Středočeský kraj se chystá na vodíkovou dopravu. V Mníšku pod Brdy by měl začít provoz vodíkových autobusů, které vyjedou po okolí na pravidelné linky. Uhádnete, kolik jich zde bude jezdit a kdy se jich místní obyvatelé dočkají?
Středočeský kraj během dneška udělal první krok k rozvoji vodíkové dopravy. Podepsáno bylo memorandum, které odstartovalo projekt provozu vodíkových autobusů. Odtud se autobusy vydají na pravidelné linky po okolí města. Dokument podepsali zástupci ze Středočeského kraje, společnosti ČEZ, Integrované dopravy Středočeského kraje a společnosti Martin Uher Bus.
Autobusů bude celkem deset a do ulic by se měly vydat v prosinci roku 2024. Pohánět je bude 100% zelený vodík. Jeho předpokládaná spotřeba bude 45 tun ročně, a tak zde ČEZ vybuduje plnící stanici, elektrolyzér o příkonu 400 kW a dva zásobníky o celkovém objemu 190 m³.
Čtěte také: Slováci představili svůj první vodíkový autobus, možná dorazí i do Česka
Zelený vodík by měl být získáván z vodní elektrárny ve Vraném nad Vltavou. Ta je schopna nabídnout trvalou a stabilní výrobu vodíku z elektřiny, kterou elektrárna produkuje.
Vodíkový pohon je však stále dražší než diesel. Hlavním faktorem je pořizovací cena autobusu, která může být u vodíku až čtyřikrát vyšší. Projekt má však velkou šanci pokrýt většinu pořizovacích nákladů na vodíkové autobusy ze dvojice evropských dotačních titulů. O jakou značku autobusů půjde, však stále nebylo oficiálně řečeno.
Středočeský kraj se chystá na vodíkovou dopravu. V Mníšku pod Brdy by měl začít provoz vodíkových autobusů, které vyjedou po okolí na pravidelné linky. Uhádnete, kolik jich zde bude jezdit a kdy se jich místní obyvatelé dočkají?
Středočeský kraj během dneška udělal první krok k rozvoji vodíkové dopravy. Podepsáno bylo memorandum, které odstartovalo projekt provozu vodíkových autobusů. Odtud se autobusy vydají na pravidelné linky po okolí města. Dokument podepsali zástupci ze Středočeského kraje, společnosti ČEZ, Integrované dopravy Středočeského kraje a společnosti Martin Uher Bus.
Autobusů bude celkem deset a do ulic by se měly vydat v prosinci roku 2024. Pohánět je bude 100% zelený vodík. Jeho předpokládaná spotřeba bude 45 tun ročně, a tak zde ČEZ vybuduje plnící stanici, elektrolyzér o příkonu 400 kW a dva zásobníky o celkovém objemu 190 m³.
Čtěte také: Slováci představili svůj první vodíkový autobus, možná dorazí i do Česka
Zelený vodík by měl být získáván z vodní elektrárny ve Vraném nad Vltavou. Ta je schopna nabídnout trvalou a stabilní výrobu vodíku z elektřiny, kterou elektrárna produkuje.
Vodíkový pohon je však stále dražší než diesel. Hlavním faktorem je pořizovací cena autobusu, která může být u vodíku až čtyřikrát vyšší. Projekt má však velkou šanci pokrýt většinu pořizovacích nákladů na vodíkové autobusy ze dvojice evropských dotačních titulů. O jakou značku autobusů půjde, však stále nebylo oficiálně řečeno.