Jako předplatné na Netflixu. Automobilka Hyundai zprovozní funkce přes poplatek
- Podobně jako BMW i Hyundai nabídne možnost vylepšení výbavy vozu
- O vše se postará vlastní platforma Bluelink
- Inovovaný systém nabídne tři hladiny předplatného

Hyundai se vydá podobným směrem jako německé BMW. Chce si udržet bližší kontakt se svými zákazníky i po pořízení vozu. Proto slučuje své funkce pro předplatné a online služby do jedné a nabídne zákazníkům prémiové služby. Díky nim se i starší vozy mohou dočkat lepší výbavy.
Jak si udržet zákazníky? Nabídnout prémiové služby i do základní výbavy
Nová divize se chce postarat o to, aby prodejem vozu teprve vše začalo. I když si zákazník pořídí nižší stupeň výbavy, bude si moci další funkce přikoupit formou pravidelného předplatného. Jako příklad společnost uvádí výhřev sedadel. Klíčovou roli v tom sehraje kompletní proměna služby a aplikace Bluelink. Tu majitelé vozu Hyundai aktuálně využívají především při vzdáleném ovládání vozu, nastavení teplotního komfortu, nebo pro přípravu navigace před cestou.
Systém se nyní rozdělí na tři placené úrovně. Lite bude bezplatná po dobu deseti let a zpřístupní především mapové podklady. Střední verze Plus vyjde majitele v přepočtu zhruba na 75 korun měsíčně a odemkne vzdálené ovládání vozu. Verze Pro vyjde na 250 korun měsíčně a zpřístupní pokročilé datové platformy, možnosti platby přímo z vozu a rozšířené funkce včetně prémiových funkcí vyšších výbav.

Čtěte také: Pojízdný megaobývák. Hyundai Ioniq 9 se nám poodhaluje na videu
Téměř neomezené digitální možnosti
Hyundai se v tomto směru přibližuje například BMW, které se rozhodlo určité funkce přestat nabízet ve standardní výbavě a zákazníci si je mohou aktivovat sami kdykoliv v průběhu vlastnictví i jen na omezenou dobu. Vyhřívaná sedadla si tak zaplatí pouze na zimní období, podobně funguje asistence automatických dálkových světel. Automobilka tak papírově prodá více luxusně vybavených modelů a je pouze na zákaznících, o které služby budou mít zájem. I když lze tímto způsobem při koupi vozu ušetřit nemalé prostředky, z řad zákazníků zní stále mnoho negativních ohlasů.
Hyundai v předplatném vidí příležitost, jak starším vozům vylepšit jejich výbavu. Spousta prvků je závislá pouze na řídící jednotce, která ve voze stejně přítomná, a tak je její aktivace velmi snadnou činností. Pro většinu z nich tedy není nutný žádný fyzický zásah do vozu, aktivaci lze provést i vzdáleně online. Hyundai se ovšem nezmínil, do jak starých vozidel půjde nové funkce dostávat. Zřejmou podmínkou je příprava na služby Bluelink.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.