Vloni Tesla velmi silně rezonovala napříč celým internetovým světem, protože ceny akcií padaly, experti se předháněli v čím dál katastrofálnějších predikcích, a přitom z Muskova pohledu o nic moc nešlo. Ten situaci lakonicky shrnul jako dočasné krátkodobé pobláznění trhu, které se prostě občas stává.
Ona totiž ta hlavní příčina vcelku kolidovala s realitou. Ano, Tesla ideálně nezvládla loňský poslední kvartál, ale optikou celoročních tržeb dosáhla na do té doby rekordní maximum. Je zajímavé, že se zveřejněnými plánů pro letošní rok, jež doprovázelo i oznámení v souvislosti s výstavbou dalších Tesla Gigafactory, plošné zlevnění v rámci portfolia atd., se víra investorů jako mávnutím proutku vrátila.
Prosím, neplést si s nějakou adorací. Jen jde o časovou posloupnost posledních několika týdnů, kdy se sen krátkodobých vizionářů, kteří se nebáli Muskovu společnost onálepkovat všemožnými názvy, náhle rozplynul.
Čtěte také: Tesla je na koni. V Německu má letos téměř 2× větší prodeje, než vloni
Ale asi takto. Nemusíte mít Teslu rádi, už vůbec nemusíte být fanouškem elektromobility, ale takové výkyvy, tím spíše, pokud fungujete na burze, musíte vždy vnímat z širší perspektivy a v náležitém kontextu.
„Nikdo nemá k Tesle tak blízko. Je úžasné, jak daleko je vepředu,“ říká zakladatel a generální ředitel společnosti CoPilot. Pat Ryan tvrdí, že z pohledu konkurence je automobilka o parník před ostatními.
Tento postoj vysvětluje následujícími argumenty – a) čas, tzn. Tesla začala s elektromobily v masovém měřítku mnohem dříve, než ostatní, b) s tím souvisí i mnohem ranější potýkání se s problémy a hledání následných řešení, tedy to, s tím se musí popasovat konkurenti nyní, c) technologický náskok Tesly, d) cenová politika Tesly, jež i přes slevy stále garantuje ziskovost, e) specializace.
Jaký je na to váš názor? Napište nám do komentářů!
Vloni Tesla velmi silně rezonovala napříč celým internetovým světem, protože ceny akcií padaly, experti se předháněli v čím dál katastrofálnějších predikcích, a přitom z Muskova pohledu o nic moc nešlo. Ten situaci lakonicky shrnul jako dočasné krátkodobé pobláznění trhu, které se prostě občas stává.
Ona totiž ta hlavní příčina vcelku kolidovala s realitou. Ano, Tesla ideálně nezvládla loňský poslední kvartál, ale optikou celoročních tržeb dosáhla na do té doby rekordní maximum. Je zajímavé, že se zveřejněnými plánů pro letošní rok, jež doprovázelo i oznámení v souvislosti s výstavbou dalších Tesla Gigafactory, plošné zlevnění v rámci portfolia atd., se víra investorů jako mávnutím proutku vrátila.
Prosím, neplést si s nějakou adorací. Jen jde o časovou posloupnost posledních několika týdnů, kdy se sen krátkodobých vizionářů, kteří se nebáli Muskovu společnost onálepkovat všemožnými názvy, náhle rozplynul.
Čtěte také: Tesla je na koni. V Německu má letos téměř 2× větší prodeje, než vloni
Ale asi takto. Nemusíte mít Teslu rádi, už vůbec nemusíte být fanouškem elektromobility, ale takové výkyvy, tím spíše, pokud fungujete na burze, musíte vždy vnímat z širší perspektivy a v náležitém kontextu.
„Nikdo nemá k Tesle tak blízko. Je úžasné, jak daleko je vepředu,“ říká zakladatel a generální ředitel společnosti CoPilot. Pat Ryan tvrdí, že z pohledu konkurence je automobilka o parník před ostatními.
Tento postoj vysvětluje následujícími argumenty – a) čas, tzn. Tesla začala s elektromobily v masovém měřítku mnohem dříve, než ostatní, b) s tím souvisí i mnohem ranější potýkání se s problémy a hledání následných řešení, tedy to, s tím se musí popasovat konkurenti nyní, c) technologický náskok Tesly, d) cenová politika Tesly, jež i přes slevy stále garantuje ziskovost, e) specializace.
Jaký je na to váš názor? Napište nám do komentářů!