Jeep každý rok pořádá v americkém Utahu v jarním termínu show s názvem Easter Jeep Safari. Jedná se o off-roadovou akci, kde si návštěvníci vyzkouší výzvy v náročném terénu a mohou se zúčastnit mnoha vyjížděk. Jeep zde představuje zajímavé koncepty svých vozidel. Minulý rok všechny přítomné šokoval, když ukázal elektrický Wrangler Magneto Concept. Letos dovezl jeho novou verzi.
Stále se jedná o vůz ve stavu konceptu. Jeep u něj prezentuje, jak elektrický pohon podporuje neodmyslitelnou off-roadovou vlastnost modelu Wrangler. Oproti svému loňskému předchůdci je Magneto 2.0 znatelně výkonnější. Elektrický motor s axiálním tokem, montovaný na přední nápravě, poskytuje 625 koňských sil a špičkově dodává až 1 151 Nm točivého momentu. To je více než trojnásobek momentu, kterým disponoval předešlý koncept.
Jeep dodává, že špičkový proud tohoto pohonného ústrojí je schopný dodávat až 600 A, a to až po dobu 10 vteřin. To pak umožní vozu dosáhnout neskutečného zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 2 sekundy. Co se od loňského modelu neliší je uložení baterií. Ty jsou stále stejně rovnoměrně rozmístěné v podlaze kvůli rozložení hmotnosti. Celkem jsou ve voze čtyři bateriové sady. Dohromady poskytují kapacitu 70 kWh a pracují na 800V systému.
Čtěte také: První elektrický Jeep nejspíš zklame všechny fanoušky těžkého terénu
Dalším prvkem, který se změnil jen minimálně, je šestistupňová manuální převodovka. Změn dostál pouze poměř velikosti prvního převodového stupně. Řidič má možnost nastavení maximální rekuperační síly motoru. To oceníte především při náročných sjezdech, kdy nemusíte vůbec použít klasický brzdový pedál. I když se koncept inspiruje dvoudveřovou karoserií běžného Wrangleru, má Magneto o 30 centimetrů delší rozvor, aby vytvořil prostor o další prvky elektrického pohonu.
Mezi další off-roadové prvky patří paket pro zvednutí vozu o 7,5 centimetru, 20″ kola, vyztužené přední i zadní nápravy s uzávěrkami a samozřejmě i pořádné off-roadové odpružení. Nárazníky vozu jsou speciálně odlehčené a vůz je zbarven do bílo modré kombinace. B-sloupek za cestujícími je vyroben z karbonu, stejně jako kapota. Ta je navíc z části tvořena průhledným krytem, který odhaluje část pohonného ústrojí.
Jeep každý rok pořádá v americkém Utahu v jarním termínu show s názvem Easter Jeep Safari. Jedná se o off-roadovou akci, kde si návštěvníci vyzkouší výzvy v náročném terénu a mohou se zúčastnit mnoha vyjížděk. Jeep zde představuje zajímavé koncepty svých vozidel. Minulý rok všechny přítomné šokoval, když ukázal elektrický Wrangler Magneto Concept. Letos dovezl jeho novou verzi.
Stále se jedná o vůz ve stavu konceptu. Jeep u něj prezentuje, jak elektrický pohon podporuje neodmyslitelnou off-roadovou vlastnost modelu Wrangler. Oproti svému loňskému předchůdci je Magneto 2.0 znatelně výkonnější. Elektrický motor s axiálním tokem, montovaný na přední nápravě, poskytuje 625 koňských sil a špičkově dodává až 1 151 Nm točivého momentu. To je více než trojnásobek momentu, kterým disponoval předešlý koncept.
Jeep dodává, že špičkový proud tohoto pohonného ústrojí je schopný dodávat až 600 A, a to až po dobu 10 vteřin. To pak umožní vozu dosáhnout neskutečného zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 2 sekundy. Co se od loňského modelu neliší je uložení baterií. Ty jsou stále stejně rovnoměrně rozmístěné v podlaze kvůli rozložení hmotnosti. Celkem jsou ve voze čtyři bateriové sady. Dohromady poskytují kapacitu 70 kWh a pracují na 800V systému.
Čtěte také: První elektrický Jeep nejspíš zklame všechny fanoušky těžkého terénu
Dalším prvkem, který se změnil jen minimálně, je šestistupňová manuální převodovka. Změn dostál pouze poměř velikosti prvního převodového stupně. Řidič má možnost nastavení maximální rekuperační síly motoru. To oceníte především při náročných sjezdech, kdy nemusíte vůbec použít klasický brzdový pedál. I když se koncept inspiruje dvoudveřovou karoserií běžného Wrangleru, má Magneto o 30 centimetrů delší rozvor, aby vytvořil prostor o další prvky elektrického pohonu.
Mezi další off-roadové prvky patří paket pro zvednutí vozu o 7,5 centimetru, 20″ kola, vyztužené přední i zadní nápravy s uzávěrkami a samozřejmě i pořádné off-roadové odpružení. Nárazníky vozu jsou speciálně odlehčené a vůz je zbarven do bílo modré kombinace. B-sloupek za cestujícími je vyroben z karbonu, stejně jako kapota. Ta je navíc z části tvořena průhledným krytem, který odhaluje část pohonného ústrojí.