Konkurence nestíhá tempo Tesly, vysekl poklonu automobilce šéf firmy CoPilot

  • Tesla je etalonem elektromobility
  • Letos chystá automobilka další expanzi
  • Uznávaný finančník tvrdí, že značka nemá konkurenci
Pat Ryan, zakladatel a CEO CoPilot

Pat Ryan, zakladatel a CEO CoPilot

Vloni Tesla velmi silně rezonovala napříč celým internetovým světem, protože ceny akcií padaly, experti se předháněli v čím dál katastrofálnějších predikcích, a přitom z Muskova pohledu o nic moc nešlo. Ten situaci lakonicky shrnul jako dočasné krátkodobé pobláznění trhu, které se prostě občas stává.

Tesla zpátky v sedle?

Ona totiž ta hlavní příčina vcelku kolidovala s realitou. Ano, Tesla ideálně nezvládla loňský poslední kvartál, ale optikou celoročních tržeb dosáhla na do té doby rekordní maximum. Je zajímavé, že se zveřejněnými plánů pro letošní rok, jež doprovázelo i oznámení v souvislosti s výstavbou dalších Tesla Gigafactory, plošné zlevnění v rámci portfolia atd., se víra investorů jako mávnutím proutku vrátila.

Prosím, neplést si s nějakou adorací. Jen jde o časovou posloupnost posledních několika týdnů, kdy se sen krátkodobých vizionářů, kteří se nebáli Muskovu společnost onálepkovat všemožnými názvy, náhle rozplynul.

Tesla Model Y a nová barva Quicksilver

Tesla přináší nové barvy pro Model Y, tahle se jmenuje Quicksilver | foto: Tesla


Čtěte také: Tesla je na koni. V Německu má letos téměř 2× větší prodeje, než vloni


Muskova firma nemá konkurenci

Ale asi takto. Nemusíte mít Teslu rádi, už vůbec nemusíte být fanouškem elektromobility, ale takové výkyvy, tím spíše, pokud fungujete na burze, musíte vždy vnímat z širší perspektivy a v náležitém kontextu.

„Nikdo nemá k Tesle tak blízko. Je úžasné, jak daleko je vepředu,“ říká zakladatel a generální ředitel společnosti CoPilot. Pat Ryan tvrdí, že z pohledu konkurence je automobilka o parník před ostatními.

Tento postoj vysvětluje následujícími argumenty – a) čas, tzn. Tesla začala s elektromobily v masovém měřítku mnohem dříve, než ostatní, b) s tím souvisí i mnohem ranější potýkání se s problémy a hledání následných řešení, tedy to, s tím se musí popasovat konkurenti nyní, c) technologický náskok Tesly, d) cenová politika Tesly, jež i přes slevy stále garantuje ziskovost, e) specializace.

Jaký je na to váš názor? Napište nám do komentářů!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Konkurence nestíhá tempo Tesly, vysekl poklonu automobilce šéf firmy CoPilot

  • Tesla je etalonem elektromobility
  • Letos chystá automobilka další expanzi
  • Uznávaný finančník tvrdí, že značka nemá konkurenci
Pat Ryan, zakladatel a CEO CoPilot

Pat Ryan, zakladatel a CEO CoPilot

Vloni Tesla velmi silně rezonovala napříč celým internetovým světem, protože ceny akcií padaly, experti se předháněli v čím dál katastrofálnějších predikcích, a přitom z Muskova pohledu o nic moc nešlo. Ten situaci lakonicky shrnul jako dočasné krátkodobé pobláznění trhu, které se prostě občas stává.

Tesla zpátky v sedle?

Ona totiž ta hlavní příčina vcelku kolidovala s realitou. Ano, Tesla ideálně nezvládla loňský poslední kvartál, ale optikou celoročních tržeb dosáhla na do té doby rekordní maximum. Je zajímavé, že se zveřejněnými plánů pro letošní rok, jež doprovázelo i oznámení v souvislosti s výstavbou dalších Tesla Gigafactory, plošné zlevnění v rámci portfolia atd., se víra investorů jako mávnutím proutku vrátila.

Prosím, neplést si s nějakou adorací. Jen jde o časovou posloupnost posledních několika týdnů, kdy se sen krátkodobých vizionářů, kteří se nebáli Muskovu společnost onálepkovat všemožnými názvy, náhle rozplynul.

Tesla Model Y a nová barva Quicksilver

Tesla přináší nové barvy pro Model Y, tahle se jmenuje Quicksilver | foto: Tesla


Čtěte také: Tesla je na koni. V Německu má letos téměř 2× větší prodeje, než vloni


Muskova firma nemá konkurenci

Ale asi takto. Nemusíte mít Teslu rádi, už vůbec nemusíte být fanouškem elektromobility, ale takové výkyvy, tím spíše, pokud fungujete na burze, musíte vždy vnímat z širší perspektivy a v náležitém kontextu.

„Nikdo nemá k Tesle tak blízko. Je úžasné, jak daleko je vepředu,“ říká zakladatel a generální ředitel společnosti CoPilot. Pat Ryan tvrdí, že z pohledu konkurence je automobilka o parník před ostatními.

Tento postoj vysvětluje následujícími argumenty – a) čas, tzn. Tesla začala s elektromobily v masovém měřítku mnohem dříve, než ostatní, b) s tím souvisí i mnohem ranější potýkání se s problémy a hledání následných řešení, tedy to, s tím se musí popasovat konkurenti nyní, c) technologický náskok Tesly, d) cenová politika Tesly, jež i přes slevy stále garantuje ziskovost, e) specializace.

Jaký je na to váš názor? Napište nám do komentářů!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."