Slovenská technologická společnost Mobility & Innovation Production (MIP) před týdnem v Bratislavě představila společně s firmou Loop Energy svůj první vodíkový autobus. Ten nese označení H2Bus, přičemž se jedná o 8metrový městský autobus, který pojme až 68 cestujících. Vůz v rámci testování najezdil již 1 200 km.
Samotný autobus pohání elektromotor značky Siemens, jenž je s celkovým výkonem 125 kW poháněný baterií o kapacitě 70 kWh. Jen díky ní je pak minibus schopný ujet 100 km, ovšem součástí pohonu vozidla je i palivový článek společnosti Loop Energy s technologií eFlow a výkonem 30 kW. Skrze něj lze dojezd dle výrobce až zčtyřnásobit na více jak 400 km.
Plnění vodíkových nádrží trvá za ideálních podmínek asi 10 minut, vodíkový autobus se dá však v nouzových případech i nabíjet elektřinou. Vůz je díky modulární konstrukci lehčí, díky čemuž dosahuje rekordně nízké spotřeby 3,2 kg vodíku na 100 km. Při provozu vytváří jako vedlejší produkt vodní páru, kterou pak využívá k vytápění interiéru.
Čtěte také: Praha chystá nasazení prvního vodíkového autobusu. Kde si ho budete moci vyzkoušet?
Ačkoliv byl zatím minibus s vodíkovým pohonem prezentován pouze ve své domovině na Slovensku, tak se má v budoucnosti podívat i do dalších zemí. Konkrétně je v plánu vůz vystavit v Itálii, Švýcarsku, Maďarsku a také v České republice.
Zatím se neví, kdy konkrétně se vodíkový autobus do zmíněných zemí podívá. Dá se však očekávat, že plánované „turné“ vozu proběhne do konce letošního roku. Cílem celé akce má být hlavně zajištění potenciálních kupujících a ideálně i objednávek minibusu H2Bus v evropských zemích.
Slovenská technologická společnost Mobility & Innovation Production (MIP) před týdnem v Bratislavě představila společně s firmou Loop Energy svůj první vodíkový autobus. Ten nese označení H2Bus, přičemž se jedná o 8metrový městský autobus, který pojme až 68 cestujících. Vůz v rámci testování najezdil již 1 200 km.
Samotný autobus pohání elektromotor značky Siemens, jenž je s celkovým výkonem 125 kW poháněný baterií o kapacitě 70 kWh. Jen díky ní je pak minibus schopný ujet 100 km, ovšem součástí pohonu vozidla je i palivový článek společnosti Loop Energy s technologií eFlow a výkonem 30 kW. Skrze něj lze dojezd dle výrobce až zčtyřnásobit na více jak 400 km.
Plnění vodíkových nádrží trvá za ideálních podmínek asi 10 minut, vodíkový autobus se dá však v nouzových případech i nabíjet elektřinou. Vůz je díky modulární konstrukci lehčí, díky čemuž dosahuje rekordně nízké spotřeby 3,2 kg vodíku na 100 km. Při provozu vytváří jako vedlejší produkt vodní páru, kterou pak využívá k vytápění interiéru.
Čtěte také: Praha chystá nasazení prvního vodíkového autobusu. Kde si ho budete moci vyzkoušet?
Ačkoliv byl zatím minibus s vodíkovým pohonem prezentován pouze ve své domovině na Slovensku, tak se má v budoucnosti podívat i do dalších zemí. Konkrétně je v plánu vůz vystavit v Itálii, Švýcarsku, Maďarsku a také v České republice.
Zatím se neví, kdy konkrétně se vodíkový autobus do zmíněných zemí podívá. Dá se však očekávat, že plánované „turné“ vozu proběhne do konce letošního roku. Cílem celé akce má být hlavně zajištění potenciálních kupujících a ideálně i objednávek minibusu H2Bus v evropských zemích.