Silný rozmach elektrokol změnil v posledních letech pohled na cyklistiku u mnoha jedinců, kteří dřív o pohyb na dvou kolech neměli zájem nebo jim chyběl dostatek sil. Elektrická kola používají aktivní sportovci při tréninku, běžní lidé k jízdě do zaměstnání, ale v největší míře se s nimi setkáme ve volném čase, kdy na kolech, vybavených elektrickým motorem a baterií, tráví společné chvíle široké spektrum vyznavačů pohybu.
Na silnicích a cyklostezkách tak velmi často potkáme jezdce, pro které je přípomoc motoru klíčovým prvkem při rozhodování o způsobu trávení volného času. Řeč je o lidech v produktivním věku, jejichž fyzická kondice je vzhledem k sedavému zaměstnání na minimu, o jezdcích dávajících přednost pohodlnému svezení před fyzickou námahou, a také o starší generaci, pro kterou elektrokolo znamená prodloužení aktivního života.
Obzvlášť sezónní uživatelé by si měli uvědomit důležitý fakt – jízda na elektrokole se v mnohém liší od používání běžného kola. Důležitou roli hrají zejména vyšší váha elektrokola a změna jeho těžiště. Tyto faktory je nutné brát v úvahu při sjíždění prudkých klesání a je třeba si uvědomit, že elektrokolo bude v porovnání s běžným bicyklem potřebovat delší dobu k zastavení a jeho ovládání si často vyžádá techniku jízdy na malém motocyklu.
Čtěte také: Naprosto ďábelský výkon. Automobilka Mercedes odhalila své první elektrokolo!
Nejen cyklisté, kteří své běžné kolo přestavěli na elektrický pohon ví, že komponenty klasického kola často nevydrží vyšší zatížení a je potřeba je zesílit. Proto se používají odolnější výplety kol, kvalitnější pneumatiky a stroje se osazují účinnějšími brzdami.
I když si pořídíte kvalitní elektrokolo přímo z výroby, musíte počítat s častější výměnou řetězu nebo pastorků řazení, obzvlášť u kol, vybavených silným středovým motorem. U elektrických kol se také budete muset starat o baterii, kterou může poškodit dlouhé vybití nebo nevhodné teploty. V zimě ji bude třeba uložit na vhodném místě a průběžně kontrolovat stav nabití. Koneckonců jízda na elektrokole v zimě má i svoje další zákonitosti.
Čtěte také: Víte, jak se správně chovat na elektrokole nebo koloběžce? Na toto si dávejte pozor
Také při jízdě se očekává souznění jezdce s technikou. Nevhodný převod společně s vysokým stupněm přípomoci dokáže vyždímat baterii velmi rychle. Proto je lepší se zamyslet, jestli na rovinatém úseku potřebujete nejvyšší stupeň přípomoci.
Naplánovaná trasa tak může skončit brzkým návratem domů nebo čekáním na odvoz. I když je to teoreticky možné, na elektrokole toho bez pomoci motoru moc neujedete. Deset a více kilogramů váhy navíc je prostě cítit a v kopcích budete kolo víc tlačit než se vézt.
Pokud ale budete elektrokolo používat rozumně, odvděčí se vám tisícovkami příjemných kilometrů a řadou zážitků, které byste možná bez motoru a baterie nezažili. Ještě poslední poznámka, cyklistická přilba a další ochranné prostředky by měly být součástí každé vyjížďky.
Silný rozmach elektrokol změnil v posledních letech pohled na cyklistiku u mnoha jedinců, kteří dřív o pohyb na dvou kolech neměli zájem nebo jim chyběl dostatek sil. Elektrická kola používají aktivní sportovci při tréninku, běžní lidé k jízdě do zaměstnání, ale v největší míře se s nimi setkáme ve volném čase, kdy na kolech, vybavených elektrickým motorem a baterií, tráví společné chvíle široké spektrum vyznavačů pohybu.
Na silnicích a cyklostezkách tak velmi často potkáme jezdce, pro které je přípomoc motoru klíčovým prvkem při rozhodování o způsobu trávení volného času. Řeč je o lidech v produktivním věku, jejichž fyzická kondice je vzhledem k sedavému zaměstnání na minimu, o jezdcích dávajících přednost pohodlnému svezení před fyzickou námahou, a také o starší generaci, pro kterou elektrokolo znamená prodloužení aktivního života.
Obzvlášť sezónní uživatelé by si měli uvědomit důležitý fakt – jízda na elektrokole se v mnohém liší od používání běžného kola. Důležitou roli hrají zejména vyšší váha elektrokola a změna jeho těžiště. Tyto faktory je nutné brát v úvahu při sjíždění prudkých klesání a je třeba si uvědomit, že elektrokolo bude v porovnání s běžným bicyklem potřebovat delší dobu k zastavení a jeho ovládání si často vyžádá techniku jízdy na malém motocyklu.
Čtěte také: Naprosto ďábelský výkon. Automobilka Mercedes odhalila své první elektrokolo!
Nejen cyklisté, kteří své běžné kolo přestavěli na elektrický pohon ví, že komponenty klasického kola často nevydrží vyšší zatížení a je potřeba je zesílit. Proto se používají odolnější výplety kol, kvalitnější pneumatiky a stroje se osazují účinnějšími brzdami.
I když si pořídíte kvalitní elektrokolo přímo z výroby, musíte počítat s častější výměnou řetězu nebo pastorků řazení, obzvlášť u kol, vybavených silným středovým motorem. U elektrických kol se také budete muset starat o baterii, kterou může poškodit dlouhé vybití nebo nevhodné teploty. V zimě ji bude třeba uložit na vhodném místě a průběžně kontrolovat stav nabití. Koneckonců jízda na elektrokole v zimě má i svoje další zákonitosti.
Čtěte také: Víte, jak se správně chovat na elektrokole nebo koloběžce? Na toto si dávejte pozor
Také při jízdě se očekává souznění jezdce s technikou. Nevhodný převod společně s vysokým stupněm přípomoci dokáže vyždímat baterii velmi rychle. Proto je lepší se zamyslet, jestli na rovinatém úseku potřebujete nejvyšší stupeň přípomoci.
Naplánovaná trasa tak může skončit brzkým návratem domů nebo čekáním na odvoz. I když je to teoreticky možné, na elektrokole toho bez pomoci motoru moc neujedete. Deset a více kilogramů váhy navíc je prostě cítit a v kopcích budete kolo víc tlačit než se vézt.
Pokud ale budete elektrokolo používat rozumně, odvděčí se vám tisícovkami příjemných kilometrů a řadou zážitků, které byste možná bez motoru a baterie nezažili. Ještě poslední poznámka, cyklistická přilba a další ochranné prostředky by měly být součástí každé vyjížďky.