Létající elektromobil přepisuje historii, dokáže uhánět s nevídanou lehkostí

Roman Macháč
  • Létající závodní elektromobil poprvé úspěšně dokončil sérii reálných testů
  • Alauda Airspeeder Mk3 váží 130 kg a dokáže letět rychlostí až 250 km/h
  • V budoucnu bude možné multikoptéru ovládat přímo z kabiny
Alauda Airspeeder Mk3 v akci
Alauda Airspeeder Mk3 v akci

Naše redakce fandí téměř všemu, co valí na elektřinu a snaží se posunout hranice možností. Tentokrát vám proto přinášíme zprávy ze vzdálené Austrálie, kde závodní elektromobil Alauda Airspeeder Mk3 poprvé úspěšně dokončil sérii reálných testů. Jde tak o vůbec první vlaštovku předtím, než se tamní společnost pokusí o zahájení legálních závodů multikoptér. Řekněte sami – nežijeme v nádherné době?

Alauda Airspeeder slaví úspěch

Výše zmíněný speciál má díky váze 130 kilogramů výborný poměr tahu k hmotnosti, čímž vyniká i mezi leteckou smetánkou. Elektromobil ovšem nebude fungovat jen pro srandu králíkům, naopak bude využíván pro reálné závody ve stylu Formule 1. Ředitel společnosti, Matthey Pearson, chce multikoptéru zapojit do série závodů, kde bude soutěžit hned 10 různých strojů mezi sebou ve vzduchu. Na takovou podívanou se můžeme těšit už na konci tohoto roku.


Čtěte také: Létající elektromobil? Xpeng přivezl na pekingský autosalon funkční prototyp


Alauda Airspeeder Mk3 připraven k letu
Alauda Airspeeder Mk3 připraven k letu

Rychlost, při které se zatají dech

Aby toho nebylo málo, tak tento speciál není žádný lenoch. Údajně zvládne uhánět rychlostí mezi 150 až 250 km/h, přičemž silně záleží na zvolené trase. V současnou chvíli ovšem pilot nesmí v létajícím elektromobilu sedět, a tak se vše řeší vzdáleně s tím, že uvnitř v kokpitu sedí robot. Ten je bezdrátově napojen na pilota a dělá to, co mu přikáže. Ve své podstatě to připomíná takovou videohru.

Multikoptéra ke svému letu využívá Lidar systém a sérii radarů, které neustále kontrolují okolí a zajišťují, že pilot do ničeho či nikoho nenarazí. Pilot sice má naprostou volnost, nicméně jistá míra bezpečnosti být nasazena musí. A když už se tedy bavíme o elektromobilu, tak je potřeba si něco říct i o baterii.


Čtěte také: Zapomeňte na uřvané spalováky, na scénu přichází elektrický motorsport


Alauda Airspeeder Mk3 při historickém testu
Alauda Airspeeder Mk3 při historickém testu

Žádný dlouhý let nečekejte

Alauda Airspeeder Mk3 využívá Li-Ion baterii, která dokáže napájet stroj ve vzduchu celých 15 minut. Jelikož každý závod bude trvat 45 minut, tak konstruktéři vymysleli způsob, jak baterii během dvaceti sekund vyměnit. V průběhu boje tedy bude potřeba baterku dvakrát vyměnit, což si můžeme představit jako takový běžný pit stop.

Video

Líbí se Vám myšlenka létajícího elektromobilu nebo takovou věc automaticky zavrhujete? Myslíte si, že tohle může být taktéž budoucnost motorsportu? Podělte se o názor v diskuzi!


Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články