Nová technologie od NASA klíčem k ultrarychlému nabíjení elektromobilů?

  • Nová technologie od NASA může přispět k rychlejšímu nabíjení elektromobilů
  • Zároveň tak možná pomůže odstranit klíčovou bariéru pro přijetí aut na baterky
  • O co jde a jak to funguje?
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: vlastní

Nová technologie od NASA může výrazně přispět ke zrychlení nabíjení elektromobilů. To by tak mohlo odstranit jeden z největších problémů, kvůli kterým nechtějí lidé elektromobily kupovat. Jak nová technologie funguje?

Chlazení baterií technologií NASA

Lidé, kteří říkají, že bychom neměli utrácet tolik za vesmírné mise a vesmírné technologie, často zapomínají nebo nevědí o velkém přínosu, které mnohé z vynálezů vyvinutých právě pro vesmírné mise mají tady na Zemi. Od satelitů až po inzulinové pumpy. Teď by mohla zatím stále experimentální technologie od NASA určená k ochlazování systémů ve vesmíru přispět v odvětví elektromobility.

Technologie zvaná SBF (Subcooled flow boiling) testovaná na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) podle vesmírné agentury NASA zefektivňuje přenos tepla z nabíjecích kabelů a mohla by dramaticky zvýšit množství elektrického proudu, kterým by se elektromobily mohly nabíjet. To by tak výrazně zkrátilo dobu nabíjení. Nabití celé baterie elektromobilu mohlo klidně trvat jen pouhých 5 minut.

ISSMezinárodní vesmírná stanice (ISS) | foto: NASA


Čtěte také: Je degradace baterie zásadní problém elektromobilu? Tesla ukazuje, že jde o nesmysl


Má to však háček

NASA vysvětlila, že k nabití elektromobilu za pouhých 5 minut byste potřebovali elektrický proud nejméně 1 400 ampér. Pro srovnání se můžeme podívat na například jedny z nejvýkonnějších nabíjecích stanic dneška. Ty většinou do baterií dodávají proudy až 520 ampér. Standardní nabíječky se pak většinou pohybují okolo 150 ampér.

Problémem by však podle americké vesmírné agentury mohl být fakt, že po překročení hranice 520 ampér se nabíječky i baterie začínají opravdu rychle ohřívat. To by tak pro zákazníky mohlo být potenciálně nebezpečné a bylo by potřeba řešit jiné technické problémy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nová technologie od NASA klíčem k ultrarychlému nabíjení elektromobilů?

  • Nová technologie od NASA může přispět k rychlejšímu nabíjení elektromobilů
  • Zároveň tak možná pomůže odstranit klíčovou bariéru pro přijetí aut na baterky
  • O co jde a jak to funguje?
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: vlastní

Nová technologie od NASA může výrazně přispět ke zrychlení nabíjení elektromobilů. To by tak mohlo odstranit jeden z největších problémů, kvůli kterým nechtějí lidé elektromobily kupovat. Jak nová technologie funguje?

Chlazení baterií technologií NASA

Lidé, kteří říkají, že bychom neměli utrácet tolik za vesmírné mise a vesmírné technologie, často zapomínají nebo nevědí o velkém přínosu, které mnohé z vynálezů vyvinutých právě pro vesmírné mise mají tady na Zemi. Od satelitů až po inzulinové pumpy. Teď by mohla zatím stále experimentální technologie od NASA určená k ochlazování systémů ve vesmíru přispět v odvětví elektromobility.

Technologie zvaná SBF (Subcooled flow boiling) testovaná na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) podle vesmírné agentury NASA zefektivňuje přenos tepla z nabíjecích kabelů a mohla by dramaticky zvýšit množství elektrického proudu, kterým by se elektromobily mohly nabíjet. To by tak výrazně zkrátilo dobu nabíjení. Nabití celé baterie elektromobilu mohlo klidně trvat jen pouhých 5 minut.

ISSMezinárodní vesmírná stanice (ISS) | foto: NASA


Čtěte také: Je degradace baterie zásadní problém elektromobilu? Tesla ukazuje, že jde o nesmysl


Má to však háček

NASA vysvětlila, že k nabití elektromobilu za pouhých 5 minut byste potřebovali elektrický proud nejméně 1 400 ampér. Pro srovnání se můžeme podívat na například jedny z nejvýkonnějších nabíjecích stanic dneška. Ty většinou do baterií dodávají proudy až 520 ampér. Standardní nabíječky se pak většinou pohybují okolo 150 ampér.

Problémem by však podle americké vesmírné agentury mohl být fakt, že po překročení hranice 520 ampér se nabíječky i baterie začínají opravdu rychle ohřívat. To by tak pro zákazníky mohlo být potenciálně nebezpečné a bylo by potřeba řešit jiné technické problémy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."