Konec dieselových náklaďáků! Za prvním zákazem není nikdo jiný, než Kalifornie

  • Americký stát Kalifornie se dlouhodobě potýká se špatnou kvalitou ovzduší
  • Je proto předním zastáncem elektromobility a zásadním snížením uhlíkové stopy
  • I když jsou její nařízení velmi přísná, mnoho dalších států zvažuje zavedení podobných omezení
Hyzon Motors se zaměřuje na nákladní dopravu

Hyzon Motors se zaměřuje na nákladní dopravu | foto: Hyzon Motors

O Kalifornii se ví, že je předním americkým tahounem za čistší ovzduší i razantní podporu elektromobility. Byla také jedním z prvních států, které odsouhlasily zákaz prodeje spalovacích vozidel od roku 2035. Poměr elektromobilů se za poslední roky významně navýšil. Podobný cíl si místní administrativa nyní vytyčila i pro nákladní vozy. Ty dostanou ultimátum do roku 2036.

Zákaz nákladních aut na fosilní paliva

Rada pro kvalitu ovzduší si jednohlasně odsouhlasila navrhovaný zákaz. Týká se prodeje nových dieselových nákladních auto po roce 2036. Týkat se bude středně velkých až velkých vozů. Důvodem pro tento tah je jednak nutnost změny, kterou místní podnebí i znečištění vyžaduje, ale i technologické pokroky v elektrifikaci právě takto velkých strojů. Podle rady již nastává doba, kdy elektrické nákladní vozy nejsou pouze teorií, ale lze je přenášet kvalitně i do praxe.

Původní hranice byla zkrácena o čtyři roky. Kalifornie velmi tlačí na rychlejší zavedení nulové uhlíkové spotřeby. Místní samosprávy ale musí jít příkladem. Mají tak nastavené přísnější pravidla. Již v roce 2024 musí polovinu nových vozů flotil tvořit lokálně bezemisní vozy. O pouhé tři roky později nebudou mít možnost pořídit žádné vozidlo spalující fosilní paliva. Lokální logistika na krátké vzdálenosti, cargo stroje i obsluha přístavů musí být plně elektrifikována do konce roku 2024.

Stanice Superchargerů v americké Kalifornii

Tesla Supercharger v Kalifornii | foto: Electrek


Čtěte také: V Kalifornii vyrostlo obří úložiště. Je složené z 1 300 vysloužilých baterek z elektromobilů


Kalifornie jde příkladem

Velká omezení se týkají i lodní dopravy. Především v jižní části Kalifornie se nachází dva velké přístavy a znečištění ovzduší se šplhá vysoko nad přijatelné hodnoty. Jelikož se v jejich blízkosti nachází i město Los Angeles, jsou tlaky na snížení znečištění obrovské. Umístění v nížině pod horskými masivy navíc drží zplodiny ve vzduchu na místě. Střední Kalifornie pak ze stejných důvodů zadržuje zplodiny z farmářských strojů.

Tato nová pravidla jsou považována za jedny z nejpřísnějších, která byla doposud ve vztahu k elektromobilitě kdy přijata. Poprvé se také hovoří o zákazu spalovací nákladní techniky. Návrhy příkazů byly dokončeny již v roce 2020 a mají podporu i v jiných státech. Jakmile se dokončí i další aspekty, očekává se, že další státy stejné podmínky nastaví i na svých územích. Kalifornie ale opět vede cestu podobným směrem, jak to již předvedla u osobních a lehkých užitkových vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Konec dieselových náklaďáků! Za prvním zákazem není nikdo jiný, než Kalifornie

  • Americký stát Kalifornie se dlouhodobě potýká se špatnou kvalitou ovzduší
  • Je proto předním zastáncem elektromobility a zásadním snížením uhlíkové stopy
  • I když jsou její nařízení velmi přísná, mnoho dalších států zvažuje zavedení podobných omezení
Hyzon Motors se zaměřuje na nákladní dopravu

Hyzon Motors se zaměřuje na nákladní dopravu | foto: Hyzon Motors

O Kalifornii se ví, že je předním americkým tahounem za čistší ovzduší i razantní podporu elektromobility. Byla také jedním z prvních států, které odsouhlasily zákaz prodeje spalovacích vozidel od roku 2035. Poměr elektromobilů se za poslední roky významně navýšil. Podobný cíl si místní administrativa nyní vytyčila i pro nákladní vozy. Ty dostanou ultimátum do roku 2036.

Zákaz nákladních aut na fosilní paliva

Rada pro kvalitu ovzduší si jednohlasně odsouhlasila navrhovaný zákaz. Týká se prodeje nových dieselových nákladních auto po roce 2036. Týkat se bude středně velkých až velkých vozů. Důvodem pro tento tah je jednak nutnost změny, kterou místní podnebí i znečištění vyžaduje, ale i technologické pokroky v elektrifikaci právě takto velkých strojů. Podle rady již nastává doba, kdy elektrické nákladní vozy nejsou pouze teorií, ale lze je přenášet kvalitně i do praxe.

Původní hranice byla zkrácena o čtyři roky. Kalifornie velmi tlačí na rychlejší zavedení nulové uhlíkové spotřeby. Místní samosprávy ale musí jít příkladem. Mají tak nastavené přísnější pravidla. Již v roce 2024 musí polovinu nových vozů flotil tvořit lokálně bezemisní vozy. O pouhé tři roky později nebudou mít možnost pořídit žádné vozidlo spalující fosilní paliva. Lokální logistika na krátké vzdálenosti, cargo stroje i obsluha přístavů musí být plně elektrifikována do konce roku 2024.

Stanice Superchargerů v americké Kalifornii

Tesla Supercharger v Kalifornii | foto: Electrek


Čtěte také: V Kalifornii vyrostlo obří úložiště. Je složené z 1 300 vysloužilých baterek z elektromobilů


Kalifornie jde příkladem

Velká omezení se týkají i lodní dopravy. Především v jižní části Kalifornie se nachází dva velké přístavy a znečištění ovzduší se šplhá vysoko nad přijatelné hodnoty. Jelikož se v jejich blízkosti nachází i město Los Angeles, jsou tlaky na snížení znečištění obrovské. Umístění v nížině pod horskými masivy navíc drží zplodiny ve vzduchu na místě. Střední Kalifornie pak ze stejných důvodů zadržuje zplodiny z farmářských strojů.

Tato nová pravidla jsou považována za jedny z nejpřísnějších, která byla doposud ve vztahu k elektromobilitě kdy přijata. Poprvé se také hovoří o zákazu spalovací nákladní techniky. Návrhy příkazů byly dokončeny již v roce 2020 a mají podporu i v jiných státech. Jakmile se dokončí i další aspekty, očekává se, že další státy stejné podmínky nastaví i na svých územích. Kalifornie ale opět vede cestu podobným směrem, jak to již předvedla u osobních a lehkých užitkových vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."