Přední vývojář předpovídá velkovýrobu nejdříve až za 10 let
V mezičase pracují na semi-solid baterii
Společnost StoreDot je známá pro svůj vývoj baterií s extrémně rychlým nabíjením. Jejich nejbližším cílem je uvedení semi-solid baterie se schopností dobití dojezdu 160 kilometrů za pouhých 5 minut. Tohoto milníku chtějí dosáhnout již do dvou let. Nyní však společnost přichází s nepříliš optimistickým výhledem pro solid-state baterie.
Bezpečné baterie od StoreDot ještě chvíli nedorazí
Podle aktuálních výhledů společnosti budeme muset počkat ještě alespoň 10 let, než se začnou pevné, solid-state baterie vyrábět ve velkém počtu. Automobilky by se tak v tomto mezidobí měly věnovat i vývoji baterií s poloviční pevnou složkou, takzvanými semi-solid bateriemi.
Baterie bez tekuté složky slibují rychlé, bezpečné nabíjení i přívětivější náklady na výrobu a provoz. Nabídnou vysokou hustotu uložení energie a tím i mnohem vyšší dojezd. Izraelský startup ale nyní tvrdí, že potrvá delší dobu, než se solid-state baterie dostanou z výzkumných zařízení do produkce. Stále bojují se spoustou výzev, které toto odvětví skrývá.
V jejich vývoji rozhodně StoreDot nepolevuje, mnohem více se ale nyní zaměřuje na semi-solid baterie, které by chtěli na trh uvést v roce 2028. Výkonný ředitel tvrdí, že i takové baterie budou pokrokové, bezpečné a nabídnou vyšší výkon než současné generace baterií. Cílem je nabídnout dojezd 160 kilometrů za pouhé 3 minuty dobíjení.
Od společnosti, která se vývojem pevných baterií zabývá, bychom takovou zprávu vyloženě nečekali. Je ale vidět, že je tato technologie skutečně ve svých počátcích. Podle dosavadních plánů by se měly solid-state baterie v roce 2032 nabíjet rychlostí 160 kilometrů za 2 minuty. Svými cíli, ambicemi i obchodním plánem nicméně StoreDot nalákal velké hráče automobilového průmyslu. Na jejich výrobky chce v budoucnu spoléhat například Volvo, její sesterská značka Polestar nebo nákladní vozy skupiny Daimler.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.