S elektromobilem jezdím nabíjet pravidelně jednou týdně na veřejnou nabíjecí stanici v Praze a velmi zřídka se stane, že si musím chvíli počkat, než se uvolní rychlonabíjecí konektor, ale vzhledem k tomu, že během sezení v autě na nabíječce pracuji na notebooku, tak mě vlastně ani to netrápí. A navíc přes aplikaci v telefonu vždy předem vidím, zda je nabíječka volná či obsazená.
Jenže to, co se odehrává v posledních dnech, nemá obdoby. Cena paliva v Česku vystoupala už na více než 50 korun, a tak není divu, že někteří řidiči si dobře rozmýšlejí, kam zajedou pro levnější benzín či naftu, aby ušetřili. Navíc to zrovna nevypadá, že by se situace měla zlepšit a ceny by měly začít zase klesat, ba naopak. A tak někteří ještě nakupují palivo do kanystrů do zásoby.
Na některých čerpačkách se tak v určitou dobu tvoří naprosto šílené kolony, které mohou prakticky znamenat, že si počkáte podobně, jako když elektromobilista nabíjí elektromobil – tedy čekání minimálně v řádu desítek minut. Pro někoho možná zkouška toho, jak to bude vypadat po přechodu na auto na baterky, pro jiné (a věřím, že mnohé) spíše utrpení.
Čtěte také: Nabíjejte svůj elektromobil zcela zdarma! Stačí, když podáte pomocnou ruku
Každopádně tím se dostávám k tomu, co je smyslem tohoto čistě názorového článku. Současné ceny benzínu a nafty vedly k frontám na čerpačkách, na kterých se občas objevují také veřejné nabíjecí stanice. A i když ty jsou prázdné, tak dostat se k nim (a poté zase pryč) skrze přeplněné čerpací stanice může být občas trochu oříšek. Sám jsem to teď opakovaně zažil, takže můžu říct, že to asi nebude jen náhoda.
Chtěl bych proto vyzvat všechny řidiče ke vzájemné shovívavosti a trpělivosti. Bohužel čerpací stanice, které jsou aktuálně v Česku v určitých časech a lokalitách doslova v obležení, nejsou vždy zcela ideálně naprojektovány s tím, že se na ně bude jednou také jezdit nabíjet, protože se v minulosti s podobnou situací prostě nepočítalo.
Napište nám do diskuze pod článkem, zda jezdíte s elektromobilem a také jste už někdy měli problém se přes kolonu u čerpací stanice dostat k veřejné nabíjecí stanici. A myslíte si, že je to něco, co by se u nově otevřených benzínek mělo brát v potaz už při návrhu, nebo je to zbytečné?
S elektromobilem jezdím nabíjet pravidelně jednou týdně na veřejnou nabíjecí stanici v Praze a velmi zřídka se stane, že si musím chvíli počkat, než se uvolní rychlonabíjecí konektor, ale vzhledem k tomu, že během sezení v autě na nabíječce pracuji na notebooku, tak mě vlastně ani to netrápí. A navíc přes aplikaci v telefonu vždy předem vidím, zda je nabíječka volná či obsazená.
Jenže to, co se odehrává v posledních dnech, nemá obdoby. Cena paliva v Česku vystoupala už na více než 50 korun, a tak není divu, že někteří řidiči si dobře rozmýšlejí, kam zajedou pro levnější benzín či naftu, aby ušetřili. Navíc to zrovna nevypadá, že by se situace měla zlepšit a ceny by měly začít zase klesat, ba naopak. A tak někteří ještě nakupují palivo do kanystrů do zásoby.
Na některých čerpačkách se tak v určitou dobu tvoří naprosto šílené kolony, které mohou prakticky znamenat, že si počkáte podobně, jako když elektromobilista nabíjí elektromobil – tedy čekání minimálně v řádu desítek minut. Pro někoho možná zkouška toho, jak to bude vypadat po přechodu na auto na baterky, pro jiné (a věřím, že mnohé) spíše utrpení.
Čtěte také: Nabíjejte svůj elektromobil zcela zdarma! Stačí, když podáte pomocnou ruku
Každopádně tím se dostávám k tomu, co je smyslem tohoto čistě názorového článku. Současné ceny benzínu a nafty vedly k frontám na čerpačkách, na kterých se občas objevují také veřejné nabíjecí stanice. A i když ty jsou prázdné, tak dostat se k nim (a poté zase pryč) skrze přeplněné čerpací stanice může být občas trochu oříšek. Sám jsem to teď opakovaně zažil, takže můžu říct, že to asi nebude jen náhoda.
Chtěl bych proto vyzvat všechny řidiče ke vzájemné shovívavosti a trpělivosti. Bohužel čerpací stanice, které jsou aktuálně v Česku v určitých časech a lokalitách doslova v obležení, nejsou vždy zcela ideálně naprojektovány s tím, že se na ně bude jednou také jezdit nabíjet, protože se v minulosti s podobnou situací prostě nepočítalo.
Napište nám do diskuze pod článkem, zda jezdíte s elektromobilem a také jste už někdy měli problém se přes kolonu u čerpací stanice dostat k veřejné nabíjecí stanici. A myslíte si, že je to něco, co by se u nově otevřených benzínek mělo brát v potaz už při návrhu, nebo je to zbytečné?