ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Test Hyundai Ioniq Plug-in hybrid: to nejlepší?

  |  5 komentářů  |  autor: Tomáš Drahoňovský

Připojitelný hybrid z Jižní Koreje provázejí nadšené recenze. Výjimkou nejsou ani ty, které jej pasují na krále segmentu a prohlašují, že z trůnu svrhl klasika v podobě Toyoty Prius. Po týdnu ve společnosti Hyundai Ioniq ale všeobecné nadšení sdílím jen způli. Hyundai má sice skvěle našlápnuto, námětů na zlepšení by se ale našlo víc než dost.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design, pohled zvenčí
» 2. Pohled zevnitř, za volantem, závěr

Možná je to tím, že jsem do Hyundai přesedal z Passatu GTE (test), o kterém už jsem zde jednou psal jako o vzoru plug-in hybridu střední až vyšší třídy. Přestup do nižší ligy nikdy není příjemný, tentokrát to ale bylo ještě o něco obtížnější. Ioniq zkrátka míří na zcela jiné publikum, a to i přesto, že cena se zas až tolik neliší. Výběhový Passat GTE už v Česku seženete pouze jako “předváděčku”, a ta stojí přibližně stejně jako nový Ioniq. Jenže zatímco Passat míří jednou svou osobností i na trhače dálničního asfaltu, Hyundai už svým vzhledem ukazuje, že jeho doménou je především ekologie a úspornost (což se tedy o Passatu rozhodně říci nedá). A svým slibům také v testu dostál.

Pohled zvenčí: nenucená elegance

Osud tomu chtěl, že plug-in Hybrid Ioniq dorazil v bílé barvě. Ta mu dodává velkou dávku elegance a díky kolům ve stejné barvě také jedinečnosti. Na srovnání s priusem jsme už jednou narazili a v otázce vzhledu se mu také vyhnout nemůžeme. Trochu zjednodušeně lze totiž tvrdit, že koncept obou dvou aut zůstává jednotný – veškeré tvary jsou přísně podřízeny aerodynamice. Nízký předek, vysoká záď a výsledný koeficient odporu 0,24. 

Z pomyslného duelu s japonským konkurentem vychází Korejec subjektivně jako vítěz – vypadá totiž víc jako obyčejné auto. Zejména dominantní masivní maska chladiče působí až monumentálně, zejména ve spojení se zamračenou linií předních bi-xenonových světlometů. Mimochodem: ty obsahuje až vyšší výbava Ultimate. A nejen proto o nemalém, dvousettisícovém příplatku, bude leckdo uvažovat. Právě tato verze přináší i chromovanou masku – ta originální černá vypadá lacině a z espritu auta mnohé ubírá.  Škoda, že se v ní nenašla skrytá dvířka pro vstup dobíjecí stanice. Takto zejí v pravém boku dvě zaslepené díry – jedna pro benzín, druhá pro kabel Mennekes.

A není to jediný designérský prohřešek. Už při příchodu k autu si všimnete zadního okna předěleného vzpěrou. V moderních automobilových dějinách s tímto “orignálním a neotřelým” řešením přišla v roce 2006 Honda Civic, a všichni si oddechli, když od toho v poslední generaci téměř úplně upustila. To, že se z auta kvůli tomu špatně dívá vzad a leckterý blížící se vůz za vámi nemáte šanci vidět, je nabíledni. Pohled zvenčí na tuto “libůstku” přináší však ještě jedno zjištění: auto za milion korun kvůli tomu nemá zadní stěrač. Tedy podobně, jako má někdejší oktávka s „přebohatým“ výbavovým stupněm LX.

Naštěstí výhled vzad komplikovaný traverzou a chybějícím stěračem zachraňuje jiná část, kde se naštěstí v Hyundai rozhodli neexperimentovat. Jsou to zpětná zrcátka. Slova klasika, přitom taková blbost. Ale Ioniq má největší a nejlépe tvarovaná zrcátka, co jsem za poslední dobu viděl. Nejen že jsou rozměrná, ale také se ve spodní části znatelně rozšiřují, což poskytuje dokonalý přehled o vozovce. Jak bych byl za taková vděčný v Nissanu Leaf (test), který je má nesmyslně tvarované přesně naopak.

Ladnou linií se střecha sklápí až k víku kufru. Zde opět překvapí výbavová deviace: manuálně otevírané a zavírané víko. Ale budiž, bez pomoci elektronických asistentů přežít lze. Tím spíš, že kufr je velmi vysoko posazený a ulehčí tak nakládání menších předmětů. U těch těžších už to bude problém – extrémně vysoká nakládací hrana vylučuje použití auta coby stěhováku, tedy coby skrytého snu některých českých řidičů. To navíc determinuje i 350l objem zavazadelníku, který není z největších, ale číselné vyjádření mě i tak příjemně překvapilo. Kvůli tomu, že jej rozměrné víko po otevření odkryje celý zepředu dozadu, a i kvůli jeho vysokému umístění, totiž opticky vypadá ještě daleko menší.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design, pohled zvenčí
» 2. Pohled zevnitř, za volantem, závěr

ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

avatar
5 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
Patrik KopeckýDušan J.PepíkMichalMarcel L. Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Marcel L.
Marcel L.

Námětů ke zlepšení se vždy najde dost, jak se říká po bitvě je každý generál. Sečteno, podtrženo Hyundai zkrátka patří ke špičce co se týče hybridních i elektrických vozidel.

Michal
Michal

Myslím si že Hyundai je dost nahoře coo se týče hybridů a auta nejsou něják odlišná od ostatních nehybridních aut což se mi libí že zanechali to co k Hyundai patří

Pepík
Pepík

Povedený kousek od hyundaie s parádní spotřebou, jízdními vlastnostmi a vzhledem. Konkurence si trhá vlasy :)

Dušan J.
Dušan J.

Hyundai králem elektrovozů! Držím jim palce, ať mají velkou prodejnost a hodně nápadů v inovaci elektromobility.

Patrik Kopecký
Patrik Kopecký

Kolega z práce si Ioniqa zakoupil a je s ním relativně spokojený, takže proč ne. Hyundai začala na elektroautech dělat jakou dobu před, takže to mají zmáknutý a není důvod jim v tom nevěřit, protože svou práci dělají dobře.

Hyundai Kona Electric: první kilometry s SUV elektromobilem

Hyundai Kona Electric: první kilometry s SUV elektromobilem

18. 10. 2018  |  Luboš Srb  |  7 komentářů

Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli očekávaný nový elektromobil Hyundai Kona Electric, který jednoznačně zaujme svým futuristicky laděným vzhledem…

Nejrychlejší auto jedoucí pozadu? Prvenství získal elektromobil

Nejrychlejší auto jedoucí pozadu? Prvenství získal elektromobil

18. 10. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Elektromobily na sebe strhávají čím dál tím větší pozornost. A to nejen svými neustále vylepšovanými specifikacemi a vlastnostmi, ale…

Tesla Model 3 trhá rekordy. Vyrobeno bylo již 100 000 kusů

Tesla Model 3 trhá rekordy. Vyrobeno bylo již 100 000 kusů

17. 10. 2018  |  Martin Skořepa  |  diskuze (1)

Tesla údajně překročila historický milník u svého nejnovějšího „cenově dostupnějšího“ elektromobilu Model 3. Vyrobila již 100 000 kusů. Tip: Tesla…

Mobilní zobrazení