Peripetie loňského roku budiž zapomenuty. V té době Tesla velmi silně rezonovala napříč celým internetovým světem. Proč? Protože ceny akcií padaly jako hrušky v létě, experti se předháněli v čím dál katastrofálnějších predikcích, a přitom šlo v kostce (lapidárně řečeno) pouze o to, že Tesla nesplnila cíle v posledním čtvrtletí 2021.
To, že se nenaplnila očekávání Wall Streetu, se samozřejmě promítlo do neuvěřitelného sešupu akcií TSLA. Jenže… Když dosadíte v takové rovnici za druhou neznámou fakt, že jen v loňském roce Tesla prodala o 40 % více aut než předloni, jde o další aspekt, který je v rozporu s obecně papouškovanou premisou, že je Tesla v problémech.
Nicméně, co bylo, bylo. Letošní plány hovoří jasně; ať už jde o plošné navýšení výroby nebo aktuální cenovou politiku, která se nese v duchu zajímavých škrtů. Ostatně i toto některým odborníkům posloužilo jako pomyslná voda na mlýn, že je s austinskou automobilkou opět něco špatně. Není.
Čtěte také: 5 důvodů, proč si pořídit elektromobil. Méně známých, ale o to užitečnějších
Tesla si mohla takový krok dovolit, protože loňské vysoko vyšroubované ceny byly spíše takovou anomálií v důsledku kombinace tehdejší vysoké inflace a vrcholu ekonomické konjunktury. Takže 13% až 24% vlna slev z letošního ledna spíše představuje návrat cen k normálu, než že by šlo o strategický tah jako reakce na často argumentovanou čínskou konkurenci.
A jak informuje Reuters, ve Spojených státech probíhá další vlna škrtů u nejdražších elektromobilů Tesla. Zlevnění není tentokrát tak markantní, ale přesto jde na koncové ceně znát.
V případě Tesla Model S se bavíme o slevě, jež osciluje kolem 4 %, u Modelu X dosahuje dokonce 9 %. V tomto kontextu lze předpokládat, že by se nový ceník mohl rovněž dotknout i případných zájemců u nás v Česku. Ale na to si zatím musíme počkat.
Peripetie loňského roku budiž zapomenuty. V té době Tesla velmi silně rezonovala napříč celým internetovým světem. Proč? Protože ceny akcií padaly jako hrušky v létě, experti se předháněli v čím dál katastrofálnějších predikcích, a přitom šlo v kostce (lapidárně řečeno) pouze o to, že Tesla nesplnila cíle v posledním čtvrtletí 2021.
To, že se nenaplnila očekávání Wall Streetu, se samozřejmě promítlo do neuvěřitelného sešupu akcií TSLA. Jenže… Když dosadíte v takové rovnici za druhou neznámou fakt, že jen v loňském roce Tesla prodala o 40 % více aut než předloni, jde o další aspekt, který je v rozporu s obecně papouškovanou premisou, že je Tesla v problémech.
Nicméně, co bylo, bylo. Letošní plány hovoří jasně; ať už jde o plošné navýšení výroby nebo aktuální cenovou politiku, která se nese v duchu zajímavých škrtů. Ostatně i toto některým odborníkům posloužilo jako pomyslná voda na mlýn, že je s austinskou automobilkou opět něco špatně. Není.
Čtěte také: 5 důvodů, proč si pořídit elektromobil. Méně známých, ale o to užitečnějších
Tesla si mohla takový krok dovolit, protože loňské vysoko vyšroubované ceny byly spíše takovou anomálií v důsledku kombinace tehdejší vysoké inflace a vrcholu ekonomické konjunktury. Takže 13% až 24% vlna slev z letošního ledna spíše představuje návrat cen k normálu, než že by šlo o strategický tah jako reakce na často argumentovanou čínskou konkurenci.
A jak informuje Reuters, ve Spojených státech probíhá další vlna škrtů u nejdražších elektromobilů Tesla. Zlevnění není tentokrát tak markantní, ale přesto jde na koncové ceně znát.
V případě Tesla Model S se bavíme o slevě, jež osciluje kolem 4 %, u Modelu X dosahuje dokonce 9 %. V tomto kontextu lze předpokládat, že by se nový ceník mohl rovněž dotknout i případných zájemců u nás v Česku. Ale na to si zatím musíme počkat.