Ve světě svolávacích akcí se často nevidí, že by problém nebyl vyřešen tím, že budou všechny dotčené vozy stažené od zákazníků k dealerům a ti označí postižené automobily za opravené, aniž by s nimi cokoliv udělali. Přesně to se však nyní stalo v případě modelu Kia Niro Hybrid.
Jak uvádí agentura NHTSA, která se stará o bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech, tak svolávací akce z roku 2018 musí být nyní zopakována (a snad napodruhé již vyřešena). Problém se týká celkem 2 730 vozů Kia Niro Hybrid s modelovými roky 2017 až 2018, které byly vyrobené v období od 1. listopadu 2016 do 11. září 2017.
Co je na celé svolávací akci opravdu kuriózní, tak je zjištění, že zákazníci museli své vozy předat na opravu již v roce 2018 a teď se postupně zjišťovalo, že původní vadné součástky nebyly vlastně vyměněné. Dealeři si tedy vykázali práci, ale tu neodvedli. Přitom hrozilo (a stále hrozí) vážné riziko požáru všech dotčených vozů.
Čtěte také: Kia sází na konec spalovacích aut. Zákazníků v Česku se to dotkne už v příštím roce
Už při první svolávací akci byly u hybridního modelu Niro zjištěny problém s kontakty hlavního relé, které nebyly patřičně propojeny. To by mohlo způsobit zvýšený elektrický odpor, generování tepla a potenciálně vést k požáru. Hlavní relé je umístěno v sestavě výkonového relé pod zadním sedadlem.
Jihokorejská automobilka uvedla, že se začne začátkem příštího roku postupně ozývat všem majitelům postižených vozů, kterých se problém týká, aby sjednala nápravu. Ta je samozřejmě pro všechny zákazníky bezplatná, ale hlavně snad bude již definitivní a problém odstraní. Na obranu výrobce lze říct, že zatím údajně nebyl zjištěn jediný případ, kdy by situace vedla k požáru, a tedy ke škodě.
Ve světě svolávacích akcí se často nevidí, že by problém nebyl vyřešen tím, že budou všechny dotčené vozy stažené od zákazníků k dealerům a ti označí postižené automobily za opravené, aniž by s nimi cokoliv udělali. Přesně to se však nyní stalo v případě modelu Kia Niro Hybrid.
Jak uvádí agentura NHTSA, která se stará o bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech, tak svolávací akce z roku 2018 musí být nyní zopakována (a snad napodruhé již vyřešena). Problém se týká celkem 2 730 vozů Kia Niro Hybrid s modelovými roky 2017 až 2018, které byly vyrobené v období od 1. listopadu 2016 do 11. září 2017.
Co je na celé svolávací akci opravdu kuriózní, tak je zjištění, že zákazníci museli své vozy předat na opravu již v roce 2018 a teď se postupně zjišťovalo, že původní vadné součástky nebyly vlastně vyměněné. Dealeři si tedy vykázali práci, ale tu neodvedli. Přitom hrozilo (a stále hrozí) vážné riziko požáru všech dotčených vozů.
Čtěte také: Kia sází na konec spalovacích aut. Zákazníků v Česku se to dotkne už v příštím roce
Už při první svolávací akci byly u hybridního modelu Niro zjištěny problém s kontakty hlavního relé, které nebyly patřičně propojeny. To by mohlo způsobit zvýšený elektrický odpor, generování tepla a potenciálně vést k požáru. Hlavní relé je umístěno v sestavě výkonového relé pod zadním sedadlem.
Jihokorejská automobilka uvedla, že se začne začátkem příštího roku postupně ozývat všem majitelům postižených vozů, kterých se problém týká, aby sjednala nápravu. Ta je samozřejmě pro všechny zákazníky bezplatná, ale hlavně snad bude již definitivní a problém odstraní. Na obranu výrobce lze říct, že zatím údajně nebyl zjištěn jediný případ, kdy by situace vedla k požáru, a tedy ke škodě.