Majitelé vozu Kia EV6 se mohou začít radovat. Díky nově uvolněné aktualizaci jejich vozidla dojedou dále o něco rychleji. Aby to al nebylo až tak optimistické, novinky se dočkají jen majitelé ročníku 2022. Výrobce toho dosáhl novým teplotním managementem baterie.
Funkci lepšího teplotního managementu a tím i rychlejšího nabíjení dostane Kia EV6 jako standardní výbavu od modelu roku 2023. Již nyní této vlastnosti mohou využívat i řidiči modelu EV6 GT a Niro EV. Starší ročníky se bohužel novinky nedočkají, zpětné vylepšení mohou dostat pouze letošní modely. Pro její zavedení navíc bude nutné navštívit dealera.
Výhledově se majitelé dočkají možnosti aktivace podobných funkcí i z pohodlí vlastního vozu či domova přes internet. Všechny automobily skupiny Hyundai Kia s touto možností počítají nejpozději od roku 2025. Ale již nově vyrobené kusy od příštího roku budou tuto vlastnost postupně nasazovat.
Čtěte také: Kia sází na konec spalovacích aut. Zákazníků v Česku se to dotkne už v příštím roce
Teplotní příprava baterie má pomoci k rychlejšímu nabíjení elektromobilu až o polovinu potřebného času. Aby toho bylo možné dosáhnout, musí být baterie v optimálním teplotním rozsahu. Minimální předpoklady pro spuštění funkce je teplota baterie pod hranicí 21 stupňů Celsia a alespoň 24 procentech stavu nabití.
U elektromobilu Kia EV6 bez přípravy baterie pro proces nabíjení může doba nabíjení z 10 do 80 % trvat kolem 30 minut. Když ale bude baterie předem připravená, lze dobu zkrátit i na 18 minut. A to při venkovní teplotě pouhých pět stupňů nad nulou, což zní opravdu skvěle.
V reálných podmínkách lze ale zatím pozorovat poněkud delší časy, a to i při vyšší venkovní teplotě. Pokud by se daly takové úpravy aplikovat na rychlost nabíjení při maximálním nabíjecím výkonu 240 kW, mohlo by dojít ke zkrácení doby i o více než 50 %.
Abyste mohli tuto funkci začít využívat, musíte si mimo jiné nastavit nabíjecí stanici jako cíl vestavěné navigace. Jen tak se řídící jednotka rozhodne teplotní management baterie použít, v opačném případě přijedete z elektromobilem, který na proces nabíjení není lépe připraven a nabíjení pak trvá logicky déle.
Majitelé vozu Kia EV6 se mohou začít radovat. Díky nově uvolněné aktualizaci jejich vozidla dojedou dále o něco rychleji. Aby to al nebylo až tak optimistické, novinky se dočkají jen majitelé ročníku 2022. Výrobce toho dosáhl novým teplotním managementem baterie.
Funkci lepšího teplotního managementu a tím i rychlejšího nabíjení dostane Kia EV6 jako standardní výbavu od modelu roku 2023. Již nyní této vlastnosti mohou využívat i řidiči modelu EV6 GT a Niro EV. Starší ročníky se bohužel novinky nedočkají, zpětné vylepšení mohou dostat pouze letošní modely. Pro její zavedení navíc bude nutné navštívit dealera.
Výhledově se majitelé dočkají možnosti aktivace podobných funkcí i z pohodlí vlastního vozu či domova přes internet. Všechny automobily skupiny Hyundai Kia s touto možností počítají nejpozději od roku 2025. Ale již nově vyrobené kusy od příštího roku budou tuto vlastnost postupně nasazovat.
Čtěte také: Kia sází na konec spalovacích aut. Zákazníků v Česku se to dotkne už v příštím roce
Teplotní příprava baterie má pomoci k rychlejšímu nabíjení elektromobilu až o polovinu potřebného času. Aby toho bylo možné dosáhnout, musí být baterie v optimálním teplotním rozsahu. Minimální předpoklady pro spuštění funkce je teplota baterie pod hranicí 21 stupňů Celsia a alespoň 24 procentech stavu nabití.
U elektromobilu Kia EV6 bez přípravy baterie pro proces nabíjení může doba nabíjení z 10 do 80 % trvat kolem 30 minut. Když ale bude baterie předem připravená, lze dobu zkrátit i na 18 minut. A to při venkovní teplotě pouhých pět stupňů nad nulou, což zní opravdu skvěle.
V reálných podmínkách lze ale zatím pozorovat poněkud delší časy, a to i při vyšší venkovní teplotě. Pokud by se daly takové úpravy aplikovat na rychlost nabíjení při maximálním nabíjecím výkonu 240 kW, mohlo by dojít ke zkrácení doby i o více než 50 %.
Abyste mohli tuto funkci začít využívat, musíte si mimo jiné nastavit nabíjecí stanici jako cíl vestavěné navigace. Jen tak se řídící jednotka rozhodne teplotní management baterie použít, v opačném případě přijedete z elektromobilem, který na proces nabíjení není lépe připraven a nabíjení pak trvá logicky déle.