Jižní Korea vyšetřuje ničivý požár elektromobilu. Změní se bezpečnostní pravidla?

  • V Jižní Koreji narůstá počet požárů elektromobilů
  • To znervózňuje místní úřady, které uvažují o nových opatřeních
  • Každoročně počet požárů elektroaut naroste téměř o 100 %
Požár elektromobil

V Jižní Koreji dramaticky roste počet požárů elektromobilů, ilustrační | foto: Pexels

S velkým nárůstem počtu elektromobilů po celém světě se zvyšuje i počet jejich požárů. V Jižní Koreji se situace dramatizuje až do takové míry, že místní úřady svolaly schůzi, na které tuto problematiku budou řešit, protože v zemi rapidně roste počet požárů elektromobilů. Je možné, že se v budoucnu dočkáme přísnějších pravidel?

Problematické hašení baterií elektromobilů

Pro hasiče může být těžší uhasit elektromobil než spalovací auto, protože je obtížné dostat vodu přímo k jeho baterii. Ta se navíc skládá z více článků, které jsou hermeticky uzavřené a oddělené, takže je téměř nemožné tyto články zchladit.

Navíc přehřívání, které předchází požáru, může kdykoliv začít u nového článku, i když se podaří uhasit ten předchozí. To je důvod, proč je hašení elektromobilů tak obtížné. Navíc na jejich hašení nestačí obyčejné hasicí přístroje, ale jsou potřeba speciální, a ty ne každá jednotka má k dispozici.

Požár elektromobilu Korea

Takto vypadalo místo požáru krátce po uhašení | foto: Yonhap/Reuters


Čtěte také: „Upgradujte“ své staré auto. Vybrali jsme 3 chytré doplňky za pár korun


Nejnovější ničivý požár vyvolal diskuse

Dne 1. srpna došlo v hlavním městě Jižní Koreje, Soulu, k ničivému požáru elektromobilu značky Mercedes-Benz, který způsobil zničení více než 140 dalších vozů, a někteří obyvatelé byli nuceni opustit blízký bytový komplex. Požár totiž začal v podzemním parkovišti a rozšířil se po celém objektu. Tomu napomohlo i to, že většina bytových komplexů v této zemi je velmi hustě zastavěná, a tak se požár mohl rychle rozšířit.

Tento ničivý požár vyvolal diskuse mezi veřejností a byl důvodem, proč místní úřady svolaly schůzi, na které se tímto problémem zabývaly. Odborníci a občanská sdružení po celé zemi vyzývají místní vládu, aby zavedla nové bezpečnostní předpisy, které by pomohly zmírnit následky požárů elektromobilů v obytných oblastech, jak informuje Reuters.

Lidé chtějí znát výrobce baterií elektromobilů

Různé světové automobilky čelí tlaku veřejnosti, aby zveřejnily, odkud pocházejí baterie z jejich elektromobilů. Většina automobilek tuto informaci totiž neposkytuje, přitom kvalitní baterie je největší prevencí před potenciálním požárem.

Tlaku veřejnosti se zatím poddaly dvě automobilky, a to Hyundai a Mercedes-Benz. Ty na svých stránkách zveřejnily informace o společnosti, která vyrábí baterie pro všechny elektromobily v jejich nabídce. Požáry elektromobilů mohou vyvolat u mnoha lidí nedůvěru k určitým automobilkám, proto se společnosti tak jednoduše tlaku veřejnosti podvolily.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jižní Korea vyšetřuje ničivý požár elektromobilu. Změní se bezpečnostní pravidla?

  • V Jižní Koreji narůstá počet požárů elektromobilů
  • To znervózňuje místní úřady, které uvažují o nových opatřeních
  • Každoročně počet požárů elektroaut naroste téměř o 100 %
Požár elektromobil

V Jižní Koreji dramaticky roste počet požárů elektromobilů, ilustrační | foto: Pexels

S velkým nárůstem počtu elektromobilů po celém světě se zvyšuje i počet jejich požárů. V Jižní Koreji se situace dramatizuje až do takové míry, že místní úřady svolaly schůzi, na které tuto problematiku budou řešit, protože v zemi rapidně roste počet požárů elektromobilů. Je možné, že se v budoucnu dočkáme přísnějších pravidel?

Problematické hašení baterií elektromobilů

Pro hasiče může být těžší uhasit elektromobil než spalovací auto, protože je obtížné dostat vodu přímo k jeho baterii. Ta se navíc skládá z více článků, které jsou hermeticky uzavřené a oddělené, takže je téměř nemožné tyto články zchladit.

Navíc přehřívání, které předchází požáru, může kdykoliv začít u nového článku, i když se podaří uhasit ten předchozí. To je důvod, proč je hašení elektromobilů tak obtížné. Navíc na jejich hašení nestačí obyčejné hasicí přístroje, ale jsou potřeba speciální, a ty ne každá jednotka má k dispozici.

Požár elektromobilu Korea

Takto vypadalo místo požáru krátce po uhašení | foto: Yonhap/Reuters


Čtěte také: „Upgradujte“ své staré auto. Vybrali jsme 3 chytré doplňky za pár korun


Nejnovější ničivý požár vyvolal diskuse

Dne 1. srpna došlo v hlavním městě Jižní Koreje, Soulu, k ničivému požáru elektromobilu značky Mercedes-Benz, který způsobil zničení více než 140 dalších vozů, a někteří obyvatelé byli nuceni opustit blízký bytový komplex. Požár totiž začal v podzemním parkovišti a rozšířil se po celém objektu. Tomu napomohlo i to, že většina bytových komplexů v této zemi je velmi hustě zastavěná, a tak se požár mohl rychle rozšířit.

Tento ničivý požár vyvolal diskuse mezi veřejností a byl důvodem, proč místní úřady svolaly schůzi, na které se tímto problémem zabývaly. Odborníci a občanská sdružení po celé zemi vyzývají místní vládu, aby zavedla nové bezpečnostní předpisy, které by pomohly zmírnit následky požárů elektromobilů v obytných oblastech, jak informuje Reuters.

Lidé chtějí znát výrobce baterií elektromobilů

Různé světové automobilky čelí tlaku veřejnosti, aby zveřejnily, odkud pocházejí baterie z jejich elektromobilů. Většina automobilek tuto informaci totiž neposkytuje, přitom kvalitní baterie je největší prevencí před potenciálním požárem.

Tlaku veřejnosti se zatím poddaly dvě automobilky, a to Hyundai a Mercedes-Benz. Ty na svých stránkách zveřejnily informace o společnosti, která vyrábí baterie pro všechny elektromobily v jejich nabídce. Požáry elektromobilů mohou vyvolat u mnoha lidí nedůvěru k určitým automobilkám, proto se společnosti tak jednoduše tlaku veřejnosti podvolily.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."