Hyundai pokračuje v expanzi vodíkových kamionů. Nově budou křižovat německé silnice

  • Automobilka Hyundai přichází se svými kamiony na nový trh 
  • Do Německa přiveze flotilu těžkých vodíkových nákladních vozidel
  • Velmi úspěšně si kamiony XCIENT bodují zatím ve Švýcarsku
Hyundai XCIENT Fuel Cell kamion

Vodíkový kamion Hyundai XCIENT Fuel Cell | foto: Hyundai

Dceřiná společnosti jihokorejské automobilky Hyundai Motors, věnující se těžké nákladní technice, vstupuje na německý trh. Nabídne svoji špičkovou technologii užívající vodíkové palivové články k pohonu 27 velkých nákladních vozidel. Využije i vládní dotační program vztahující se nejen na bateriová vozidla, ale na všechny poháněné elektrickou energií.

Švýcarský test dopadl na jedničku

Pro Hyundai se jedná o druhý evropský trh, kam své nákladní vodíkové stroje uvede. Ve Švýcarsku je v současné době v provozu 47 stejných vozidel, které za poslední dva roky do konce letošního června ujely již více než čtyři miliony kilometrů. I to je důvod, proč společnost nyní vstupuje na největší evropský trh s užitkovými vozidly. Již sedm klientů projevilo o těžké nákladní vozy zájem a podalo žádost o financování a dotaci od státu.

Dotační program se navíc nevztahuje pouze na pořízení vozidel. Celkový rozpočet ve výši 1,6 miliardy eur poslouží i pro rozvoj potřebné infrastruktury. U bateriových vozidel pro výstavbu nabíjecích stanic, v případě vodíkového pohonu k výstavně plnících stanic. Rozšířit se díky nim má i servisní síť a partnerská distribuce. Žádosti bude možné podávat do roku 2024.

Hyundai Xcient

Hyundai Xcient používá palivové články | foto: Hyundai


Čtěte také: Ve Středočeském kraji vznikne jedna z největších flotil vodíkových autobusů


Najdou palivové články konečně zajímavé využití?

Vozidla Hyundai XCIENT Fuel Cell bude pohánět elektromotor s nejvyšším výkonem o hodnotě 350 kW. U takhle velkých strojů je i zásadní informace o točivém momentu. Tato monstra jsou schopná vygenerovat 2 237 Nm síly. O výrobu energie se postarají dvě sady palivových článků, které kombinovaně poskytnou výkon 180 kW. Ve vozech se nachází sedm nádrží na vodík. Celkem pojmou 31 kilogramů paliva.

Vůz má být schopný ujet kolem 400 kilometrů. Doba plnění nádrže se liší podle okolních podmínek. Obecné rozpětí je mezi 8 a 20 minutami. To je stále neporovnatelně kratší doba než v případě nabíjení. Vzhledem k úspěchu ve Švýcarsku Hyundai předpokládá, že i v Německu vozy kvalitně podpoří snahu o rozšíření oblasti působnosti značky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai pokračuje v expanzi vodíkových kamionů. Nově budou křižovat německé silnice

  • Automobilka Hyundai přichází se svými kamiony na nový trh 
  • Do Německa přiveze flotilu těžkých vodíkových nákladních vozidel
  • Velmi úspěšně si kamiony XCIENT bodují zatím ve Švýcarsku
Hyundai XCIENT Fuel Cell kamion

Vodíkový kamion Hyundai XCIENT Fuel Cell | foto: Hyundai

Dceřiná společnosti jihokorejské automobilky Hyundai Motors, věnující se těžké nákladní technice, vstupuje na německý trh. Nabídne svoji špičkovou technologii užívající vodíkové palivové články k pohonu 27 velkých nákladních vozidel. Využije i vládní dotační program vztahující se nejen na bateriová vozidla, ale na všechny poháněné elektrickou energií.

Švýcarský test dopadl na jedničku

Pro Hyundai se jedná o druhý evropský trh, kam své nákladní vodíkové stroje uvede. Ve Švýcarsku je v současné době v provozu 47 stejných vozidel, které za poslední dva roky do konce letošního června ujely již více než čtyři miliony kilometrů. I to je důvod, proč společnost nyní vstupuje na největší evropský trh s užitkovými vozidly. Již sedm klientů projevilo o těžké nákladní vozy zájem a podalo žádost o financování a dotaci od státu.

Dotační program se navíc nevztahuje pouze na pořízení vozidel. Celkový rozpočet ve výši 1,6 miliardy eur poslouží i pro rozvoj potřebné infrastruktury. U bateriových vozidel pro výstavbu nabíjecích stanic, v případě vodíkového pohonu k výstavně plnících stanic. Rozšířit se díky nim má i servisní síť a partnerská distribuce. Žádosti bude možné podávat do roku 2024.

Hyundai Xcient

Hyundai Xcient používá palivové články | foto: Hyundai


Čtěte také: Ve Středočeském kraji vznikne jedna z největších flotil vodíkových autobusů


Najdou palivové články konečně zajímavé využití?

Vozidla Hyundai XCIENT Fuel Cell bude pohánět elektromotor s nejvyšším výkonem o hodnotě 350 kW. U takhle velkých strojů je i zásadní informace o točivém momentu. Tato monstra jsou schopná vygenerovat 2 237 Nm síly. O výrobu energie se postarají dvě sady palivových článků, které kombinovaně poskytnou výkon 180 kW. Ve vozech se nachází sedm nádrží na vodík. Celkem pojmou 31 kilogramů paliva.

Vůz má být schopný ujet kolem 400 kilometrů. Doba plnění nádrže se liší podle okolních podmínek. Obecné rozpětí je mezi 8 a 20 minutami. To je stále neporovnatelně kratší doba než v případě nabíjení. Vzhledem k úspěchu ve Švýcarsku Hyundai předpokládá, že i v Německu vozy kvalitně podpoří snahu o rozšíření oblasti působnosti značky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."