Jediná automobilka, která vydělává peníze na elektromobilech?

Martin Skořepa

Často se objevují zprávy o tom, jak se automobilkám nedaří zpeněžit výrobu elektromobilů. Nicméně podle šéfa aliance sdružující Renault, Nissan a Mitsubishi existuje jedna výjimka.

Tou je samozřejmě právě aliance, kterou Carlos Ghosn vede, tedy aliance automobilek Renault, Nissan a Mitsubishi.

„Jsme pravděpodobně nejpokročilejší výrobce automobilů, pokud jde o náklady na elektrická vozidla, a již v roce 2017 jsme oznámili, že jsme pravděpodobně jediný výrobce automobilů, který začíná vydělávat peníze prodejem elektrických vozů.“

Společnost oznámila rekordní provozní zisk ve výši 3,854 miliardy eur. Ovšem šéf alience už jaksi neuvedl, jakým způsobem k tomu přispěly elektrické automobily. Jejich prodej totiž stále představuje jen malou část celkových prodejů.

Ghosn dále uvedl, že se nebojí rostoucí ceny za základní materiály, ze kterých se vyrábí baterie, ať už jde o kobalt nebo lithium. „Zvýšení nákladů na surovinu by mohlo být kompenzováno mnohem lepšími znalostmi o tom, jak efektivněji vyrábět baterie a jak nahradit některé suroviny, které se dostanou do baterií“.

Průzkum: mladí nechtějí elektromobily, přednost dávají čmoudům

Pokud jde o jiné automobilky, je zřejmé, že se v segmentu elektrických aut nedá začít rychle vydělávat. Nejdále je zatím Tesla, která již vyrobila přes 300 000 elektrických aut a jde přitom o vozy s vyšší pořizovací cenou. Ovšem důvodem, proč již automobilka nezačla vydělávat a naopak se topí ve ztrátách, je ten, že se zaměřuje na dlouhodobý horizont a neustále investuje nemalé finanční prostředky do dalších inovací a rozvoje.

Z ostatních automobilek se pak velmi dobře daří Toyotě, u které jsou elektrické vozy, respektive hybridní (protože automobilka čistým elektromobilům nevěří), čím dál tím populárnější. A také ostatní automobilky již mají plány, že rozvoj elektromobility nějakým způsobem zúročí. Zřejmě však nemůžeme čekat, že na elektromobilitě začnou firmy okamžitě vydělávat a vše bude dále do značné míry záviset na dotacích, nebo zapálení fanoušků do elektromobility.

zdroj: Electrek

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Martin Skořepa - Redaktor

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.


Komentáře


Nejnovější články