Ještě donedávna si mnoho lidí myslelo, že Tesla je na pokraji bankrotu. Podle takzvaného Z-score, které údajně ukazuje, jakou má společnost šanci bankrotu v příštích dvou letech, je však tato americká společnost, která vyrábí nejvíc elektromobilů na světě, jednou z nejméně ohrožených automobilek.
Rovnice, stojící za výpočtem Z-score, byla publikována v roce 1968 profesorem financí jménem Edward I. Altman na univerzitě v New Yorku. Bylo zjištěno, že Z-score v 70-90 % případů koreluje s bankrotem společnosti. Také bylo prokázáno, že společnosti, co zbankrotují, mají obvykle v posledních letech před bankrotem špatné Z-score.
Podle této rovnice je aktuálně Tesla jednou z automobilek s nejmenší pravděpodobností bankrotu. Takže pokud se někde píše, že Musk aspol. jsou před bankrotem, pak jde možná tak o přání daného média, novináře, či odpůrců této naopak velmi úspěšné firmy. Kdo má naopak vysokou šanci se v příštích letech dostat do finančních potíží, jsou obrovské tradiční automobilky!
Čtěte také: Tesla patří mezi TOP 5 nejinovativnějších firem na světě! Předběhla všechny automobilky
Momentálně nejvíce trpí BMW, Ford nebo Volkswagen, informuje server NextBigFuture. Pravděpodobně za to může především přesun k elektromobilitě. Automobilky tak musí investovat miliardy korun na vývoj této technologie, a tím dochází k jejich zadlužování. I přes vysoké náklady však například prodeje elektromobilů koncernu Volkswagen zatím nedosáhly vytyčených cílů.
Dalším faktorem může být příchod Tesly jakožto nového hráče. Ta každým rokem výrazně zvyšuje svou výrobní kapacitu a poptávka po jejích elektrických vozech neustále stoupá. Společnost má v plánu v roce 2023 produkovat ročně až 2 miliony vozů Tesla Modelů Y.
Zákazníci tradičních automobilek tak mají možnost zvažovat nové alternativy. Dalším vozem, který by mohl zamíchat s trhem, je očekávaný pickup Cybertruck. Ten má potenciál způsobit nemalé problémy například společnosti Ford, která je na prodeji pickupů poměrně hodně závislá.
Doporučujeme: Čínské Nio připravuje tajnou zbraň, která sesadí Teslu z trůnu. Kdy vytáhne eso z rukávu?
Také čínští výrobci působí tradičním automobilkám problémy. Tyto společnosti často dokáží vyprodukovat levné konkurenceschopné elektromobily a v budoucnosti tak ovládnou velmi důležitý čínský trh.
Podle Z-score má Volkswagen 73% pravděpodobnost finanční tísně v příštích dvou letech. Skupina Daimler, Ford a BMW poté sdílí 49% pravděpodobnost, ale naopak Tesla se nachází na úplném konci seznamu s pouze 1% pravděpodobností.
Díky tomu je možné, že právě Ford, BMW nebo Volkswagen budou muset v příštích letech podstoupit restrukturaci nebo zažádat o finanční podporu a není jisté, zda tento obrat na automobilovém trhu vlastně ustojí.
Ještě donedávna si mnoho lidí myslelo, že Tesla je na pokraji bankrotu. Podle takzvaného Z-score, které údajně ukazuje, jakou má společnost šanci bankrotu v příštích dvou letech, je však tato americká společnost, která vyrábí nejvíc elektromobilů na světě, jednou z nejméně ohrožených automobilek.
Rovnice, stojící za výpočtem Z-score, byla publikována v roce 1968 profesorem financí jménem Edward I. Altman na univerzitě v New Yorku. Bylo zjištěno, že Z-score v 70-90 % případů koreluje s bankrotem společnosti. Také bylo prokázáno, že společnosti, co zbankrotují, mají obvykle v posledních letech před bankrotem špatné Z-score.
Podle této rovnice je aktuálně Tesla jednou z automobilek s nejmenší pravděpodobností bankrotu. Takže pokud se někde píše, že Musk aspol. jsou před bankrotem, pak jde možná tak o přání daného média, novináře, či odpůrců této naopak velmi úspěšné firmy. Kdo má naopak vysokou šanci se v příštích letech dostat do finančních potíží, jsou obrovské tradiční automobilky!
Čtěte také: Tesla patří mezi TOP 5 nejinovativnějších firem na světě! Předběhla všechny automobilky
Momentálně nejvíce trpí BMW, Ford nebo Volkswagen, informuje server NextBigFuture. Pravděpodobně za to může především přesun k elektromobilitě. Automobilky tak musí investovat miliardy korun na vývoj této technologie, a tím dochází k jejich zadlužování. I přes vysoké náklady však například prodeje elektromobilů koncernu Volkswagen zatím nedosáhly vytyčených cílů.
Dalším faktorem může být příchod Tesly jakožto nového hráče. Ta každým rokem výrazně zvyšuje svou výrobní kapacitu a poptávka po jejích elektrických vozech neustále stoupá. Společnost má v plánu v roce 2023 produkovat ročně až 2 miliony vozů Tesla Modelů Y.
Zákazníci tradičních automobilek tak mají možnost zvažovat nové alternativy. Dalším vozem, který by mohl zamíchat s trhem, je očekávaný pickup Cybertruck. Ten má potenciál způsobit nemalé problémy například společnosti Ford, která je na prodeji pickupů poměrně hodně závislá.
Doporučujeme: Čínské Nio připravuje tajnou zbraň, která sesadí Teslu z trůnu. Kdy vytáhne eso z rukávu?
Také čínští výrobci působí tradičním automobilkám problémy. Tyto společnosti často dokáží vyprodukovat levné konkurenceschopné elektromobily a v budoucnosti tak ovládnou velmi důležitý čínský trh.
Podle Z-score má Volkswagen 73% pravděpodobnost finanční tísně v příštích dvou letech. Skupina Daimler, Ford a BMW poté sdílí 49% pravděpodobnost, ale naopak Tesla se nachází na úplném konci seznamu s pouze 1% pravděpodobností.
Díky tomu je možné, že právě Ford, BMW nebo Volkswagen budou muset v příštích letech podstoupit restrukturaci nebo zažádat o finanční podporu a není jisté, zda tento obrat na automobilovém trhu vlastně ustojí.