Kia EV9 už jezdí po německých silnicích. Co na sebe prototyp prozradil?
- Automobilka Kia tvrdě pracuje na vývoji svého vlajkového elektromobilu
- Model EV9 se již nyní prohání po německých silnicích
- Co na sebe prototyp prozradil a co už víme?

Mnoho milovníků velkých SUV již netrpělivě vyhlíží příchod nejnovějšího vlajkového modelu společnosti Kia. Podle dřívějších obrázků a spekulací se bude jednat o skutečný kolos na silnici. Velikostí by se měl zařadit po bok Mercedesu GLE, BMW X7 nebo vlastního bratra Telluride. Hranaté tvary by ale měly velikost ještě více umocnit.
Jezdí po Německu produkční verze EV9?
Nyní byl v Německu zachycen model EV9 s velkou mírou kamufláže při testovací jízdě. Tento předprodukční kus vypadá, že si zachoval velké a hranaté tvary, které již známe z koncepčních fotografií. S touto kamufláží se skutečně příliš nových informací nedočkáme. Jedno je ale jisté – zdánlivá velikost vozu na renderových snímcích nebyla klamavá.
Bude se jednat o nový top model značky, který by měl na trh dorazit během příštího roku. Bude stát na stejné modulární a výhradně elektrické platformě E-GMP, kterou s Kiou sdílí zaštiťující automobilka skupiny, Hyundai. Předběžné rozměry vozidla ale mají být větší než všechny doposud uvedené modely obou značek. Očekávané rozměry mají dosahovat zhruba pěti metrů délky, dva metry šíře a cca 1,8 metru výšky.

Čtěte také: Hledáte kvalitní SUV? Nová Kia Sportage boduje v testech bezpečnosti posádky
Opticky je vůz ještě větší
Na voze lze spatřit pár detailů, které naznačují, že minulé snímky nebyly daleko od produkčního vzhledu. Tvary blatníků jsou téměř totožné, to stejné lze říci i o předních světlometech. Ty se táhnou přes většinu výšky masky a mají úzký profil.
Již od počátku oznámení vývoje bylo jisté, že Kia s tímto modelem bude mířit více do off-roadového a rádoby „obrněného“ stylu. Rozměry a velikost prototypu nás mohou jen utvrdit v tom, že nás Kia netahala za nos. V nabídce by se ale časem měla objevit i více cestovně, sportovně a níže posazená verze. Údajně by takový model mohl zrychlit na stovku i pod čtyři sekundy.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.