Japonské automobilky Subaru a Toyota mají kromě země původu jedno společné. Obě příliš nevěří bateriovým elektromobilům a obě mají na trhu jediný navíc nepříliš dobře přijatý model. V případě Toyoty se jedná o elektromobil bZ4X, u Subaru pak o Solterru. Nyní se však zdá, že se úsilí Subaru ve spolupráci s jeho dlouholetým partnerem Toyotou výrazně zvýší. Obě automobilky chtějí společně postavit do roku 2026 tři nové elektrické crossovery.
„Je tu pro nás obrovské riziko, když se do toho pustíme sami,“ řekl generální ředitel Subaru, Atsushi Osaki, během prezentace hospodářských výsledků a dodal: „V tuto chvíli je poměrně obtížné předpovědět, jak to půjde dál s elektromobily.“ To je důvod, proč chce při dalším rozvoji elektromobility sázet právě na partnerství s Toyotou.
Subaru má za sebou úspěšný fiskální rok, kdy se provozní zisk vyšplhal o 75 %. Současně si však uvědomuje, že v elektromobilitě výrazně zaostává. Z 852 000 vozidel dodaných po celém světě v roce 2023 však tvořily plně elektrické vozy jen 1,6 % celkových prodejů. Subaru loni prodalo pouze 14 000 kusů svého jediného plně elektrického vozu Solterra, z toho 8 872 v USA.
Pod vedením Osakiho, který převzal otěže loni v dubnu, chce Subaru zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů na celkových prodejích na 50 %, což by mělo představovat přibližně 600 000 prodaných kusů. Přestože se proti konkurenčním automobilkám stále jedná o celkem konzervativní plány, ve srovnání s poslední strategií to představuje výrazný posun. Dříve Subaru počítalo s tím, že kombinované prodeje hybridů a elektromobilů dosáhnou 40 %.
Čtěte také: Xiaomi už chystá druhé elektroauto. Bude to ještě větší hitparáda
Plány počítají do konce roku 2026 se čtyřmi plně elektrickými modely. Kromě Solterry jsou v tom zahrnuty tři elektromobily vyvinuté ve spolupráci s Toyotou. Do konce roku 2028 chce pak Subaru svou elektrickou řadu zdvojnásobit na osm modelů. Jen v USA chce Subaru v roce 2028 prodat 400 000 elektromobilů, což je o více než 4 400 % více než 8 872 modelů Solterra prodaných v loňském roce.
Japonské automobilky Subaru a Toyota mají kromě země původu jedno společné. Obě příliš nevěří bateriovým elektromobilům a obě mají na trhu jediný navíc nepříliš dobře přijatý model. V případě Toyoty se jedná o elektromobil bZ4X, u Subaru pak o Solterru. Nyní se však zdá, že se úsilí Subaru ve spolupráci s jeho dlouholetým partnerem Toyotou výrazně zvýší. Obě automobilky chtějí společně postavit do roku 2026 tři nové elektrické crossovery.
„Je tu pro nás obrovské riziko, když se do toho pustíme sami,“ řekl generální ředitel Subaru, Atsushi Osaki, během prezentace hospodářských výsledků a dodal: „V tuto chvíli je poměrně obtížné předpovědět, jak to půjde dál s elektromobily.“ To je důvod, proč chce při dalším rozvoji elektromobility sázet právě na partnerství s Toyotou.
Subaru má za sebou úspěšný fiskální rok, kdy se provozní zisk vyšplhal o 75 %. Současně si však uvědomuje, že v elektromobilitě výrazně zaostává. Z 852 000 vozidel dodaných po celém světě v roce 2023 však tvořily plně elektrické vozy jen 1,6 % celkových prodejů. Subaru loni prodalo pouze 14 000 kusů svého jediného plně elektrického vozu Solterra, z toho 8 872 v USA.
Pod vedením Osakiho, který převzal otěže loni v dubnu, chce Subaru zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů na celkových prodejích na 50 %, což by mělo představovat přibližně 600 000 prodaných kusů. Přestože se proti konkurenčním automobilkám stále jedná o celkem konzervativní plány, ve srovnání s poslední strategií to představuje výrazný posun. Dříve Subaru počítalo s tím, že kombinované prodeje hybridů a elektromobilů dosáhnou 40 %.
Čtěte také: Xiaomi už chystá druhé elektroauto. Bude to ještě větší hitparáda
Plány počítají do konce roku 2026 se čtyřmi plně elektrickými modely. Kromě Solterry jsou v tom zahrnuty tři elektromobily vyvinuté ve spolupráci s Toyotou. Do konce roku 2028 chce pak Subaru svou elektrickou řadu zdvojnásobit na osm modelů. Jen v USA chce Subaru v roce 2028 prodat 400 000 elektromobilů, což je o více než 4 400 % více než 8 872 modelů Solterra prodaných v loňském roce.