Jižní Korea vyšetřuje ničivý požár elektromobilu. Změní se bezpečnostní pravidla?
- V Jižní Koreji narůstá počet požárů elektromobilů
- To znervózňuje místní úřady, které uvažují o nových opatřeních
- Každoročně počet požárů elektroaut naroste téměř o 100 %

S velkým nárůstem počtu elektromobilů po celém světě se zvyšuje i počet jejich požárů. V Jižní Koreji se situace dramatizuje až do takové míry, že místní úřady svolaly schůzi, na které tuto problematiku budou řešit, protože v zemi rapidně roste počet požárů elektromobilů. Je možné, že se v budoucnu dočkáme přísnějších pravidel?
Problematické hašení baterií elektromobilů
Pro hasiče může být těžší uhasit elektromobil než spalovací auto, protože je obtížné dostat vodu přímo k jeho baterii. Ta se navíc skládá z více článků, které jsou hermeticky uzavřené a oddělené, takže je téměř nemožné tyto články zchladit.
Navíc přehřívání, které předchází požáru, může kdykoliv začít u nového článku, i když se podaří uhasit ten předchozí. To je důvod, proč je hašení elektromobilů tak obtížné. Navíc na jejich hašení nestačí obyčejné hasicí přístroje, ale jsou potřeba speciální, a ty ne každá jednotka má k dispozici.

Čtěte také: „Upgradujte“ své staré auto. Vybrali jsme 3 chytré doplňky za pár korun
Nejnovější ničivý požár vyvolal diskuse
Dne 1. srpna došlo v hlavním městě Jižní Koreje, Soulu, k ničivému požáru elektromobilu značky Mercedes-Benz, který způsobil zničení více než 140 dalších vozů, a někteří obyvatelé byli nuceni opustit blízký bytový komplex. Požár totiž začal v podzemním parkovišti a rozšířil se po celém objektu. Tomu napomohlo i to, že většina bytových komplexů v této zemi je velmi hustě zastavěná, a tak se požár mohl rychle rozšířit.
Tento ničivý požár vyvolal diskuse mezi veřejností a byl důvodem, proč místní úřady svolaly schůzi, na které se tímto problémem zabývaly. Odborníci a občanská sdružení po celé zemi vyzývají místní vládu, aby zavedla nové bezpečnostní předpisy, které by pomohly zmírnit následky požárů elektromobilů v obytných oblastech, jak informuje Reuters.
Lidé chtějí znát výrobce baterií elektromobilů
Různé světové automobilky čelí tlaku veřejnosti, aby zveřejnily, odkud pocházejí baterie z jejich elektromobilů. Většina automobilek tuto informaci totiž neposkytuje, přitom kvalitní baterie je největší prevencí před potenciálním požárem.
Tlaku veřejnosti se zatím poddaly dvě automobilky, a to Hyundai a Mercedes-Benz. Ty na svých stránkách zveřejnily informace o společnosti, která vyrábí baterie pro všechny elektromobily v jejich nabídce. Požáry elektromobilů mohou vyvolat u mnoha lidí nedůvěru k určitým automobilkám, proto se společnosti tak jednoduše tlaku veřejnosti podvolily.
Autor článku

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.
Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.