Německý autoklub ADAC využil nadcházející prázdninovou sezónu k testování více než 80 elektromobilů. Hlavním tématem byla schopnost zvládat dlouhé vzdálenosti. Která elektrická auta jsou z tohoto pohledu pro uživatele nejpraktičtější?
Základem pro testování byl dojezd zjištěný v testu ADAC Ecotest, přičemž ve scénáři dovolené bylo počítáno s 90 % tohoto dojezdu, protože cestující obvykle začnou hledat další nabíjecí stanici ve chvíli, kdy v baterii zbývá 10 % kapacity. Navíc byla zohledněna vzdálenost, kterou vozidlo ujede po 20minutové pauze na rychlonabíječce, což umožnilo vypočítat celkový dojezd. Jde samozřejmě o specifický příklad, který může někomu vzhledem k nabíjecí křivce vyhovovat a jinému škodit.
Na vrcholu hodnocení ADAC se umístil Hyundai Ioniq 6, který s jednou zastávkou na nabíjení (až 350 kW, z 10 na 80 % dobití baterie za 18 minut – pozn. redakce) dosáhne celkového dojezdu 931 kilometrů. Další vozy, jako Lucid Air, BMW iX, SUV Mercedes EQS a EQE a Polestar 2, dosahují také působivých dojezdů přes 800 kilometrů.
Tesla, která obecně platí za etalon elektromobilů s delším dojezdem, skončila až na 13. místě. Její nejlépe hodnocený Model X Long Range zvládl s jednou nabíjecí zastávkou ujet 763 km. Nevýhodou Tesly je nižší maximální nabíjecí výkon (až 250 kW, z 10 na 80 % dobití baterie za 30 minut – pozn. redakce).
Model | Dojezd s jednou nabíjecí zastávkou |
---|---|
Hyundai Ioniq 6 2WD (77,4 kWh) | 931 km |
Lucid Air Grand Touring AWD | 859 km |
BMW iX xDrive 50 | 835 km |
Mercedes EQS 450+ | 825 km |
Mercedes EQE SUV 350+ | 806 km |
Polestar 2 Long Range Single Motor (82 kWh) | 801 km |
Nio ET5 Touring 100 kWh | 792 km |
Hyundai Ioniq 5 2WD (77 kWh) | 786 km |
Mercedes EQE 350+ | 783 km |
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) 4WD | 782 km |
Mercedes EQS 580 | 782 km |
BMW i7 xDrive60 | 780 km |
Tesla Model X Long Range | 763 km |
Volvo XC40 Recharge Single Motor 79 kWh | 750 km |
Tesla Model S Long Range | 743 km |
BMW i5 eDrive40 | 743 km |
Hyundai Ioniq 5 4WD (77 kWh) | 730 km |
BMW i4 iDrive40 (84 kWh) | 721 km |
VW ID.7 Pro | 711 km |
Nio ET5 100 kWh | 701 km |
Samozřejmě vždy záleží na tom, jakým způsobem budete elektromobil používat. Pokud budete volit spíše kratší a častější zastávky na nabíjení, pak si můžete celkovou dobu jízdy značně zkrátit a rozdíly pak nebudou velké. Reálně pak také hodně záleží na tom, jaké nabíječky jsou volné a které obsazené, což se z pochopitelných důvodů nedá do této metodiky započítat.
Třeba právě Tesla například při cestě z Česka do Chorvatska doporučuje udělat třeba tři kratší přestávky na nabíječkách, než udělat jednu delší a jet takzvaně na krev. V tomto případě, který zvolil německý ADAC na základě svých přesvědčení a znalostí, to vychází tak, jak je uvedeno v tabulce, viz. výše.
Čtěte také: Kolik stojí cesta do Chorvatska s Teslou? Nabíjení je lacinější než tankování
Celkem 13 elektromobilů bylo označeno jako „plně použitelné“, protože s jednou zastávkou na nabíjení dosáhnou celkového dojezdu více než 750 kilometrů. Dalších 42 vozů bylo hodnoceno jako „použitelné“ nebo „použitelné s delší dobou nabíjení“, s dojezdy mezi 750 a 500 kilometry.
ADAC upozorňuje, že spotřebitelé by při nákupu elektromobilu měli věnovat pozornost nejen velikosti baterie, ale také spotřebě elektřiny a době nabíjení. Důležitým doporučením je také dostupnost předběžného ohřevu baterie, aktivovatelného ideálně automaticky přes navigační systém nebo manuálně. To je zvlášť důležité v chladném počasí, aby byl zajištěn vysoký nabíjecí výkon při rychlém nabíjení. Německý autoklub také vyzývá výrobce, aby dojezdy svých modelů uváděli nejen při teplém, ale i při chladném počasí, aby spotřebitelé získali lepší přehled.
Německý autoklub ADAC využil nadcházející prázdninovou sezónu k testování více než 80 elektromobilů. Hlavním tématem byla schopnost zvládat dlouhé vzdálenosti. Která elektrická auta jsou z tohoto pohledu pro uživatele nejpraktičtější?
Základem pro testování byl dojezd zjištěný v testu ADAC Ecotest, přičemž ve scénáři dovolené bylo počítáno s 90 % tohoto dojezdu, protože cestující obvykle začnou hledat další nabíjecí stanici ve chvíli, kdy v baterii zbývá 10 % kapacity. Navíc byla zohledněna vzdálenost, kterou vozidlo ujede po 20minutové pauze na rychlonabíječce, což umožnilo vypočítat celkový dojezd. Jde samozřejmě o specifický příklad, který může někomu vzhledem k nabíjecí křivce vyhovovat a jinému škodit.
Na vrcholu hodnocení ADAC se umístil Hyundai Ioniq 6, který s jednou zastávkou na nabíjení (až 350 kW, z 10 na 80 % dobití baterie za 18 minut – pozn. redakce) dosáhne celkového dojezdu 931 kilometrů. Další vozy, jako Lucid Air, BMW iX, SUV Mercedes EQS a EQE a Polestar 2, dosahují také působivých dojezdů přes 800 kilometrů.
Tesla, která obecně platí za etalon elektromobilů s delším dojezdem, skončila až na 13. místě. Její nejlépe hodnocený Model X Long Range zvládl s jednou nabíjecí zastávkou ujet 763 km. Nevýhodou Tesly je nižší maximální nabíjecí výkon (až 250 kW, z 10 na 80 % dobití baterie za 30 minut – pozn. redakce).
Model | Dojezd s jednou nabíjecí zastávkou |
---|---|
Hyundai Ioniq 6 2WD (77,4 kWh) | 931 km |
Lucid Air Grand Touring AWD | 859 km |
BMW iX xDrive 50 | 835 km |
Mercedes EQS 450+ | 825 km |
Mercedes EQE SUV 350+ | 806 km |
Polestar 2 Long Range Single Motor (82 kWh) | 801 km |
Nio ET5 Touring 100 kWh | 792 km |
Hyundai Ioniq 5 2WD (77 kWh) | 786 km |
Mercedes EQE 350+ | 783 km |
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) 4WD | 782 km |
Mercedes EQS 580 | 782 km |
BMW i7 xDrive60 | 780 km |
Tesla Model X Long Range | 763 km |
Volvo XC40 Recharge Single Motor 79 kWh | 750 km |
Tesla Model S Long Range | 743 km |
BMW i5 eDrive40 | 743 km |
Hyundai Ioniq 5 4WD (77 kWh) | 730 km |
BMW i4 iDrive40 (84 kWh) | 721 km |
VW ID.7 Pro | 711 km |
Nio ET5 100 kWh | 701 km |
Samozřejmě vždy záleží na tom, jakým způsobem budete elektromobil používat. Pokud budete volit spíše kratší a častější zastávky na nabíjení, pak si můžete celkovou dobu jízdy značně zkrátit a rozdíly pak nebudou velké. Reálně pak také hodně záleží na tom, jaké nabíječky jsou volné a které obsazené, což se z pochopitelných důvodů nedá do této metodiky započítat.
Třeba právě Tesla například při cestě z Česka do Chorvatska doporučuje udělat třeba tři kratší přestávky na nabíječkách, než udělat jednu delší a jet takzvaně na krev. V tomto případě, který zvolil německý ADAC na základě svých přesvědčení a znalostí, to vychází tak, jak je uvedeno v tabulce, viz. výše.
Čtěte také: Kolik stojí cesta do Chorvatska s Teslou? Nabíjení je lacinější než tankování
Celkem 13 elektromobilů bylo označeno jako „plně použitelné“, protože s jednou zastávkou na nabíjení dosáhnou celkového dojezdu více než 750 kilometrů. Dalších 42 vozů bylo hodnoceno jako „použitelné“ nebo „použitelné s delší dobou nabíjení“, s dojezdy mezi 750 a 500 kilometry.
ADAC upozorňuje, že spotřebitelé by při nákupu elektromobilu měli věnovat pozornost nejen velikosti baterie, ale také spotřebě elektřiny a době nabíjení. Důležitým doporučením je také dostupnost předběžného ohřevu baterie, aktivovatelného ideálně automaticky přes navigační systém nebo manuálně. To je zvlášť důležité v chladném počasí, aby byl zajištěn vysoký nabíjecí výkon při rychlém nabíjení. Německý autoklub také vyzývá výrobce, aby dojezdy svých modelů uváděli nejen při teplém, ale i při chladném počasí, aby spotřebitelé získali lepší přehled.