecných plánů automobilky.
Vývoj nové nejlevnější Tesly má být v plném proudu bezmála již 4 roky, za tu dobu jsme se nedočkali žádných extra informací. To se však mění, takzvaný Project Redwood má již brzy vzít útokem celou Evropu. Tesla Model 2 (či jakkoliv jinak se bude levná Tesla jmenovat – pozn. redakce) má přijít s kompletně novým způsobem výroby zvaným Unboxed, který ušetří až 50 % nákladů na výrobu a celý proces značně urychlí.
Základním kamenem má být snížení počtu jednotlivých fází výroby. Díky tomu se sníží práce a potřeba demontáže vozidla a jeho součástek. V praxi by měla být například sedadla namontována již přímo do baterie, přičemž se celá jednotka poté usadí do karoserie. Ta bude zase nalakována po částech, aby nebylo nutné demontovat a znovu instalovat dveře.
Chystaný vůz se má dočkat pohonné jednotky a baterie nové generace. O nich toho zatím moc nevíme, ovšem dle automobilky došlo k zásadním změnám týkajících se použitých materiálů. Prý dojde až k 75% snížení karbidu křemíku v bateriích a kompletní eliminaci využívání vzácných kovů v elektromotorech. Platforma Tesly Model 2 bude oproti Tesle Model 3 jiná, ale bude také vyráběna za pomocí efektivního postupu výroby odlitků.
Čtěte také: Expert vysekl nečekanou poklonu novému Modelu 3 od Tesly. Co řekl?
Zatím neznáme přesné datum výroby chystaného revolučního elektrovozu. Optimistický Elon Musk ale tvrdí, že by mohla být zahájena ve druhé polovině příštího roku. Aktuálně probíhají diskuze s dodavateli součástek, které budou pro výrobu žhavé novinky potřeba. Výroba by měla být zahájena v německé továrně poblíž města Berlín. Z toho vyplývá, že se Tesla chystá s novým levným elektromobilem dobýt Evropu a postupně celý svět.
Za celou jeho životnost chce prodat až 700 milionů kusů. Zatímco má Tesla aktuálně rozjetý vývoj a výrobu několika různých modelů (Cybertruck či Roadster), tak je pro firmu levný elektromobil absolutní prioritou. Je pro ni totiž komerčně mnohem důležitější, protože by mohlo jít o jediný způsob, jak odolat konkurenci z Číny, jejíž elektrovozy jsou díky čínským vládním dotacím dost levné.