V Evropě už jsou první kusy velmi očekávaného elektromobilu Ioniq 5, který má neotřelý design a skvělé specifikace. Nicméně až první testy ukážou, zda za peníze vůbec stojí. Jeden z prvních testů provedl youtubový kanál Battery Life, který se zaměřil na spotřebu při jízdě po dálnici, a v této disciplíně výsledky slušně řečeno hodně překvapil.
Recenzent z Německa měl k dispozici vyšší variantu Hyundai Ioniq 5 s pohonem všech kol a baterií o nejvyšší kapacitě 72,6 kWh. Podle oficiální normy WLTP by měl vůz zvládnout na jedno nabití až 462 km, ovšem realita byla tak trochu jinde. To, že mají auta vyšší spotřebu při jízdě vyšší rychlostí, je jasné. Ale to, co předvedl elektromobil od Hyundai, jsme upřímně nečekali ani v nejhorším snu.
Spotřeba se pohybovala nad hranicí 30 kWh/100 km, a to jel vůz průměrnou rychlostí jen kolem 120 km/h. Nastavený byl úsporný Eco režim, který využívá pouze zadní nápravu, aby byla spotřeba co nejnižší. Navíc nechybělo ani tepelné čerpadlo, které je ve většině případů mnohem úspornější než odporové topení. V kabině bylo udržováno 22 stupňů Celsia.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 má české ceny, startuje na 1 099 990 Kč
Youtuber během své téměř dvouhodinové cesty vybil elektromobil z 98 na 6 % a zbývalo mu už jen 15 kilometrů dojezdu. Jednoduchým propočtem lze zjistit, že dojezd vozu Ioniq 5 byl reálně po dálnici jen něco přes 200 kilometrů, a to je opravdu hodně slabé. To není ani polovina udávané WLTP hodnoty. Doufejme, že jde o nějaký softwarový problém, jinak by to mohlo ještě zamíchat s prodejností tohoho jinak vydařeného elektromobilu.
Co si myslíte o tom, že dosahoval Ioniq 5 takové brutální spotřeby při jízdě po dálnici? Jistě, bylo celkem nepříznivé počasí v podobě deště, nicméně z vlastní zkušenosti víme, že jde o podprůměrný výsledek, který je rozhodně zklamáním. Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!
V Evropě už jsou první kusy velmi očekávaného elektromobilu Ioniq 5, který má neotřelý design a skvělé specifikace. Nicméně až první testy ukážou, zda za peníze vůbec stojí. Jeden z prvních testů provedl youtubový kanál Battery Life, který se zaměřil na spotřebu při jízdě po dálnici, a v této disciplíně výsledky slušně řečeno hodně překvapil.
Recenzent z Německa měl k dispozici vyšší variantu Hyundai Ioniq 5 s pohonem všech kol a baterií o nejvyšší kapacitě 72,6 kWh. Podle oficiální normy WLTP by měl vůz zvládnout na jedno nabití až 462 km, ovšem realita byla tak trochu jinde. To, že mají auta vyšší spotřebu při jízdě vyšší rychlostí, je jasné. Ale to, co předvedl elektromobil od Hyundai, jsme upřímně nečekali ani v nejhorším snu.
Spotřeba se pohybovala nad hranicí 30 kWh/100 km, a to jel vůz průměrnou rychlostí jen kolem 120 km/h. Nastavený byl úsporný Eco režim, který využívá pouze zadní nápravu, aby byla spotřeba co nejnižší. Navíc nechybělo ani tepelné čerpadlo, které je ve většině případů mnohem úspornější než odporové topení. V kabině bylo udržováno 22 stupňů Celsia.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 má české ceny, startuje na 1 099 990 Kč
Youtuber během své téměř dvouhodinové cesty vybil elektromobil z 98 na 6 % a zbývalo mu už jen 15 kilometrů dojezdu. Jednoduchým propočtem lze zjistit, že dojezd vozu Ioniq 5 byl reálně po dálnici jen něco přes 200 kilometrů, a to je opravdu hodně slabé. To není ani polovina udávané WLTP hodnoty. Doufejme, že jde o nějaký softwarový problém, jinak by to mohlo ještě zamíchat s prodejností tohoho jinak vydařeného elektromobilu.
Co si myslíte o tom, že dosahoval Ioniq 5 takové brutální spotřeby při jízdě po dálnici? Jistě, bylo celkem nepříznivé počasí v podobě deště, nicméně z vlastní zkušenosti víme, že jde o podprůměrný výsledek, který je rozhodně zklamáním. Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!