Jeep Wagoneer S představen. Plnohodnotný „baterkáč“ má všeho na rozdávání

Matouš Vrchota
  • Nový elektromobil Jeep Wagoneer S je auto pro Američany
  • Později se však dočkáme také v Evropě
  • Vůz má mít dojezd až 480 km
Jeep Wagoneer S (2024)
Jeep Wagoneer S (2024)

Američané již dlouho čekají na novou generaci vozidel tradičního výrobce Jeep. Zatímco Evropané se již dočkali malého SUV Avenger, který nedávno dostal konečně i pohon všech kol, domácí trh zůstal dlouho bez povšimnutí. Těmto dnům je ale konec. Příznivci Jeepu nyní obdivují elektrický výtvor v podobě modelu Wagoneer S. A že je na co koukat.

Po Americké premiéře bude k dostání i na dalších trzích

Pokud se ale nový Jeep Wagoneer S líbí i vám, nemusíte smutnit. Vůz vyráběný v Mexiku se nejdříve dostane na americký a kanadský trh na podzim letošního roku, na další trhy se ale bude chystat v průběhu příštího roku. I vy tak budete moci okusit schopnosti velké 100kWh baterie nebo obrovské čtyřdílné širokoúhlé obrazovky (až 45” úhlopříčky v závislosti na výbavě). Nejprve bude k dostání vrcholná verze Launch Edition s cenovkou posazenou na 71 995 dolarech. Za 1,6 milionu dostanete úžasně vybavené vozidlo. Jak ale Američané rádi srovnávají, podobně vybavený Model Y Performance pořídíte o půl milionu levněji.

Jenže za tuto cenu dostanete i podstatně větší kus auta. Na délku nový Wagoneer S měří 4,8 metru, bez zrcátek naměříte šířku 1,89 m, výškou dosahuje 1,64 metru. Nečekejte ani žádný městský crossover, tohle je plnohodnotný Jeep stavby SUV. A takový vůz musí přeci mít i pohon všech kol. Proto je stavěný na platformě STLA Large, která zajistí pohon dvojicí elektromotorů. Systémový výkon je ohodnocen na 447 kW, ale teoreticky může být navýšen až na 500 kW, vzhledem ke schopnostem jednotlivých pohonných jednotek. Při běžné jízdě pracuje zadní motor, v případě potřeby se přidává i druhý, na přední nápravě.


Čtěte také: Jeep zjistil vážný problém. Svolává na opravu asi 200 tisíc plug-in hybridů


Nejrychlejší Jeep všech dob

Ve zrychlení i maximální rychlosti drží Wagoneer S nové prvenství a překoná dokonce současného krále disciplíny, Jeep Trackhawk. Elektrický model zrychlí na stovku za 3,4 sekundy a zvládne uhánět až 200 km/h. Platforma bohužel zatím nabízí jen 400V architekturu a tak nebudou nabíjecí časy příliš krátké. Na rychlých nabíječkách dobijete 60 procent kapacity (20-80 %) kolem 23 minut. Jeep hodnoty zjednodušuje na příbytek 160 kilometrů za deset minut. Maximální výkon nebyl zatím zveřejněný. Dojezd by se měl pohybovat kolem 480 kilometrů.

Pokud by si chtěl Jeep zvýšit dosah a klientelu, měl by podobně jako konkurence nabídnout možnost napájení V2L. Oficiálně ale zatím takové funkce potvrzené nejsou. Prozatím se bude vůz dodávat s evropským konektorem CCS Combo. K tomu výrobce dodává, že americké kusy dostanou nový standardní konektor NACS během následujících dvou let. Velký kufr potěší nejednoho cestovatele, jeho objem v běžném uspořádání nabídne 866 litrů prostoru. Výhodou je doplňkový prostor pod přední kapotou o 85 litrech. Povinná výbava a kabeláž si tak velmi snadno najde své vyhrazené místo.

Skvělá výbava! Kde jsou ale tlačítka?

Místo velkých masivních předních masek se Jeep Wagoneer S navenek prezentuje především prosvětlenou horní části nárazníku se sedmi pilíři. Zajímavě a atypicky tímto prvkem doplňuje světelný podpis vozu. V první dostupné variantě je model vkusně doplněný o černé prvky nejen v náraznících, ale u zrcátek a bočního profilu vozu. Standardně je vůz obut do 20” černě lakovaných hliníkových kol a nabídne velký výhled díky dvojité panoramatické střeše.

Uvnitř se budete cítit jako ředitel letového provozu. Většinu fyzických ovladačů nahradily dotykové displeje. Ty ve voze napočítáte celkem čtyři. Řidič i spolujezdec mají každý vyhrazený panel pro sebe a centrální část nabízí dvojici displejů k ovládání infotainmentu i veškerého komfortního vybavení vozidla. Cestující na zadních sedadlech se ale budou muset spokojit s výhledem na přední displeje, v zadní části podobné vybavení nehledejte. Veškeré obšívání i obklady jsou vyrobené ze syntetických materiálů. Nezvykle v této třídě najdete výhřev i ventilaci sedadel i v zadní řadě. Chybět nemohou ani asistenční systémy. Nepočítejte ale s autonomním řízením, Jeep se spokojí s pokročilou asistencí a řidiči jeho práci brát nehodlá.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články