Ioniq 6 N se blíží na scénu. Spalováky už Hyundai divize N vyřadil z vývoje
- První sportovní Hyundai brzy doplní druhý model
- Hyundai Ioniq 6 N má sdílet většinu výkonu i technologií
- Divize zařízla další vývoj spalovacích verzí

Sportovní divize Hyundai N již pomalu dokončuje úpravy svého dalšího našlapaného vozu. Hyundai Ioniq 6 N se krátce po uvedení svého sourozence přidá do neustále se rozšiřující nabídky elektrických modelů. Výrobce slibuje výkon i ovladatelnost na úrovni Porsche Taycan.
Spalovací sporťáky mizí ze scény
Divize se nyní soustředí výhradně na úpravu elektrických modelů. Kapacity se jim uvolnily i po nedávném rozhodnutí již dále nevyvíjet spalovací motory. Následkem toho evropští zákazníci přišli o možnost objednat sportovně upravené modely i20 N a i30 N. Tento krok postupně ukončuje jednu éru tradičních sportovních vozidel. Cílem divize N tak bude nabídnout zákazníkům výhody technologického vývoje, které elektrický pohon nabízí a přináší.
Ioniq 6 N vychází z konceptu RN22e, který automobilka představila před dvěma lety. Nyní je možné prototyp zahlédnout v blízkosti vývojového centra v německém Rüsselsheimu. Kamufláž navíc zahaluje jen dílčí části karoserie, především přední a zadní nárazník. Zbytek vozu by tedy měl zůstat shodný se sériovým modelem. Pokud bude „šestka“ následovat svého sourozence, dostane širší blatníky, větší hliníková kola, červeně zbarvené brzdové třmeny nebo větší zadní spoiler na víku kufru. Z oblého aerodynamického sedanu se tak rázem stane dravý stroj toužící po závodním okruhu.

Čtěte také: Hyundai a Kia pracují na novém robotovi. Uveze až 16 šálků kávy
Šestka zdědí výkon i techniku
Jelikož základ vozu tvoří platforma E-GMP, bude vůz s velkou pravděpodobností pohánět dvojice elektromotorů s pohonem všech kol o výkonu zhruba 641 koňských sil. Energii by měl vůz ukládat v modulech o kapacitě 86 kWh. Zatímco Ioniq 5 zrychluje na stovku za 3,5 sekundy a dosahuje rychlosti až 259 km/h, aerodynamičtější novinka by mohla tyto hodnoty ještě více vylepšit.
Předpokládá se i podobná míra úprav podvozku. Těšit se tak můžeme na sportovní odpružení, schopnější brzdový systém, snížený podvozek, virtuální převodovku simulující osmistupňovou dvouspojkovou převodovku ze spalovacích modelů N nebo elektronický výfukový systém. Ten se snaží navodit stejně skvělý zážitek z jízdy jaký byste měli u konvenčních, leč zastarávajících, spalovacích vozidel.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.