Elektromobil pro pořádné chlapy? Ale kdeže! Jeep Avenger je evropské „tintítko“

  • Jeep Avenger je prvním elektromobilem značky
  • Jde o malý elektromobil určený pro Evropu
  • Dorazí v příštím roce a překvapivě bez 4×4 pohonu
Jeep Avenger

Jeep Avenger je prvním elektromobilem značky | foto: Jeep

Líbí se vám malý elektrický Jeep s pohonem předních kol? Pokud bydlíte v USA, máte smůlu. Žijete-li v Evropě, Jižní Americe nebo Japonsku, můžete si nejmenší model amerického výrobce objednat. Jeep Avenger se bude vyrábět v Polsku a exportovat na několik trhů. Do začátku dostane pohon předních kol, později dorazí i varianta se dvěma motory a pohonem 4×4.

Jeep Avenger a jeho specifikace

Jeep Avenger je prvním elektromobilem značky. Verze s pohonem předních kol, která byla představena na pařížském autosalonu, má motor o výkonu 115 kW (154 koní), který pohání přední kola a čerpá energii z 54kWh baterie. To by mělo stačit na dojezd 400 km dle normy WLTP. Výrobce dodává, že při jízdě pouze ve městě dokáže elektromobil ujet až 550 km, taktéž dle evropské WLTP metodiky.

Nový model od Jeepu dokáže dobíjet energii výkonem až 100 kW. V takovém případě se baterie nabije z 20 % na 80 % za 24 minut rychlostí přibližně 30 km za každé 3 minuty. Pokud jsou vám data povědomá a nemůžete si vzpomenout, kde jste je již viděli, napovíme vám. Stejnými hodnotami se pyšní nové elektromobily postavené na platformě Stellantis – STLA Small, například Peugeot e-2008.


Čtěte také: Jeep do toho pořádně šlápne. Automobilka nám odhalila plány elektrické ofenzivy


Malý Jeep na baterky se v terénu neztratí

I když bude Avenger při uvedení na trh k dispozici pouze s pohonem předních kol, Jeep tvrdí, že jeho první vůz čistě na baterky má výborné terénní vlastnosti. Světlá výška je 200 mm a nájezdový úhel 20 stupňů vpředu a 32 stupňů vzadu. Tyto hodnoty se pravděpodobně lépe uplatní ve verzích s pohonem všech kol při zdolávání extrémního terénu.

Americká automobilka dále poznamenává, že i když se nejedná o první Jeep s pohonem předních kol (toho jsme se dočkali také u většího modelu Renegate), jde o první model, který dostal volitelné jízdní režimy Normal, Eco, Sport, Sníh, Bahno, Písek a asistenta pro sjíždění svahů.

Velikosti vozu odpovídá objem zavazadelníku, který má pouhých 380 litrů. Pro převoz prostornějších zavazadel bude nutné sklopit opěradla zadních sedadel. Zájemci si mohou vůz předobjednat již dnes s vědomím, že Jeep Avenger dorazí na trh začátkem příštího roku. Cena je v tuto chvíli neznámá.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobil pro pořádné chlapy? Ale kdeže! Jeep Avenger je evropské „tintítko“

  • Jeep Avenger je prvním elektromobilem značky
  • Jde o malý elektromobil určený pro Evropu
  • Dorazí v příštím roce a překvapivě bez 4×4 pohonu
Jeep Avenger

Jeep Avenger je prvním elektromobilem značky | foto: Jeep

Líbí se vám malý elektrický Jeep s pohonem předních kol? Pokud bydlíte v USA, máte smůlu. Žijete-li v Evropě, Jižní Americe nebo Japonsku, můžete si nejmenší model amerického výrobce objednat. Jeep Avenger se bude vyrábět v Polsku a exportovat na několik trhů. Do začátku dostane pohon předních kol, později dorazí i varianta se dvěma motory a pohonem 4×4.

Jeep Avenger a jeho specifikace

Jeep Avenger je prvním elektromobilem značky. Verze s pohonem předních kol, která byla představena na pařížském autosalonu, má motor o výkonu 115 kW (154 koní), který pohání přední kola a čerpá energii z 54kWh baterie. To by mělo stačit na dojezd 400 km dle normy WLTP. Výrobce dodává, že při jízdě pouze ve městě dokáže elektromobil ujet až 550 km, taktéž dle evropské WLTP metodiky.

Nový model od Jeepu dokáže dobíjet energii výkonem až 100 kW. V takovém případě se baterie nabije z 20 % na 80 % za 24 minut rychlostí přibližně 30 km za každé 3 minuty. Pokud jsou vám data povědomá a nemůžete si vzpomenout, kde jste je již viděli, napovíme vám. Stejnými hodnotami se pyšní nové elektromobily postavené na platformě Stellantis – STLA Small, například Peugeot e-2008.


Čtěte také: Jeep do toho pořádně šlápne. Automobilka nám odhalila plány elektrické ofenzivy


Malý Jeep na baterky se v terénu neztratí

I když bude Avenger při uvedení na trh k dispozici pouze s pohonem předních kol, Jeep tvrdí, že jeho první vůz čistě na baterky má výborné terénní vlastnosti. Světlá výška je 200 mm a nájezdový úhel 20 stupňů vpředu a 32 stupňů vzadu. Tyto hodnoty se pravděpodobně lépe uplatní ve verzích s pohonem všech kol při zdolávání extrémního terénu.

Americká automobilka dále poznamenává, že i když se nejedná o první Jeep s pohonem předních kol (toho jsme se dočkali také u většího modelu Renegate), jde o první model, který dostal volitelné jízdní režimy Normal, Eco, Sport, Sníh, Bahno, Písek a asistenta pro sjíždění svahů.

Velikosti vozu odpovídá objem zavazadelníku, který má pouhých 380 litrů. Pro převoz prostornějších zavazadel bude nutné sklopit opěradla zadních sedadel. Zájemci si mohou vůz předobjednat již dnes s vědomím, že Jeep Avenger dorazí na trh začátkem příštího roku. Cena je v tuto chvíli neznámá.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."