Koncept Citroën Oli vypadá jak z jiného vesmíru. Budou takhle vypadat městské elektromobily?

  • Citroën skrze vizi Oli představuje svojí vizi budoucnosti
  • Městská mobilita by měla doznat výrazných změn
  • Především se musí zvýšit efektivita vozidla a zjednodušit výrobní procesy
Vize budoucnosti Citroën Oli

Vize budoucnosti Citroën Oli | foto: Citroen

Vizemi budoucí individuální dopravy se to v poslední době jen hemží. Příliš mnoho takových konceptu nebo návrhů se ale v podobném vzhledu na silnice nedostane. Častokrát je to ale i záměr. Vizualizacemi dávají vývojáři a automobilky najevo své představy a zhmotnění technologických představ. Jednou takovou je koncept, nebo spíše manifest Citroënu, s názvem Oli.

Citroën Oli vypadá jak auto postavené z Lega

Jde o koncept, který představuje spoustu nápadů pro budoucnost individuální automobilové přepravy. Svým vzhledem jde proti současným trendům a na první pohled vyzývá mainstream na souboj. Svým konceptem míří k minimalizmu. Chce tedy bojovat i proti složitým a překombinovaným velkým těžkým vozidlům. Měl by se stát ikonou základní městské dopravy.

Podle Citroënu by takový vůz měl vážit do jedné tuny. Cílený dojezd by měl dosahovat hodnot až 400 kilometrů. Spotřeba by se měla pohybovat do 10 kWh/100 km. Při urbanistických přesunech není potřeba využívat vysokých rychlostí, a proto by omezení na hodnotě 110 km/h nemělo činit žádné potíže. Ani po většině městských okruhů nemůžete jezdit větší rychlostí.


Čtěte také: Ve Volkswagenu vzniká divize „Nové mobility“. Na starost bude mít elektrické a autonomní vozy


Nízká hmotnost, vysoký dojezd a rychlé nabíjení. To už jsme někde slyšeli…

Samozřejmě i nabíjení musí být efektivní. Proto nabití baterie z 20 na 80 % by mělo trvat maximálně 23 minut. Abyste vůz využili i při víkendové návštěvě chalupy, můžete počítat se standardy V2L i V2G (Vehicle to Load/Vehicle to Grid – pozn. redakce).

Aby byl vůz ještě blíže přírodě a jejím zdrojům, jsou všechny části karoserie i interiéru vyrobeny z udržitelných a recyklovaných materiálů. Navíc jsou lehké, což nejenže je úsporné vzhledem k množství použitých materiálů, ale výrazně přispívá k efektivitě jízdy a délce dojezdu.

Citroën navíc vizi používá poprvé k zobrazení svého nového loga. To by se již brzy mělo objevit na všech nových modelech značky. Vize Oli představuje novou myšlenku a strategii společnosti. Automobilka chce poskytovat jednoduché, inteligentní, a především lidem dostupné řešení elektrické mobility. Má za úkol zkvalitnit a zjednodušit každodenní životy a v neméně důležitém směru i snížit negativní dopad na životní prostředí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Koncept Citroën Oli vypadá jak z jiného vesmíru. Budou takhle vypadat městské elektromobily?

  • Citroën skrze vizi Oli představuje svojí vizi budoucnosti
  • Městská mobilita by měla doznat výrazných změn
  • Především se musí zvýšit efektivita vozidla a zjednodušit výrobní procesy
Vize budoucnosti Citroën Oli

Vize budoucnosti Citroën Oli | foto: Citroen

Vizemi budoucí individuální dopravy se to v poslední době jen hemží. Příliš mnoho takových konceptu nebo návrhů se ale v podobném vzhledu na silnice nedostane. Častokrát je to ale i záměr. Vizualizacemi dávají vývojáři a automobilky najevo své představy a zhmotnění technologických představ. Jednou takovou je koncept, nebo spíše manifest Citroënu, s názvem Oli.

Citroën Oli vypadá jak auto postavené z Lega

Jde o koncept, který představuje spoustu nápadů pro budoucnost individuální automobilové přepravy. Svým vzhledem jde proti současným trendům a na první pohled vyzývá mainstream na souboj. Svým konceptem míří k minimalizmu. Chce tedy bojovat i proti složitým a překombinovaným velkým těžkým vozidlům. Měl by se stát ikonou základní městské dopravy.

Podle Citroënu by takový vůz měl vážit do jedné tuny. Cílený dojezd by měl dosahovat hodnot až 400 kilometrů. Spotřeba by se měla pohybovat do 10 kWh/100 km. Při urbanistických přesunech není potřeba využívat vysokých rychlostí, a proto by omezení na hodnotě 110 km/h nemělo činit žádné potíže. Ani po většině městských okruhů nemůžete jezdit větší rychlostí.


Čtěte také: Ve Volkswagenu vzniká divize „Nové mobility“. Na starost bude mít elektrické a autonomní vozy


Nízká hmotnost, vysoký dojezd a rychlé nabíjení. To už jsme někde slyšeli…

Samozřejmě i nabíjení musí být efektivní. Proto nabití baterie z 20 na 80 % by mělo trvat maximálně 23 minut. Abyste vůz využili i při víkendové návštěvě chalupy, můžete počítat se standardy V2L i V2G (Vehicle to Load/Vehicle to Grid – pozn. redakce).

Aby byl vůz ještě blíže přírodě a jejím zdrojům, jsou všechny části karoserie i interiéru vyrobeny z udržitelných a recyklovaných materiálů. Navíc jsou lehké, což nejenže je úsporné vzhledem k množství použitých materiálů, ale výrazně přispívá k efektivitě jízdy a délce dojezdu.

Citroën navíc vizi používá poprvé k zobrazení svého nového loga. To by se již brzy mělo objevit na všech nových modelech značky. Vize Oli představuje novou myšlenku a strategii společnosti. Automobilka chce poskytovat jednoduché, inteligentní, a především lidem dostupné řešení elektrické mobility. Má za úkol zkvalitnit a zjednodušit každodenní životy a v neméně důležitém směru i snížit negativní dopad na životní prostředí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."