Koupě nového vozu s sebou nese nespočet otázek a jednou z nich se v posledních letech stává také elektrifikace pohonu a jeho úrovně. Na konci této myšlenkové mapy vás možná čeká otázka, zda by se vám vlastně nevyplatila investice do čistě elektrického vozu. V dnešním článku vám položíme pět otázek a pokud na všechny odpovíte kladně, můžeme zaručit, že jste na vlastnictví elektromobilu připraveni!
Nejhrubším sítem pro výběr nového vozu je vždy jeho cena. Pokud je pro vás čistě elektrický pohon podmínkou, připravte se, že nejlevnější „ojetiny“ najdete na bazarech okolo hranice půl milionu korun a v tomto případě se bavíme třeba o Renaultu Zoe nebo Nissanu Leaf. Máte-li zájem o nový a poněkud schopnější elektromobil, pod milion se nedostanete. Na druhou stranu mohou být velkou výhodou menší náklady na provoz, což se týká jak servisních nákladů, tak ceny za ujetý kilometr.
Pokud si chcete koupit elektromobil, určitě si nejprve rozmyslete, jakým způsobem ho chcete nabíjet. Pro drtivou většinu majitelů vozů s elektrickým pohonem je nejvýhodnější variantou domácí nabíjení, které je neporovnatelně levnější a praktičtější, než ostatní způsoby doplňování energie. Na druhou stranu, již dnes existují elektromobily, které se dokáží nabíjet rychlostí stovek kilowatt a na kýžených 80 % baterie se dostanete v řádu minut. Takové modely (Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, Audi e-tron GT) se však mohou pěkně prodražit a opět se tedy vracíme k prvnímu bodu.
Stále platí, že elektromobily jsou díky svým vlastnostem neuvěřitelně schopnými a efektivními parťáky do města. S občasným výpadem na dálnici sice při troše plánování nebudete mít problém, ale pokud denně jezdíte do práce přes půl republiky, troufáme si říct, že vůz s elektrickým pohonem nebude zrovna pro vás. Opět však záleží na situaci a pokud máte elektromobil s delším dojezdem, který máte možnost v cílové destinaci dobít a s plnou baterií vyrazit zase nazpět, nebude vlastnictví auta na baterky od věci.
Čtěte také: Co se stane s baterií, když doslouží v elektromobilu? S recyklací to není tak jednoduché
Tento bod se svým způsobem váže k předchozím odstavcům. Řekněme, že jste veškeré předchozí rady ignorovali a koupíte si bazarový kousek s menším dojezdem, pomalým nabíjením, nemožností dobíjet doma a často jezdíte delší trasy. V takovém případě vás zachrání pouze dostatečná flexibilita. Pokud vám skutečně nevadí trávit na nabíjecích stanicích hodiny týdně s tím, že se za volantem po tento čas zabavíte, případně se pustíte do odepisování na e-maily, nemůžeme říct ani popel.
Představte si člověka, který si po 15 letech koupí nový vůz a rozhodne se pro investici do elektromobilu. Pokud se jedná o řidiče konzervativnější povahy, může ho přítomnost obrovských displejů, dotykových tlačítek a všudypřítomných asistentů zasahujících do řízení při nejmenším překvapit a není zaručeno, že si na ní v budoucnu zvykne. Koupě automobilu s elektrickým pohonem je tak svým způsobem podmíněna kladným vztahem k novým technologiím.
Koupě nového vozu s sebou nese nespočet otázek a jednou z nich se v posledních letech stává také elektrifikace pohonu a jeho úrovně. Na konci této myšlenkové mapy vás možná čeká otázka, zda by se vám vlastně nevyplatila investice do čistě elektrického vozu. V dnešním článku vám položíme pět otázek a pokud na všechny odpovíte kladně, můžeme zaručit, že jste na vlastnictví elektromobilu připraveni!
Nejhrubším sítem pro výběr nového vozu je vždy jeho cena. Pokud je pro vás čistě elektrický pohon podmínkou, připravte se, že nejlevnější „ojetiny“ najdete na bazarech okolo hranice půl milionu korun a v tomto případě se bavíme třeba o Renaultu Zoe nebo Nissanu Leaf. Máte-li zájem o nový a poněkud schopnější elektromobil, pod milion se nedostanete. Na druhou stranu mohou být velkou výhodou menší náklady na provoz, což se týká jak servisních nákladů, tak ceny za ujetý kilometr.
Pokud si chcete koupit elektromobil, určitě si nejprve rozmyslete, jakým způsobem ho chcete nabíjet. Pro drtivou většinu majitelů vozů s elektrickým pohonem je nejvýhodnější variantou domácí nabíjení, které je neporovnatelně levnější a praktičtější, než ostatní způsoby doplňování energie. Na druhou stranu, již dnes existují elektromobily, které se dokáží nabíjet rychlostí stovek kilowatt a na kýžených 80 % baterie se dostanete v řádu minut. Takové modely (Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, Audi e-tron GT) se však mohou pěkně prodražit a opět se tedy vracíme k prvnímu bodu.
Stále platí, že elektromobily jsou díky svým vlastnostem neuvěřitelně schopnými a efektivními parťáky do města. S občasným výpadem na dálnici sice při troše plánování nebudete mít problém, ale pokud denně jezdíte do práce přes půl republiky, troufáme si říct, že vůz s elektrickým pohonem nebude zrovna pro vás. Opět však záleží na situaci a pokud máte elektromobil s delším dojezdem, který máte možnost v cílové destinaci dobít a s plnou baterií vyrazit zase nazpět, nebude vlastnictví auta na baterky od věci.
Čtěte také: Co se stane s baterií, když doslouží v elektromobilu? S recyklací to není tak jednoduché
Tento bod se svým způsobem váže k předchozím odstavcům. Řekněme, že jste veškeré předchozí rady ignorovali a koupíte si bazarový kousek s menším dojezdem, pomalým nabíjením, nemožností dobíjet doma a často jezdíte delší trasy. V takovém případě vás zachrání pouze dostatečná flexibilita. Pokud vám skutečně nevadí trávit na nabíjecích stanicích hodiny týdně s tím, že se za volantem po tento čas zabavíte, případně se pustíte do odepisování na e-maily, nemůžeme říct ani popel.
Představte si člověka, který si po 15 letech koupí nový vůz a rozhodne se pro investici do elektromobilu. Pokud se jedná o řidiče konzervativnější povahy, může ho přítomnost obrovských displejů, dotykových tlačítek a všudypřítomných asistentů zasahujících do řízení při nejmenším překvapit a není zaručeno, že si na ní v budoucnu zvykne. Koupě automobilu s elektrickým pohonem je tak svým způsobem podmíněna kladným vztahem k novým technologiím.