Když už Tesla hoří, tak pořádně! Hasiči spotřebovali 20x více vody, než u spalováku

  • V americké Pensylvánii došlo k požáru Tesly Model S
  • Elektromobil dal hasičům pořádně zabrat
  • Při zasáhu bylo použito nadměrné množství vody
Hořící Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S při požáru baterie | foto: Morris Township Volunteer Fire Company #1

Přestože hořet může každý automobil nezávisle na druhu pohonu, u elektromobilů bývají požáry zpravidla náročnější na zkrocení. O tom se na vlastní kůži přesvědčili mimo jiné i dobrovolní hasiči z americké obce Morris Township, kteří minulé úterý vyrazili k nahlášenému požáru elektrického vozidla.

Elektromobil se vypařil

Samotný požár elektromobilu Tesla Model S se odehrál na dálnici Interstate 80. Jak popsal jeden z členů posádky, tak se z auta začalo kouřit krátce poté, co vůz podvozkem narazil do objektu na silnici. Řidič naštěstí rychle zareagoval, elektrovůz odstavil u kraje silnice a díky tomu se celá posádka obešla bez zranění.

Netrvalo totiž dlouho a z baterie elektrického vozidla začaly šlehat plameny, které postupně spořádaly celý automobil. Po dlouhém zásahu hasičů byl elektromobil proměněn k nepoznání. V podstatě by se dalo říci, že kromě kol požár zničil úplně vše, jak se můžete sami podívat na fotografii níže.

Tesla Model S po požáru

Ohořelé zbytky elektromobilu Tesla Model S | foto: Morris Township Volunteer Fire Company #1


Čtěte také: Kia Niro Hybrid může začít hořet. První svolávací akce problém nevyřešila


Neúprosné hašení

Po příjezdu se hasiči hned pustili do práce, přičemž nasadili cisterny s objemem 15 tisíc litrů. To však na zkrocení požáru nestačilo, a tak na scéně pomáhaly další požární vozy s kapacitou až 45 tisíc litrů vody. Oproti požáru klasického automobilu se spalovacím motorem jde dle hasičů o nadměrné množství vody, většinou totiž stačí něco málo okolo 2 tisíc litrů.

„Kvůli lithium-iontové baterii vozidla vyžadovalo hašení požáru několik dodatečných cisteren, protože vozidlo několikrát znovu vzplanulo. Celkem požár zabral jednotce skoro 2 hodiny neustálého hašení z důvodu opakovaného vzplanutí a požáru baterie,“ píší dobrovolní hasiči v příspěvku na svém Facebooku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Když už Tesla hoří, tak pořádně! Hasiči spotřebovali 20x více vody, než u spalováku

  • V americké Pensylvánii došlo k požáru Tesly Model S
  • Elektromobil dal hasičům pořádně zabrat
  • Při zasáhu bylo použito nadměrné množství vody
Hořící Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S při požáru baterie | foto: Morris Township Volunteer Fire Company #1

Přestože hořet může každý automobil nezávisle na druhu pohonu, u elektromobilů bývají požáry zpravidla náročnější na zkrocení. O tom se na vlastní kůži přesvědčili mimo jiné i dobrovolní hasiči z americké obce Morris Township, kteří minulé úterý vyrazili k nahlášenému požáru elektrického vozidla.

Elektromobil se vypařil

Samotný požár elektromobilu Tesla Model S se odehrál na dálnici Interstate 80. Jak popsal jeden z členů posádky, tak se z auta začalo kouřit krátce poté, co vůz podvozkem narazil do objektu na silnici. Řidič naštěstí rychle zareagoval, elektrovůz odstavil u kraje silnice a díky tomu se celá posádka obešla bez zranění.

Netrvalo totiž dlouho a z baterie elektrického vozidla začaly šlehat plameny, které postupně spořádaly celý automobil. Po dlouhém zásahu hasičů byl elektromobil proměněn k nepoznání. V podstatě by se dalo říci, že kromě kol požár zničil úplně vše, jak se můžete sami podívat na fotografii níže.

Tesla Model S po požáru

Ohořelé zbytky elektromobilu Tesla Model S | foto: Morris Township Volunteer Fire Company #1


Čtěte také: Kia Niro Hybrid může začít hořet. První svolávací akce problém nevyřešila


Neúprosné hašení

Po příjezdu se hasiči hned pustili do práce, přičemž nasadili cisterny s objemem 15 tisíc litrů. To však na zkrocení požáru nestačilo, a tak na scéně pomáhaly další požární vozy s kapacitou až 45 tisíc litrů vody. Oproti požáru klasického automobilu se spalovacím motorem jde dle hasičů o nadměrné množství vody, většinou totiž stačí něco málo okolo 2 tisíc litrů.

„Kvůli lithium-iontové baterii vozidla vyžadovalo hašení požáru několik dodatečných cisteren, protože vozidlo několikrát znovu vzplanulo. Celkem požár zabral jednotce skoro 2 hodiny neustálého hašení z důvodu opakovaného vzplanutí a požáru baterie,“ píší dobrovolní hasiči v příspěvku na svém Facebooku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."