Jediným elektromobilem Mazdy ve Spojených státech je limitovaná série crossoveru MX-30 s dojezdem pouhých 100 mil (160 km). Japonská Mazda se s výrobou elektromobilů opozdila a její model MX-30 má z aktuálně dostupných elektromobilů nejmenší dojezd.
Prezident a generální ředitel společnosti Mazda USA Jeffrey Guyton ale tvrdí, že elektromobily s delším dojezdem nejsou z pohledu budoucnosti životaschopné. Guyton se podobně jako mnoho dalších zástupců automobilového průmyslu domnívá, že většina zákazníků nebude své elektromobily využívat příliš často.
Vysoký manažer sdílel se serverem Green Car Reports myšlenku, že řada lidí požaduje u elektromobilů dojezd alespoň 300 mil (cca 483 km), ale on taková vozidla nevidí jako udržitelná. Problém je v tom, že lidé jsou zvyklí na spalovací auta, která mohou využívat kdykoliv a téměř kdekoliv, aniž by se museli starat o dojezd nebo o nabíjecí infrastrukturu.
Čtěte také: Mazda MX-30 R-EV oficiálně – Tak trochu jiný „elektromobil“ s dojezdem až 600 km
Ve chvíli, kdy doma nasednou do nabitého elektromobilu, zjistí, že i když mají víc než dostatečný dojezd na denní potřebu ve městě, nebude elektromobil splňovat jejich požadavky při delších cestách. Pokud navíc vlastní EV s podprůměrným dojezdem, mohou zejména v zimě dospět k názoru, že jim takový vůz nevyhovuje. Guyton na druhou stranu věří, že se s rostoucími zkušenostmi a zlepšující se hustotou infrastruktury se situace zlepší a obavy z nedostatečného dojezdu postupně vymizí.
Podobně jako řada dalších výrobců automobilů ani Mazda neplánuje aktivně pomáhat při budování infrastruktury nabíjení. S rostoucí výrobou elektromobilů se navíc očekává, že materiály pro výrobu baterií a dalších součástí elektromobilů budou stále vzácnější a dražší. I z toho důvodu se nemusí zdát moudré vyrábět elektromobily s vysokým dojezdem, které jezdí jen v rámci měst a zbytečně s sebou vozí těžkou baterii.
Výrobci automobilů se obávají, že se jejich zákazníci vrátí zpět k plug-in hybridním automobilům se spalovacími generátory nebo prodlužovačí dojezdu, případně k hybridům, které se vůbec nenabíjejí ze sítě. Tato vozidla používají spalovací motor a v očích řady lidí nejsou vhodným řešením budoucí bezemisní mobility.
Elektrická Mazda MX-30 má podle metodiky EPA dojezd pouhých 100 mil (160 km). Mazda vyrobí pro USA jen malé množství těchto elektromobilů, které budou k dispozici pouze v Kalifornii. Snahou japonské automobilky je vytvořit speciální platformu pro elektromobily. Firma aktuálně připravuje model CX-50 Hybrid a CX-90 PHEV.
Guyton věří, že v budoucnu budou veřejné rychlonabíjecí stanice přístupné na mnoha místech a říká, že jejich výstavba musí být prioritou. Také si myslí, že elektrické baterie elektromobilů budoucnosti budou menší a lehčí. Tuto myšlenku spojuje s vývojem a vylepšováním budoucích technologií.
Jediným elektromobilem Mazdy ve Spojených státech je limitovaná série crossoveru MX-30 s dojezdem pouhých 100 mil (160 km). Japonská Mazda se s výrobou elektromobilů opozdila a její model MX-30 má z aktuálně dostupných elektromobilů nejmenší dojezd.
Prezident a generální ředitel společnosti Mazda USA Jeffrey Guyton ale tvrdí, že elektromobily s delším dojezdem nejsou z pohledu budoucnosti životaschopné. Guyton se podobně jako mnoho dalších zástupců automobilového průmyslu domnívá, že většina zákazníků nebude své elektromobily využívat příliš často.
Vysoký manažer sdílel se serverem Green Car Reports myšlenku, že řada lidí požaduje u elektromobilů dojezd alespoň 300 mil (cca 483 km), ale on taková vozidla nevidí jako udržitelná. Problém je v tom, že lidé jsou zvyklí na spalovací auta, která mohou využívat kdykoliv a téměř kdekoliv, aniž by se museli starat o dojezd nebo o nabíjecí infrastrukturu.
Čtěte také: Mazda MX-30 R-EV oficiálně – Tak trochu jiný „elektromobil“ s dojezdem až 600 km
Ve chvíli, kdy doma nasednou do nabitého elektromobilu, zjistí, že i když mají víc než dostatečný dojezd na denní potřebu ve městě, nebude elektromobil splňovat jejich požadavky při delších cestách. Pokud navíc vlastní EV s podprůměrným dojezdem, mohou zejména v zimě dospět k názoru, že jim takový vůz nevyhovuje. Guyton na druhou stranu věří, že se s rostoucími zkušenostmi a zlepšující se hustotou infrastruktury se situace zlepší a obavy z nedostatečného dojezdu postupně vymizí.
Podobně jako řada dalších výrobců automobilů ani Mazda neplánuje aktivně pomáhat při budování infrastruktury nabíjení. S rostoucí výrobou elektromobilů se navíc očekává, že materiály pro výrobu baterií a dalších součástí elektromobilů budou stále vzácnější a dražší. I z toho důvodu se nemusí zdát moudré vyrábět elektromobily s vysokým dojezdem, které jezdí jen v rámci měst a zbytečně s sebou vozí těžkou baterii.
Výrobci automobilů se obávají, že se jejich zákazníci vrátí zpět k plug-in hybridním automobilům se spalovacími generátory nebo prodlužovačí dojezdu, případně k hybridům, které se vůbec nenabíjejí ze sítě. Tato vozidla používají spalovací motor a v očích řady lidí nejsou vhodným řešením budoucí bezemisní mobility.
Elektrická Mazda MX-30 má podle metodiky EPA dojezd pouhých 100 mil (160 km). Mazda vyrobí pro USA jen malé množství těchto elektromobilů, které budou k dispozici pouze v Kalifornii. Snahou japonské automobilky je vytvořit speciální platformu pro elektromobily. Firma aktuálně připravuje model CX-50 Hybrid a CX-90 PHEV.
Guyton věří, že v budoucnu budou veřejné rychlonabíjecí stanice přístupné na mnoha místech a říká, že jejich výstavba musí být prioritou. Také si myslí, že elektrické baterie elektromobilů budoucnosti budou menší a lehčí. Tuto myšlenku spojuje s vývojem a vylepšováním budoucích technologií.